Bukefalos 28 år!

Veterinären tycker vi ska Avliva...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Islandshäst... blekinge
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

då är han ju inte stor alls, hur gjordes det vid kastreringen, sprang vetrinären efter han i hagen och kastrerade?

förresten står nog att ni lyckades få på grimma då.
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Rep runt halsen och försökt få på han grimman. Vilket inte gick för han hade de mest lustiga sätten att klura sig ur situationen. Vi behöver ju inte diskutera mer, den som vill kan komma hit och visa oss då hur man får på en grimma! Fritt fram.
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Inkluderar "precis ALLT" att ni har provat att ta ut en hästkunnig klickertränare?
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Vi var inte med då, utan den som hade han innan oss. Han fick en himla massa lugnande och så, så han somnande. Då var det förmodligen lätt att slänga på en grimma också. Eller hur?
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Hur kommer han loss då? sparkar han, stegrar sig m.m? el ger ni upp?
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

tryck upp han i ett hörn, ta ut en riktigt duktig vetrinär, ge han lugnande och på med en grimma.
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Tycker du har lite märklig ton i dina inlägg, när det är du själv som ber om hjälp. Varför inte bara skriva vad ni gjort så folk får en chans att ge förslag?:)
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Vi ger inte upp, inte han heller.... han kommer kämpa in i det sista andetaget...,
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Du är väldigt knapphändig med informationen, så det blir ytterst svårt att hjälpa dig.
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Fått många påhopp om att det inte borde vara så svårt, och hade det inte vart det hade jag aldrig skrivit här..
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Bra att ni inte ger upp, men hur kommer han loss? blir han galen, försöker sparka er? förklara gärna mer detaljerat.
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Lugnande biter ju tydligen inte på honom, och man får ge han så mycket att det blir dödligt.... och det vill man ju inte direkt heller att han ska ramla ner och dö....
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Men när du inte skriver ut vad ni gjort och folk ger som förslag det ni redan testat.... blir lite svårt att gissa sig till vad ni gjort:)
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Gör man rätt borde det inte vara så svårt nej.
Men du talar ju inte om hur och vad ni gjort heller...
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Han kommer inte loss, fören vi släpper honom. Han sparkas inte men han har sina knep. svårt att förklara... Han är väldigt smart hästen... :rofl:
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

vilken häst du skaffat dig, får inte på han grimma, och lugnande biter inte, antar att du fick honom gratis....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 869
Senast: Askur2017
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 145
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 874
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
245

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Återkommande uvi
  • Uppdateringstråd 29
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp