Bukefalos 28 år!

Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina andranamn ligger före mitt tilltalsnamn i ordningen (låter bättre så), vilket gör många mycket förvirrade. Mig däribland. Jag hade svårt med ansökan för att få resa in i USA t.ex. när jag var yngre. Vilket är mitt förstanamn? Är det det som står först eller är det tilltalsnamnet...

FÖ. så stör jag mig på att vissa män (främst, men tyvärr inte bara) inte alls fattar att F***A inte är så uppskattat av kvinnor (eller män med hjärnan i behåll). I det här fallet var det Micke Lustig i fotbollslandslaget som kallade italienska spelare för det i kväll. Och när det uppmärksammas är det många grottmänniskor som försvarar honom, DET är störande...
 
...och jag stör mig på både mellannamn och andranamn som begrepp, då mitt andranamn inte är mitt andra namn utan mitt första och mitt andra namn är mitt tilltalsnamn och allting bli bara så feeeeel :arghh::p

Mitt tilltalsnamn är mitt tredjenamn, gissa hur mycket intressant (automatiskt) namngiven reklam jag fått :meh: Mamma tyckte det inte blev fint att ha mina namn i "rätt" ordning så det är därför det blev så här. Att jag har tre namn är för att hon var väldigt upprörd själv för att hon bara haft sitt tilltalsnamn och inget "hemligt" namn :D All tre är dock släktnamn :up:
 
slöslyssnar på radion. Irriteras oerhört över att alla är exalterade över att det gick bra i forbollsmatchen.

Jag är extremt ointresserad av sport i allmänhet och fotboll i synnerhet. Men varför kan de inte säga matchresultatet???
Det är nog det absolut enda jag kan vara intresserad av. Skippa resten - ni stör min morgon.
 
slöslyssnar på radion. Irriteras oerhört över att alla är exalterade över att det gick bra i forbollsmatchen.

Jag är extremt ointresserad av sport i allmänhet och fotboll i synnerhet. Men varför kan de inte säga matchresultatet???
Det är nog det absolut enda jag kan vara intresserad av. Skippa resten - ni stör min morgon.
Jag tycker de kan införa en sportkanal och hålla sig där, inga försenade eller borttagna planerade program pga sporten, en kanal och ingen annanstans! :up: :banghead:
 
Jag vet inte om jag stör mig mer på mig själv eller sambon.. Försöker komma underfund med om jag övereragerar/retar upp mig i onödan eller om det faktiskt är hans "fel"

Mycket störande situation så jag stör mig nog på hela grejjen.
 
Mitt tilltalsnamn är mitt tredjenamn, gissa hur mycket intressant (automatiskt) namngiven reklam jag fått :meh: Mamma tyckte det inte blev fint att ha mina namn i "rätt" ordning så det är därför det blev så här. Att jag har tre namn är för att hon var väldigt upprörd själv för att hon bara haft sitt tilltalsnamn och inget "hemligt" namn :D All tre är dock släktnamn :up:
:rofl:
Jag håller med mor din om att man såklart ska ha nåt hemligt namn :D
Måste fan fråga min om hur de tänkt med namn, både jag och mina systrar har våra namn i fel ordning O_o Nu skulle namnen låta skitfel i rätt ordning förvisso men det är ju ren vana så det hade väl låtit bra åt rätt håll också egentligen :cautious:
 
:rofl:
Jag håller med mor din om att man såklart ska ha nåt hemligt namn :D
Måste fan fråga min om hur de tänkt med namn, både jag och mina systrar har våra namn i fel ordning O_o Nu skulle namnen låta skitfel i rätt ordning förvisso men det är ju ren vana så det hade väl låtit bra åt rätt håll också egentligen :cautious:
Fast fel ordning? Finns det ens rätt eller fel? Jag har aldrig hört talas om att det skulle finnas något rätt och fel. Nu har jag tagit bort ett andranamn men tidigare hade jag mitt tilltalsnamn i mitten. Mitt ena barn har sitt tilltalsnamn i mitten och mitt andra barn har tilltalsnamnet sist. Det var inget skattemyndigheterna reagerade på iallafall när vi lämnade in vad barnen skulle heta och det borde de ju ha gjort om det nu fanns något rätt och fel. För oss var det hur namnen lät i kombination var de placerades. Inte svårare än så.
 
Fast fel ordning? Finns det ens rätt eller fel? Jag har aldrig hört talas om att det skulle finnas något rätt och fel. Nu har jag tagit bort ett andranamn men tidigare hade jag mitt tilltalsnamn i mitten. Mitt ena barn har sitt tilltalsnamn i mitten och mitt andra barn har tilltalsnamnet sist. Det var inget skattemyndigheterna reagerade på iallafall när vi lämnade in vad barnen skulle heta och det borde de ju ha gjort om det nu fanns något rätt och fel. För oss var det hur namnen lät i kombination var de placerades. Inte svårare än så.
Fel ordning om man tolkar förstanamn och andranamn bokstavligt :)
 
Som när folk ringer och frågar efter yyyy och man bara "vem?" och så rabblar de upp alla namnen och man bara "jaha du menar xxxx?"
:rofl: Den varianten har jag sluppit. Däremot var det många som inte fick tag på min mamma när jag och systrarna svarade i telefon när jag var barn. Inte pga andranamn utan pga att de uttalade Anne som Ann och någon Ann bodde det ju inte där. Tog några år att lära sig att det är lika normalt som att ha första namn som andranamn :D
 
Stör mig för övrigt på att det snöar. Jag vill ha snö som kan bilda ett bra täcke som inte blir halt, men det kan väl ge fan i att snöa när jag ska cykla till praktiken iaf, det blir så jobbigt när man typ inte ser nånting :meh:
 
:rofl: Den varianten har jag sluppit. Däremot var det många som inte fick tag på min mamma när jag och systrarna svarade i telefon när jag var barn. Inte pga andranamn utan pga att de uttalade Anne som Ann och någon Ann bodde det ju inte där. Tog några år att lära sig att det är lika normalt som att ha första namn som andranamn :D
:rofl:
Min chef har sitt andranamn först och innan jag lärde mig det har jag bara svarat att här finns ingen med det namnet innan de fortsatt rabbla upp namn och prickat rätt :D
 
Jag stör mig återigen på min slösaktiga chef. Han är sådär jobbigt gammeldags och vill ha allt i pappersform, vilket innebär att han just har bett mig att skriva ut 750 sidor som han lika gärna kunde ha klickat sig igenom på datorn. Jag stod på mig och ifrågasatte ifall det verkligen var nödvändigt eftersom att det är en sådan vansinnig mängd, men han vill att det ska göras i alla fall. Och inte kan det skrivas ut dubbelsidigt heller. Jag får på riktigt ont i magen när jag tänker på vilket sjukt slöseri av resurser det är :arghh:

Men det är trevligt med I-landsproblem, och så!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
12 13 14
Svar
266
· Visningar
7 463
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
1 432
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 865
Senast: Lilla
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
23
· Visningar
1 384

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2024
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp