Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du tycker det är löjligt att det är så mycket uppmärksamhet från pressen och du tycker kvinnorna inte ska prata med pressen utan gå till chefen och lösa problemet den vägen?

Tolkar @Scata som att hon tycker metoo är viktigt och bra, men att det på sätt och vis drunknar i bagatellgrejor som hände för en halv evighet sen och att det är de som gör så som är löjliga.
 
Du har uppfattat mig helt fel.

Aha. Tycker dock inte @Gnist s uppfattning ligger jättelångt ifrån min faktiskt. Jag tycker inte att de som tar upp sådant som hände för länge sedan är ett dugg löjliga eller bagatellartat heller. Att bli tafsad på 1985 är lika illa som att det hände igår. Och att alla delar med sig gör att en kan finna styrka i varandra tycker jag. Oavsett när eller hur det hände.
 
Man säger nej.
Skämt åsido, de första gångerna får man tvinga sig själv att klämma fram ett nej. Sen mådde iaf jag som en skurk för att jag sagt nej (helt ologiskt egentligen), men numera är det inga problem att säga nej. Förutom till svärföräldrarna, för det är tydligen inte ok. Jag och sambon har blivit ordentligt osams om detta och hädanefter följer jag med fastän jag inte vill.
Jomen precis, det är det där med att känna sig som en skurk trots att man inte borde... Idag tackade jag nej till en grej av två bra anledningar, men fick ändå en liten klump dåligt samvete i magen. Jag trodde verkligen ett tag att jag blivit bättre på det här, men det är väl bara att fortsätta öva antar jag!
 
BRA GJORT :bow:
(OBS! ingen ironi eller annat, jag menar det verkligen)

Det är SÅ DÄR som jag skulle vilja att alla kvinnor som blir utsatta gör!
Då blir det inte detta "dravel" av kvinnor som ska tala om för omvärlden att Nisse tog mig på baken på firmafesten 1985...
Nej, ta tag i problemet direkt, på plats - så växer det inte till löjliga propportioner. Då menar jag både hos männen, kvinnorna och övriga.
Men att säga till på plats är inte det lättaste, jag har själv stått där och bara låtit honom tafsa för att jag vågade inte göra motstånd mot en man som uppenbarligen inte tog ett nej och var ungefär tre huvuden längre än jag...
 
Ja, men hur ska dom veta vad som är trakasseri?
Påstår du att det är tal om jättebebisar som är så urbota dumma att de inte förstår bättre? Att de faktiskt inte fattar att det inte är okej att exempelvis tafsa? Att de i stort sett är, ptja... Djur?

Jag kan säga i mitt eget fall hände all of above. Det var först på tåget hem jag började reflektera över varför händelsen kändes så himla dålig i maggropen. Så jag sa ingenting då det hände utan tog upp det efteråt.
Så jäkla sorgligt och jag känner igen det så jäkla väl :down: Själv insåg jag vid en dejt hur jäkla lätt det är att helt enkelt bli paralyserad när dejten satte igång att tafsa en massa. Trodde alltid att om jag blir våldtagen eller ofredad eller whatever så då jävlar, men så fryser jag fast vid "lite tafsande"... Sen kom minnena och insikten i hur ofta saker hänt och jag frusit eller nånting varit så pass normaliserat att jag inte ens reagerat på det.
Tog mig tre år av en gnagande känsla innan jag kopplade att hey, den där kuken som trycktes ner i halsen mot min vilja en gång var tamefan ett övergrepp och inte en jävla missuppfattning som jag avfärdat det som. Tre år att förstå något så uppenbart :turd:
 
Jag fattar att du inte fattar vad #metoo handlar om @Scata

För mig som vaknat av att män tagit för sig av min kropp både 1999 och 2014 känns båda gångerna lika illa. Och båda gångerna är lika mycket resultat av att män vuxit upp i en struktur som talat om för dem att deras sexualitet är något de ska bevaka, utan att ta hänsyn till kvinnan och dens (mina) känslor.

De här ruttna strukturerna är gamla, ingrodda och vidriga. Men nu är de ute i ljuset så det är dags att erkänna dem, med nya och gamla erfarenheter som påverkat oss alla. På ett eller annat sätt.
 
Jag stör mig på precis allt runt denna jäkla balkonginglasning!

Vi fick reda på att inglasningar görs på våren så det är klart lagom till sommaren.

Det ...händer inget. Ingen info alls. Ringer hyresvärden och de säger ”vet inte”. Till slut säger de att förra batchen drog ut på tiden men det ska fixas under sommaren.

Sommaren kommer. Det händer inget. Igen. I augusti kommer plötsligt en man helt oanmält och ska mäta balkongen. Jaha, okej, fine. Han berättar att vi inte behöver göra något med golvplattorna för ”de sågar vi ju till på en pisskvart”. De är strax klara med annat och ska komma och fixa ”i månadsskiftet”.

Det händer fortfarande inget! Ringer och får höra att det ska göras i oktober. Ringer första november och får ett datum! Hallelujah! 6:e november ska de dyka upp! På eftermiddagen den 6:e ringer de och berättar att lastbilen med alla prylar står trasig i Tyskland. Ombokas till 13:e. Notera nu att det är krav på att man är hemma!

Inget händer den 13:e. Ser ni temat? Ringer och frågar och de säger ”vi har börjat på eran gata nu, vi ringer imorrn för bokning av tid”. Så i tisdags ringer de och säger att det hela ska göras från ”halv åtta-åtta” på onsdagen. De dyker upp 7:20. :meh:

Det första de gör är att utbrista ”de där golvplattorna skulle ni ju ha tagit bort!” Nehedu! De bröt upp dem och mumlade nåt så jag vet inte alls om de kommer kapa dem som de sagt eller om vi får fixa det själva sen. :meh:

Sen borrar de i betongen, kapar metall och lever om på alla möjliga vis fram till klockan 16. De måste ofta gå fram och tillbaka genom hela lägenheten och en av dem röker så att allt luktar skunk. :wtf:

Värsta var ändå en som lånade toan och inte torkade bort kissdroppen som hamnade på ringen. :yuck:

Och de är inte ens klara! De ska komma ”nån gång” idag med några ”plåtar” som de inte vet när de får. Blir det ens idag? Vem vet! De har inte städat heller, för det skulle de göra idag.

Och vet ni... det blir faktiskt inte ens speciellt snyggt. :arghh:
 
@Elementary: Vråla i åt företaget som utför det hela. Porta idioten som röker och säg att du kommer att fakturera städtid om de använder toaletten igen. Det är ditt hem och det är du som bestämmer. De är så vana vid att kunna köra över folk (speciellt kvinnor... :grin:) vilket gör mig vansinnig.

Tyvärr hjälper inget annat än brösttoner i sådana här fall.
 
@Elementary Banne mig inte ok. Säger som ovanstående. Porta/lås ute dem och stäng till hemmet (om det går) ring till företaget de jobbar på Inte hyresvärden och berätta.

För en herrans massa år sedan när jag bodde i en etta så skulle alla fönster göras om. Jag flyttade ut grejjerna och flyttade hem till min mor under dagen. Kom tillbaks till att se att de använt toaletten gjort nr 2 utan att göra rent. Rotat i min underklädeslåda. Kontaktade företaget direkt sen min hyresvärd, ansvarig för föreningen. Kröp fram att de misskött sig hos flera. Jeckla soppa kommerminte ihåg hur jag blev kompenserad men allvarligt! Yrkesmän sköt er! :mad:
 
Lyssnade nu på morgonen på ett gammalt klipp från någon herre som uttrycker sig om hur störande alla diabetiker är som gör en show av att de måste testa sitt blodsocker i matsalar innan mat mm.
Diabetiker är såååå jobbiga, och i stort sett få skylla sig själva för att de fått diabetes

Min känsla F U! Ser jag människan kommer jag gå fram och ge hoom en örfil för det ör ju hans fel att han är så korkad....
 
Idag stör jag mig på en person som har stora problem att följa det uppdrag den uttryckligen är instruerad att göra. Och detta problem att göra det den ska, gör att det händer alldeles för mycket som inte hade behövt hända.

Haha, och som följd av detta gnällde jag på Skype till min kompis som jobbar inom helt annan sektor i kommunen. Får snabbt ett sms: "skriv inte på Skype! jag har möte - med projektorn!!!!" (med andra ord, mitt gnäll "gud jag är redo att börja jobba på fabrik" åkte upp på storbild :p).
Jäkla människa, hon var ju grönmarkerad! :rofl: (det är hon inte längre).
 
Stör mig på att min dammsugare har bestämt sig för att inte fungera som den ska.
Suger bra och stoppar helt plötsligt och sen suger den och så håller det på tills den dör helt.
Jag har gjort rent allt som går och det är en påslös så den är inte full heller. :(
 
Stör mig sjukt mycket på att det gnälldes som fan på att min lägenhet var SÅ skitig att det faktiskt inte går längre, städfirma måste städa den! Den var stökig ja.. och iom att jag bor "i stallet" så drar man ju in smuts men det är ju oundvikligt och det spelar ingen roll hur ofta jag städar för det tar 5 sekunder innan det är halm och hö överallt igen. Nåja, sagt och gjort, hen anlitar städare. Kommer tillbaka från semestern kl 11 på kvällen och inte fan är det renare än efter min städning. Hade det inte varit så att ALLT låg i hög på mina bord och på min säng (!!.... :yuck::yuck: Skitkul att behöva rensa den första man gör när man kommer hem, och skitig var den också iom att saker som stått på golvet nu låg i min säng) så hade jag inte kunnat se att nån hade varit här. Känner mest för att påpeka det men jag vet att det inte kommer leda till nåt gott så får hålla käften. Kan inte låta bli att vara orimligt frustrerad över det här dock. Hade jag haft råd att bo nån annanstans så hade jag flyttat på två röda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
4 741
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 463
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 286
Senast: Marita73
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
524

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp