Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig sjukt mycket på att det gnälldes som fan på att min lägenhet var SÅ skitig att det faktiskt inte går längre, städfirma måste städa den! Den var stökig ja.. och iom att jag bor "i stallet" så drar man ju in smuts men det är ju oundvikligt och det spelar ingen roll hur ofta jag städar för det tar 5 sekunder innan det är halm och hö överallt igen. Nåja, sagt och gjort, hen anlitar städare. Kommer tillbaka från semestern kl 11 på kvällen och inte fan är det renare än efter min städning. Hade det inte varit så att ALLT låg i hög på mina bord och på min säng (!!.... :yuck::yuck: Skitkul att behöva rensa den första man gör när man kommer hem, och skitig var den också iom att saker som stått på golvet nu låg i min säng) så hade jag inte kunnat se att nån hade varit här. Känner mest för att påpeka det men jag vet att det inte kommer leda till nåt gott så får hålla käften. Kan inte låta bli att vara orimligt frustrerad över det här dock. Hade jag haft råd att bo nån annanstans så hade jag flyttat på två röda.

Bryr sig din hyresvärd om hur smutsigt du har hemma? :confused:
 
Ja, men hur ska dom veta vad som är trakasseri?
Dom lär sig säkert vad som är trakasserier när ni förklarar för alla att deras tafsande är "bagatellgrejor" :up:

Tolkar @Scata som att hon tycker metoo är viktigt och bra, men att det på sätt och vis drunknar i bagatellgrejor som hände för en halv evighet sen och att det är de som gör så som är löjliga.
 
Stör mig på att det ska hantverkare in i lägenheten en dag nästa vecka. Mellan 8 och 16.30. Och det går inte att boka tid pga blablabla. :mad:
Tur att jag kan vara hemma eftersom att jag inte vill släppa in folk när jag är borta.
 
Fick hem byxor på posten idag - och ja, vid provning får jag bekräftat att mitt leverne det sista har satt sina "fluffiga" spår. Oj vad jag blivit större än jag varit :cautious::turd:
 
Dom lär sig säkert vad som är trakasserier när ni förklarar för alla att deras tafsande är "bagatellgrejor" :up:

Fjant där.

Folk som NU drar upp att nån finnig tonåring nöp dem i rumpan på 80-talet är vad som hör till sånt som överflödar metoo och har man inte brytt sig om det där nypet öht förrän nu så lär det ha varit en bagatell genom åren.
 
Fjant där.

Folk som NU drar upp att nån finnig tonåring nöp dem i rumpan på 80-talet är vad som hör till sånt som överflödar metoo och har man inte brytt sig om det där nypet öht förrän nu så lär det ha varit en bagatell genom åren.
Bara för att man inte har berättat tidigare så innebär inte det att man inte har brytt sig. Det är troligare att det bemötande man fått första gången man berättat avskräckte en från att berätta igen.
 
Läser om att över 12 000 kvinnor ville redogöra om övergrepp och trakasserier i juristbranschen så initiativtagarna fick sätta en spärr på inflödet av redogörelser

Över 4000 undertecknade uppropet på bara ett dygn

Över 12 000 ville lämna in redogörelser

”Företräder man lagen är det passande att värna om densamma”
, skriver man i ett upprop under hashtaggen #medvilkenrätt. "

Ja eller hur?!?! :rage: Jävla rättsväsende
Och jag stör mig extremt på att när Metoo kom upp på mn arbetsplats så var vår (kvinnliga ) koordinator mest upprörd över att Timell hade hängts ut och hur otroigt synd det var om honom.
Sedan var det ämnet stendött.:meh:

Plus när det kom fram i operavärlden, sa Staffan Scheja nåt avfärdande om studenter som klagat på nåt som hänt för massor av år sedan. Och jag stör mig på att jag inte ens kunde muttra om det på jobbet för där har ingen en aning om vem han är. :banghead:
 
Och jag stör mig extremt på att när Metoo kom upp på mn arbetsplats så var vår (kvinnliga ) koordinator mest upprörd över att Timell hade hängts ut och hur otroigt synd det var om honom.
Sedan var det ämnet stendött.:meh:

Plus när det kom fram i operavärlden, sa Staffan Scheja nåt avfärdande om studenter som klagat på nåt som hänt för massor av år sedan. Och jag stör mig på att jag inte ens kunde muttra om det på jobbet för där har ingen en aning om vem han är. :banghead:
Men nej, var Stefan Scheja mansgrisig? :cry:
 
Folk som om och om tar upp saker på samma ämne med orden "ja, inte för att jag bryr mig, men..."
Nä, jag märker det...:meh:
 
Stör mig på trångsynta stackars människor.
Och på mig själv som inte lyckas släppa en händelse ur tanken, det kommer upp titt som tätt VARJE dag. Den personen sårade mig djupt och jag kommer aldrig kunna se på denne likadant igen. Hur lyckas man släppa? Mycket handlar nog om att det inte blivit något riktigt avslut på det hela och tyvärr ligger det inte enbart i mina händer att få till det heller...
 
Påstår du att det är tal om jättebebisar som är så urbota dumma att de inte förstår bättre? Att de faktiskt inte fattar att det inte är okej att exempelvis tafsa? Att de i stort sett är, ptja... Djur?
Nej.

Sluta skriv uppdiktade/påhittade saker vad DU TROR att jag skriver. Läs istället det jag faktiskt skriver så blir det få missförstånd.

Nu stör jag mig på folk som tror sig veta vad jag menar utan att ha en blekaste aning. Till ER säger jag en sista gång i detta ämne - Fråga gärna.
Men SLUTA hitta på saker om mig. DET om något gränsar faktiskt också mot trakasseri - det vet ni va?
 
@Elementary: Vråla i åt företaget som utför det hela. Porta idioten som röker och säg att du kommer att fakturera städtid om de använder toaletten igen. Det är ditt hem och det är du som bestämmer. De är så vana vid att kunna köra över folk (speciellt kvinnor... :grin:) vilket gör mig vansinnig.

Tyvärr hjälper inget annat än brösttoner i sådana här fall.

@Elementary Banne mig inte ok. Säger som ovanstående. Porta/lås ute dem och stäng till hemmet (om det går) ring till företaget de jobbar på Inte hyresvärden och berätta.

För en herrans massa år sedan när jag bodde i en etta så skulle alla fönster göras om. Jag flyttade ut grejjerna och flyttade hem till min mor under dagen. Kom tillbaks till att se att de använt toaletten gjort nr 2 utan att göra rent. Rotat i min underklädeslåda. Kontaktade företaget direkt sen min hyresvärd, ansvarig för föreningen. Kröp fram att de misskött sig hos flera. Jeckla soppa kommerminte ihåg hur jag blev kompenserad men allvarligt! Yrkesmän sköt er! :mad:

Åh jag vet att det vore vettigt att säga nåt men jag orkar verkligen inte. Det är inte så att de är otrevliga eller inkräktar mer än de måste för att få jobbet gjort. Båda som lånade toan frågade först och rökaren har inte rökt på balkongen eller så utan det är ju bara så att det sätter sig i kläderna ändå och jag är väldigt känslig.
Jag vill bara få det klart någon gång.

De kom ju f.ö. inte tillbaka för än en gång hade något sådär lagom olägligt gått sönder och plåtarna de behövde gick inte att fixa fram. Nu är det visst måndag morgon som gäller men det ska i alla fall bara ta en timme så jag tror nog att jag och hunden helt enkelt stannar under täcket och så får sambon sköta städöversynen.

För ja, de sparade ju städningen ”till imorgon” men kommer alltså inte förrän fem dagar senare. Vilket innebär att vi inte kan öppna balkongdörren om vi inte städar själva då det är damm, skräp, föremål och plast överallt och vi har en hund som vill gå ut dit. Fem dagar utan balkong är inte okej när jobbet skulle ta max två dagar. Men jag kommer inte orka ta upp det heller. :cry:
 
Nej.

Sluta skriv uppdiktade/påhittade saker vad DU TROR att jag skriver. Läs istället det jag faktiskt skriver så blir det få missförstånd.

Nu stör jag mig på folk som tror sig veta vad jag menar utan att ha en blekaste aning. Till ER säger jag en sista gång i detta ämne - Fråga gärna.
Men SLUTA hitta på saker om mig. DET om något gränsar faktiskt också mot trakasseri - det vet ni va?
Så, att jag frågar om du anser män vara jättebebisar/djur när du skriver som om du anser de vara det gränsar mot trakasserier mot dig? Wow. Visst, vi säger så.

Alltså det här är inte raketforskning. Om du anser att män är så urbota dumma att offer måste uppfostra de så de vet hur man ger fan i att trakassera folk så har du en jävligt nedlåtande syn på män, som typ jättebebisar/djur/whatever. Hade du tyckt att män är precis så normalt funtade som resten av oss så hade du aldrig behövt fundera över hur de arma stackarna ska veta vad som är trakasserier heller.
Å andra sidan vet du ju tydligen inte vad trakasserier är själv heller, det kan ju också förklara saken.

Jag drar mig ur diskussionen här innan min brist på tålamod bidrar till regelbrott.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
4 728
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 447
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 267
Senast: Marita73
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
523

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp