Vårterminens tävlingar.

@ginnies Ja, det är så det skulle ha varit. Tur att jag är glad att jag slapp lasta ut viket jag hade behövt om jag blev trea hahaha:D. Trean hade 63,298 och jag 62,776 så det var onekligen tajt. Grämer mig själv för att jag red fel mer än domarens bedömning :p.
 
@ginnies Nej, jag pratade mer domaren på efter ritten och efter klassen. Hon sa att hon trodde jag skulle komma på att jag red fel första gången och själv rätta mig. När jag då inte gjorde det så blåste hon. Förstår hur hon tänkte även om det blev lite fel nu eftersom jag var helt säker på att jag red rätt :o.

Vad konstigt , jag tycker det definitivt är fel väg och kan inte klassas in som tidig vändning.? Tycker hon borde blåst direkt...

Fast å andra sidan när jag red msvc1 på min gamle för 5 år sedan så kom jag alltid in mkt tidigare än G i den förvänta bågen. Men eftersom jag gjorde likadant åt båda håll så blåste hon inte för fel väg
 
@ginnies Ja, det är så det skulle ha varit. Tur att jag är glad att jag slapp lasta ut viket jag hade behövt om jag blev trea hahaha:D. Trean hade 63,298 och jag 62,776 så det var onekligen tajt. Grämer mig själv för att jag red fel mer än domarens bedömning :p.
Då borde det varit avblåst första gången och inget poängavdrag (mer än felridning) alltså. Knasigt. Hoppas att det dröjde mer än 1 p mellan dig och trean. :D
 
@fio och @Amanda_F Jag är rätt säker på att domaren i efterhand ångrade sig rätt mycket och kände sig skyldig över att hon inte blåste direkt. Är tråkigt när sånt händer, men domare är ju också människor. (Hade jag blivit utpetad från placering vet jag inte om jag varit så förlåtande haha:p)
 
Så, förra veckan köpte jag en dressyrsadel till min foderhäst, nu har vi allt!
Laddade är vi med, på fredag rider vi första riktiga dressyrträningen för tränare, har bokat så vi värmer upp enskilt i lagen ( LC/LB) och så rider vi upp programmen 2 gånger var för tränaren som ger respons. Detta ska bli så skoj! Vi drog iväg på en Pay and Jump här för 2 veckor sedan för och se hur hästen reagerade på nya ställen och han är helt klart en tävlingsvan häst :cool:
 
Vi hade årsdebut på dressyrbanan i söndags! (Eller nästan persondebut oxå, har bara varit med i en dressyrtävling tidigare(!)) Hästapållen Owe skötte sig superbra, dock har vi lite svårt att aktivera bakbenen ordentligt.
Det var en LA:1, vi slutade 8 av 20 med 59,89%. Hade siktat på att komma över 60%, men jag är ändå supernöjd. Hade han inte lekt giraff i halten och gjort hoppsasteg i första mellantraven så hade vi nåt målet!
Det var superkul, mycket roligare än jag tänkt mig, att tävla dressyr!
Nu laddar vi om, nästa tävling är den 9/4 och sedan 17/4. Sen är nog dressyrtävlandet klart för ett tag :D
 
Tänkte satsa på ny tävling i Maj. Men attans va svårt det är att hitta nått som inte är för lag. Har ingen lust å chansa på nån öppen klass där lagryttare har förtur heller :meh: en enda lämplig klass har jag hittat
 
Har startat MsvC2 i dagarna två med Barb. Igår lattjade hon runt i galoppen och fick en massa missar i flera moment men jag red bra skolor. Idag var galoppen bra även om jag skrittade för mycket i de enkla bytena, men skolorna var raka och mer skänkelvikning än skolor. 63.3% första dagen och 63,2% andra dagen, så vi är jämna och har legat strax efter placering båda dagarna. Är dessutom supernöjd med den ridkänsla jag haft och att ponnyn känns superfräsch, känner mig faktiskt pepp att tävla lite mer framöver :).

Galoppen igår:
https://www.instagram.com/p/BSojZq3AqvE/?taken-by=mysdressyr

Första galoppen idag:
https://www.instagram.com/p/BSqabRuAWCf/?taken-by=mysdressyr
 
Har startat MsvC2 i dagarna två med Barb. Igår lattjade hon runt i galoppen och fick en massa missar i flera moment men jag red bra skolor. Idag var galoppen bra även om jag skrittade för mycket i de enkla bytena, men skolorna var raka och mer skänkelvikning än skolor. 63.3% första dagen och 63,2% andra dagen, så vi är jämna och har legat strax efter placering båda dagarna. Är dessutom supernöjd med den ridkänsla jag haft och att ponnyn känns superfräsch, känner mig faktiskt pepp att tävla lite mer framöver :).

Galoppen igår:
https://www.instagram.com/p/BSojZq3AqvE/?taken-by=mysdressyr

Första galoppen idag:
https://www.instagram.com/p/BSqabRuAWCf/?taken-by=mysdressyr
Ni är suveräna! Verkligen roligt att se!
 
Nu var det länge sedan jag skrev här, men var iallafall iväg på en P&R där det blev 66% i LA1! Så då fick man ju lite mer pepp! Ska iväg om två veckor på lokal LB:1 och LA:1 och det ska bli riktigt roligt.

Sen lyckades jag sätta personbästa och spräcka 70%-gränsen och därmed storsegra med lånad häst i LB häromdagen. Så då blev jag ju ännu mer övertygad om att jag kanske faktiskt vet lite vad jag sysslar med (även om jag oftast känner precis tvärtom...). Få se hur länge den känslan håller i sig :D
 
Jag och ponny gör vår dressyr-debut i påsk:nailbiting: En LB blir det. Litar inte på mitt minne så vågar inte anmäla mig till 2 program :angel: Laddar så här sista veckan med en dunderförkylning och soffhäng:meh:
 
Man kan ju tro att det går toppen för alla som tävlar om man läser den här tråden. Och jag är supernöjd efter helgens start, fast vi numera är ett sånt där "utfyllnadsekipage" som ser till att det blir fler startande i klasserna men aldrig någonsin plockar en placering på övre halvan ens en gång. I helgen snubblade vi strax över 60 % i en msvc:1 med en ganska snål domare. Hamnade 10/18 i klassen och då kan jag ju tycka att vi inte hade några riktiga missar. Han förekommer mig lite på de momenten han tycker att han kan (tidiga enkla byten och tidiga halter). Men Travökningarna kändes fina, belönades med hela 6,5 och i galoppökningen kör han sitt eget race (fullt ös medvetslös) så där fick vi någon sjua och bedömningen: stora kraftfulla språng :angel: men det känns på det hela taget som vi har en hyfsad grund. Det gäller bara att kunna bygga på det här. Det kommer väl så småningom när vi börjat träna igen. Nu är det blistrat i bakknäna och en veckas lugn ridning som gäller. Och typ: nästa år.. då j-ar! (jag ska starta minst 5 gånger mer i vår är planerat, men det känns just nu som om vi aldrig riktigt kommer igång). :down::meh:
 
Vi laddar för pay and ride på söndag och har sedan spanat in en till 1 maj. Ska eventuellt prova på WE helgen där mellan, hemmaklubben har anordnat träning....
 
Man kan ju tro att det går toppen för alla som tävlar om man läser den här tråden. Och jag är supernöjd efter helgens start, fast vi numera är ett sånt där "utfyllnadsekipage" som ser till att det blir fler startande i klasserna men aldrig någonsin plockar en placering på övre halvan ens en gång. I helgen snubblade vi strax över 60 % i en msvc:1 med en ganska snål domare. Hamnade 10/18 i klassen och då kan jag ju tycka att vi inte hade några riktiga missar. Han förekommer mig lite på de momenten han tycker att han kan (tidiga enkla byten och tidiga halter). Men Travökningarna kändes fina, belönades med hela 6,5 och i galoppökningen kör han sitt eget race (fullt ös medvetslös) så där fick vi någon sjua och bedömningen: stora kraftfulla språng :angel: men det känns på det hela taget som vi har en hyfsad grund. Det gäller bara att kunna bygga på det här. Det kommer väl så småningom när vi börjat träna igen. Nu är det blistrat i bakknäna och en veckas lugn ridning som gäller. Och typ: nästa år.. då j-ar! (jag ska starta minst 5 gånger mer i vår är planerat, men det känns just nu som om vi aldrig riktigt kommer igång). :down::meh:
Din tid kommer. Ju mer man tränar på att tävla desto mer tur har man vettu....:D
 
Vi har två starter på gång, en i slutet på april och en i början på maj. Är lite dåligt med motivation från min sida men det kommer väl tillbaka snart hoppas jag :p
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 372
Senast: zarmino
·
  • Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
Svar
14
· Visningar
2 489
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 546
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 872
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp