Bukefalos 28 år!

Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och nu stör jag mig på att vi officiellt gått in på den delen av året då jag ägnar många bittra minuter varje dag åt att vara avundsjuk på folk som har fått snö hemma hos sig.

(ja @FengurLaugar, jag blänger lite extra på dig idag :cautious:)

Kom hit, jag har självplock just nu... :meh: vilket jag stör mig på. Den första snön är värdelös eftersom den ytterst sällan ligger kvar utan bara är potentiell kladd och is :cautious:
 
Och nu stör jag mig på att vi officiellt gått in på den delen av året då jag ägnar flera bittra minuter varje dag åt att vara avundsjuk på folk som har fått snö hemma hos sig.

(ja @FengurLaugar, jag blänger lite extra på dig idag :cautious:)

:angel::D Tänker njuta av det så länge det varar! Vi har inte haft en bra vinter här på många år. Äldsta dottern som är 5,5 år har aldrig upplevt en riktigt bra vinter så vi lär väl inte få någon den här gången heller...
 
Läser om att över 12 000 kvinnor ville redogöra om övergrepp och trakasserier i juristbranschen så initiativtagarna fick sätta en spärr på inflödet av redogörelser

Över 4000 undertecknade uppropet på bara ett dygn

Över 12 000 ville lämna in redogörelser

”Företräder man lagen är det passande att värna om densamma”
, skriver man i ett upprop under hashtaggen #medvilkenrätt. "

Ja eller hur?!?! :rage: Jävla rättsväsende
 
Läser om att över 12 000 kvinnor ville redogöra om övergrepp och trakasserier i juristbranschen så initiativtagarna fick sätta en spärr på inflödet av redogörelser

Över 4000 undertecknade uppropet på bara ett dygn

Över 12 000 ville lämna in redogörelser

”Företräder man lagen är det passande att värna om densamma”
, skriver man i ett upprop under hashtaggen #medvilkenrätt. "

Ja eller hur?!?! :rage: Jävla rättsväsende

Sjukt ju! :eek:
 
Läser om att över 12 000 kvinnor ville redogöra om övergrepp och trakasserier i juristbranschen så initiativtagarna fick sätta en spärr på inflödet av redogörelser

Över 4000 undertecknade uppropet på bara ett dygn

Över 12 000 ville lämna in redogörelser

”Företräder man lagen är det passande att värna om densamma”
, skriver man i ett upprop under hashtaggen #medvilkenrätt. "

Ja eller hur?!?! :rage: Jävla rättsväsende
Skulle just skriva ett argt störd-över-inlägg över alla #visomheltplötsligtmåstehängautallamänutanrättsligprövning - och så läser jag ditt inlägg och blir hysteriskt över-störd :rage::rage::rage:

OM det nu är ett sånt jävla problem, anmäl då för 17 :rage:

Detta är exakt samma sak som häxjakten på 1500 - 1700-talet - fy faaaan :mad:
Folk hängs ut utan rättslig prövning, är detta "det moderna och upplysta" Sverige, eller är det "tillbaka till medeltiden" :mad::mad::mad:
 
Skulle just skriva ett argt störd-över-inlägg över alla #visomheltplötsligtmåstehängautallamänutanrättsligprövning - och så läser jag ditt inlägg och blir hysteriskt över-störd :rage::rage::rage:

OM det nu är ett sånt jävla problem, anmäl då för 17 :rage:

Detta är exakt samma sak som häxjakten på 1500 - 1700-talet - fy faaaan :mad:
Folk hängs ut utan rättslig prövning, är detta "det moderna och upplysta" Sverige, eller är det "tillbaka till medeltiden" :mad::mad::mad:
Ingen av dom har hängt ut någon? :confused:

Upprop är bra för att alla ska få veta hur stort problemet är ---> jag hade inte vetat att det var så vanligt med såna brott och sexism INOM rättsväsendet om dom inte sagt nåt om det i media
 
Jag stör mig på att skolledningar på två skolor, i fall som jag har god insyn i, underlåter att sätta in relevanta stödresurser för ett par barn med sådana behov. Underlåtenheten är uppenbart ekonomiskt betingad på båda skolor, och den sker i praktiken utan risk för sanktioner.
 
Jag stör mig på att skolledningar på två skolor, i fall som jag har god insyn i, underlåter att sätta in relevanta stödresurser för ett par barn med sådana behov. Underlåtenheten är uppenbart ekonomiskt betingad på båda skolor, och den sker i praktiken utan risk för sanktioner.
Finns det inget du kan göra?
 
Ingen av dom har hängt ut någon? :confused:

Upprop är bra för att alla ska få veta hur stort problemet är ---> jag hade inte vetat att det var så vanligt med såna brott och sexism INOM rättsväsendet om dom inte sagt nåt om det i media
Nä, juristerna aktar sig nog för det...
Men det florerar flera andra #blablabla som inte är lika diskreta.
Jag stör mig nog mest på alla efterföljare till me2 (stör mig på den svenska varianten där också iofs).
 
Min ost är slut :arghh: Jag fick försöka hyvla småbitar att täcka smörgåsen med.

Och bara för att jag skrev smörgås då dyker ordet smörgåstårta upp som förslag och jag blir återigen påmind om hur sugen jag är på smörfsmörgåstårta :arghh:
 
Just nu stör jag mig något enormt på all diskussion om diabetesgalan. Hela mitt facebookflöde översvämmas av Peter Jihde (och nej jag gillar inte honom, har aldrig gjort vare sig före sin diabetesdebut eller efter men han har lyft fram diabetes jättebra) och tvingas se hur mycket som helst av detta. Bah!

Och jag stör mig på att jag dessutom skriver om det här.
 
Är smörfsmörgåstårtan blå? Ser framför mig hur ett gäng smurfar mals ner för att göras tårta av :p.
Men åååhhh:arghh: den idiotiska plattan. får snart ett riktigt psykbryt på den. Den lägger till ord och bokstäver när man ska sudda. Menar förstås en vanlig hederlig smörgåstårta. Har lite ont om smurfar :p men jag ska nog ta och prova när jag får tag på några :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
7 017
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 366
Senast: Lilla
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 233
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 092
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp