Vårterminens tävlingar.

Ja jösses, tur att inte lille gamlingen var med, han hade sett ut som en C-ponny. :D

Antagligen, Hille är ju så mkt fullblod oxå.. såg Toveks fux åh jisses det var som ett monster men dom ska väl se ut så idag antar jag!
Kom på att jag ju har en liten film på bebishästen (hon är sex nu så vuxen ju egentligen men för mig är hon bebis fortfarande) från första starten. Ibland glömmer jag filma och tittar bara, men det får ni överleva. Ljudet är skitjobbigt pga stormen så tips är att stänga av det.

Ngt låg i formen :p Men hon rör sig ju skittrevligt:banana: Men meningen är väl att du ska tävla själv Senare?
 
Antagligen, Hille är ju så mkt fullblod oxå.. såg Toveks fux åh jisses det var som ett monster men dom ska väl se ut så idag antar jag!


Ngt låg i formen :p Men hon rör sig ju skittrevligt:banana: Men meningen är väl att du ska tävla själv Senare?
Ja, det var genomgående kommentaren i protokollet - med all rätt. Helt enligt plan också, hon orkar inte med tävlingsformen än på korrekt sätt så det får ta den tid det tar. Tack! Jag är väldigt glad över de där bakbenen och ibland kommer även framdelen med när hon orkar och det är kul att se, har varit ett par år där jag undrat var hästen jag köpte tog vägen måste jag medge...

Tillägg: ja, så är absolut planen! Jag måste bara sätta mig själv på diet och hårdträning först så tänker att jag kanske är redo till hösten eller så när E behöver pausa.
 
Jaha, tävlings debuten avklarad. Lb1 på 61.6% delvis nöjd med resultatet. Kom ju ihåg programmet! :D
Blev dock ett avbrott i galoppen och back i sista halten. Det jag inte är nöjd med är att jag satt och kortade tygeln, då formen blir alldeles för kort och hög samt steget lite trippigt i slutet. Vet ju att detta är mitt problem men svårt att minnas när man ska tänka på allt annat :grin:
 
Trodde jag skulle få ställa in tävlingsdebuten då Frökens hålvägg fortfarande spökar.

Men jag får låna en annan häst!

Så på lördag skall jag starta för första gången på er... 8 år. :nailbiting:

Kanske är hemskt mkt tur att jag får låna en gammal rutinerad Dam
 
Tävlade i helgen, är nöjd med hästen som var fin och lyssnade bra. Tyvärr har hon lärt sig programmet och blev lite väl taggad inför galoppen vilket såklart drar ner poängen så totalpoängen blev inte helt bra även om det var godkänt.

Nu väntar lagtävlingar i ett nytt program och så tänkte jag nog testa på LB2:an, är det nån här som har ridit det? Tycker det verkar lite roligt och min häst gillar nog att det händer lite mer.
 
Pålles tävlingsdebut är planerad till slutet av maj, men som så många gånger innan så lär hon säkerligen hinna skada sig igen :banghead: Om vi (mot förmodan) kommer iväg så står en lokal LC:1 på agendan. Tänker att det är hyffsat schyssta vägar med gott om tid för övergångar :D
Nästa problem är om min hjärna kommer ihåg hur man memorerar ett dressyrprogram, det var liksom ett tag sen sist :angel:
 
Tävlingsdebut för mig idag. Fick ju låna en gammal rutinerad Dam, då Fröken fortfarande störs av hålväggen.

Hade blivit varnad att Dam kunde bli lite bekväm inne på banan.

Dam fullkomligt exploderade i collecting ring. Blev också 'rädd' för dommarbåset ( :cautious:). Kom dock till ok ridning även om mellangaloppen tydligen blivit utbytt till byten i varje utan att någon sagt till mig. Fick 64% och ramlade in på en 3:e plats. :eek:

Första starten någonsin och jag blev placerad :cool:
 
Tävlingsdebut för mig idag. Fick ju låna en gammal rutinerad Dam, då Fröken fortfarande störs av hålväggen.

Hade blivit varnad att Dam kunde bli lite bekväm inne på banan.

Dam fullkomligt exploderade i collecting ring. Blev också 'rädd' för dommarbåset ( :cautious:). Kom dock till ok ridning även om mellangaloppen tydligen blivit utbytt till byten i varje utan att någon sagt till mig. Fick 64% och ramlade in på en 3:e plats. :eek:

Första starten någonsin och jag blev placerad :cool:

Fantastisk debut! :D
 
Tävlade i helgen, är nöjd med hästen som var fin och lyssnade bra. Tyvärr har hon lärt sig programmet och blev lite väl taggad inför galoppen vilket såklart drar ner poängen så totalpoängen blev inte helt bra även om det var godkänt.

Nu väntar lagtävlingar i ett nytt program och så tänkte jag nog testa på LB2:an, är det nån här som har ridit det? Tycker det verkar lite roligt och min häst gillar nog att det händer lite mer.

Nyfiken - och fick lite lätt panik när jag läste ditt inlägg igen.
Var tänkte du testa LB:2?
Trodde en stund att jag läst in mig på fel program, men drog en lättnadens suck när jag dubblekollade...
 
Har varit lagledare åt våra ponnytjejer igen och de upprepade förr omgångens vinst :)! Som grädde på moset vann min elev individuellt på 67,5%! Är så glad och stolt över alla duktiga tjejerna!
18193941_10211197877334667_8699742934345857303_n.jpg


18194790_10211197876894656_165603559600565008_n.jpg
 
Vi har också varit iväg på lagtävling idag, vilken rolig tävlingsform! Vi är alla väldigt nöjda med våra resultat, hästen skötte sig utmärkt och det var kul (och bra) att rida ett nytt program :) På't igen om två veckor!

Ja, visst är det trevligt!

Jag är nöjd med min årsdebut.
Red LC:1 och LB:1 med Pärlby Cingel, en fjording född -10. Första tävlingstillfället som han faktiskt orkade med två klasser samma tävlingsdag, testade i höstas men då kroknade han och jag avbröt andra ritten.

Den här gången var jag överraskad över fina siffror i LC, 67,5% eller något sådant och en åtta fick vi också.
LB hoppades jag att han skulle orka på överkant 60. Han kändes lite trött men ganska lydig, och vi landade på 63% vilket jag är jättenöjd med.

Jenta Mi, fjordsto -09, gick in på 67.1% i lagklassen LC:2, en del missar och ett litet missförstånd efter en halt så hon inledde med galopp i stället för trav. I och för sig en prydlig fattning, men på lite fel ställe.
Första utan rosett i båda LC-klasserna, faktiskt inte så illa bland "storhästarna".
 
@Amanda_F: Ni är jättefina! :) Kämpa på! Snart kommer ni att få utdelning! Hade tänkt komma å kolla på både dig och @Corax, men annat kom emellan. Nästa gång ni tävlar nära mig så kommer jag sitta där på läktaren å heja fram er :D :bump:
 
I lördags var vi iväg med laget, det var blandade resultat! Jag blev så chockad av min hästs reaktion på framridningen att jag blev lite nervös. Han var SÅ pigg och SÅ framåt! Vi var inte helt ihop när vi sedan väl startade, vi red ihop hela 51 %. Fick inte tillbaka honom snabbt nog i övergångarna galopp - trav, samt så bytte vi galopp i båda snett igenom... Däremot så fick jag kommentaren " inte gett hela tygelns längd i skritten" Och där är ett problem, min häst har otroligt lång hals, så det ser säkert ut som att jag tjuvhåller. Men jag får helt enkelt lägga fram hela handen långt fram på halsen för och visa att jag ger hela tygeln.
Laget i sig klarade sig bra ändå, en tjej kom inte till start pga hälta och reserven var på hundtävling. Kompisarna red ihop 61 % och 69 %, den sista blev placerad 3:a!
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 336
Senast: zarmino
·
  • Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
Svar
6
· Visningar
1 179
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 446
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 789
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp