Bukefalos 28 år!

Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns det inget du kan göra?
Nej. Och för en timme sedan fick jag nästan precis samma situation beskriven för mig av en bekant med barn i en annan skola. Ordinarie klasslärare är långtidssjukskriven pga situationen i klassen, och vikarierande klasslärare sedan halvannan månad är en outbildad 19-åring. Barn med behov av extra/särskilt stöd får det bara delvis, och inte alls på fritids (vilket givetvis skapar en direkt kaotisk situation där), och förfarandet är i praktiken helt riskfritt för skolledningen.
Jag är förstås medveten om att hela problematiken inte handlar om ekonomi, utan att det även är svårt att överhuvudtaget hitta personal. Men jag ser det delproblemet som ett resultat av läget i skolan, snarare än något annat.
 
På att jag känner en olustig känsla efter ha besökt vårt förstahandsval för dagis åt Lilleman, men jag vet inte om jag grundar det på hur det var där eller på att jag tycker det känns jobbigt att tänka på dagis över huvud taget... :arghh:
 
På att jag lyckats få mina naglar långa och fina men nu tycker jag bara de är ivägen och till besvär :wtf:

Tillägg: Nu ryker dom!
 
Stör mig på att hantverkarn ringde 7.50 på min lediga dag och sen vägrade han gå. Så jag har förr extrem nograna instruktioner om att det finns instruktioner om hur man ställer in timmern, efter det ville han dessutom prata om att jag hade haftnagsjukan förrra veckan. Snacka om att dröja sig kvar, jag som mest ville att han skulle gå så jag kunde städa upp och göra klart.
 
Skulle just skriva ett argt störd-över-inlägg över alla #visomheltplötsligtmåstehängautallamänutanrättsligprövning - och så läser jag ditt inlägg och blir hysteriskt över-störd :rage::rage::rage:

OM det nu är ett sånt jävla problem, anmäl då för 17 :rage:

Detta är exakt samma sak som häxjakten på 1500 - 1700-talet - fy faaaan :mad:
Folk hängs ut utan rättslig prövning, är detta "det moderna och upplysta" Sverige, eller är det "tillbaka till medeltiden" :mad::mad::mad:
"There's safety in numbers"
 
Stör mig på att hantverkarn ringde 7.50 på min lediga dag och sen vägrade han gå. Så jag har förr extrem nograna instruktioner om att det finns instruktioner om hur man ställer in timmern, efter det ville han dessutom prata om att jag hade haftnagsjukan förrra veckan. Snacka om att dröja sig kvar, jag som mest ville att han skulle gå så jag kunde städa upp och göra klart.
Kunde du inte sagt att du behövde städa efter att du haft kräksjukan? Då skulle han nog dragit snabbt...
 
På att jag har så förbannat svårt att säga nej, främst när det gäller inbjudningar till diverse sociala aktiviteter. Hur blir man bättre på det, egentligen?
 
På att jag har så förbannat svårt att säga nej, främst när det gäller inbjudningar till diverse sociala aktiviteter. Hur blir man bättre på det, egentligen?

Man säger nej.
Skämt åsido, de första gångerna får man tvinga sig själv att klämma fram ett nej. Sen mådde iaf jag som en skurk för att jag sagt nej (helt ologiskt egentligen), men numera är det inga problem att säga nej. Förutom till svärföräldrarna, för det är tydligen inte ok. Jag och sambon har blivit ordentligt osams om detta och hädanefter följer jag med fastän jag inte vill.
 
Detta är exakt samma sak som häxjakten på 1500 - 1700-talet - fy faaaan :mad:

Ja fy, stackars männen. :(

Att kvinnor äntligen gör uppror mot sexuella övergrepp och trakasserier män utsätter dem för är ju verkligen inte samma sak som när män brände tiotusentals oskyldiga kvinnor på bål. Kvinnor dog ju faktiskt - en plågsam och publik död. Det är INTE samma sak som att några män hålls ansvariga för vad de har utsatt kvinnor för och att branscher börjar stå upp mot trakasserier.
 
Kunde du inte sagt att du behövde städa efter att du haft kräksjukan? Då skulle han nog dragit snabbt...
Han visste om vilken dag jag vart frisk på. Var meningen han skulle komma i slutet av förra veckan men kunde inte då för det var för många felanmälningar. Å det var honom jag ville städa upp efter.
 
@Scata Efterföljare till me2? Lust att förklara jag hänger inte riktigt med sorry :)
Får inte länka, men känd kvällsblaska har en rubrik som heter "Svallvågorna efter #MeToo"
Det finns många #blabla i samma ämne numer :meh:

Det förtar allvaret i de "äkta" problemet anser jag. Då menar jag de som faktiskt blir utsatta inte "bara" för kränkningar, utan riktiga brott - t.o.m. våldsbrott - utan att det lyfts fram i ljuset. Därav att jag stör mig :mad:
 
Att kvinnor äntligen gör uppror mot sexuella övergrepp och trakasserier män utsätter dem för är ju verkligen inte samma sak som när män brände tiotusentals oskyldiga kvinnor på bål. Kvinnor dog ju faktiskt - en plågsam och publik död. Det är INTE samma sak som att några män hålls ansvariga för vad de har utsatt kvinnor för och att branscher börjar stå upp mot trakasserier.
Det började på samma sätt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
5 597
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 336
Senast: Lilla
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
621
Senast: em76
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 170
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp