Bukefalos 28 år!

Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att installation av windows 10 gjorde att min dator inte kan med bluetooth längre och att det dröjde för länge att upptäcka det för att kunna gå tillbaka till 7 :banghead:
Jag har haft en sladd inkopplad till högtalaren hela tiden så ljudet funkar ju ändå, men jag vill möblera om och därefter slippa ha en klumpig högtalare vid datorn jämt och det gåååår inte utan att typ köpa ny jävla dator vilket jag verkligen inte har råd med. Jag kanske kan lösa det med en lång jävla sladd men jag borde för helvete inte behöva göra det och orkar inte ens kolla om det går och bara BLÄ! :arghh:
 
Jag stör mig rejält på folk som kastar ut smällare från sitt fönster. Hur ska jag kunna skydda min hund när folk verkar tycka att det är en bra idé lite var och när som helst.
 
Jag stör mig på att installation av windows 10 gjorde att min dator inte kan med bluetooth längre och att det dröjde för länge att upptäcka det för att kunna gå tillbaka till 7 :banghead:
Jag har haft en sladd inkopplad till högtalaren hela tiden så ljudet funkar ju ändå, men jag vill möblera om och därefter slippa ha en klumpig högtalare vid datorn jämt och det gåååår inte utan att typ köpa ny jävla dator vilket jag verkligen inte har råd med. Jag kanske kan lösa det med en lång jävla sladd men jag borde för helvete inte behöva göra det och orkar inte ens kolla om det går och bara BLÄ! :arghh:
Det går kanske att göra fabriksåterställning, om den hade W7 när du köpte den. I så fall försvinner allt som du installerat och alla filer så du måste spara dem på annat medium. Ganska meckigt och tar lång tid men om du verkligen vill ha W7 så kanske det kan vara värt det.
Det låter förresten konstigt att inte bluetooth skulle fungera, det kanske behövs nya drivrutiner bara?
 
Halsbandsreklamen här på buke. Är så less på den, får upp den på varenda sida. Jag har inte sökt efter eller tittat på smycken på Google så fattar inte varför jag får den reklamen hela j*vla tiden. :banghead:
 
Fick nåt browser problem på en spel sida så saker och ting inte funkade. Förklarar att jag är på rätt ställe flera ggr och säger vad som händer. Trots detta ska någon stå å förklara för mig hur jag hittar sidan och sedan förklarar igen efter jag har sagt att jag är där och vad jag har för problem dessutom gör dom det i CAPS. Extremt provocerande speciellt när jag lagt ut bilder på fb med....
 
På hur fruktansvärt dålig The Hateful Eight är. Att han tjänat pengar på nåt så pinsamt jävla urkasst.
Det är rätt tydligt hur stor betydelse Sally Menke (som editor) hade för hans filmer. Jag gillar inte heller The Hateful Eight.
 
Det går kanske att göra fabriksåterställning, om den hade W7 när du köpte den. I så fall försvinner allt som du installerat och alla filer så du måste spara dem på annat medium. Ganska meckigt och tar lång tid men om du verkligen vill ha W7 så kanske det kan vara värt det.
Det låter förresten konstigt att inte bluetooth skulle fungera, det kanske behövs nya drivrutiner bara?
Har redan gjort fabriksåterställning men win7 finns inte kvar på datorn. Kan eventuellt ha fått fatt i det nu dock... Återstår att se. Annars fick jag tummen ur och beställde 5 meter sladd :p Sjukt enerverande att det ska behövas dock.

Ja drivrutiner är problemet - finns inga till min dator. Drivrutiner till win7 är allt som finns. Har försökt köra de i compatible mode eller vad det nu hette men icke, får knappt klicka på de så ropar datorn på admin - som är jag, såklart :meh:

@gul_zebra, jag hade samma problem när jag uppdaterade till Win10 men behövde bara uppdatera drivrutinerna och fatta att Bluetooth bytt plats i inställningarna :up:
Drivrutiner är problemet här också, det finns inga drivrutiner för win10 till min dator. Så jävla värdelöst :down:
 
De som kör i 40 på 70-väg, så fort vägen svänger eller de får möten ska det krypas fram, likaså de som bromsar för att köra av motorvägen när det är 80 redan, BYT DÄCK! Kan du köra i 100 km/timmen på motorvägen ska du inte behöva bromsa för att det svänger lite. :rage:
 
De som kör i 40 på 70-väg, så fort vägen svänger eller de får möten ska det krypas fram, likaså de som bromsar för att köra av motorvägen när det är 80 redan, BYT DÄCK! Kan du köra i 100 km/timmen på motorvägen ska du inte behöva bromsa för att det svänger lite. :rage:
Vid mitt hus kör en äldre dag förbi i ca 30-40 vid 11-snåret varje dag.
Det är en länsväg med 70.

Kan inte bestämma mig för om jag ska bli orimligt irriterad eller vara glad för att damen fortfarande kör bil..... Tror nämligen inte att hon kör på stora vägen utan ansluter från någon annan mindre väg.
 
Vid mitt hus kör en äldre dag förbi i ca 30-40 vid 11-snåret varje dag.
Det är en länsväg med 70.

Kan inte bestämma mig för om jag ska bli orimligt irriterad eller vara glad för att damen fortfarande kör bil..... Tror nämligen inte att hon kör på stora vägen utan ansluter från någon annan mindre väg.
Jag tycker det är vii skillnad när det är en äldre som är försiktig och när det är det som uppenbarligen inte har problem med att ligga i 100 om vägen är rak vilket får mig att starkt misstänka att det är sommardäck på bilen. Hur många hantverkare kör under högsta tillåtna hastighet? :angel:
 
Stör mig på att jag har så jäkla ont i halsen, vaknade av det inatt :meh: har varken lust eller tid att bli sjuk igen.
 
Jag tycker det är vii skillnad när det är en äldre som är försiktig och när det är det som uppenbarligen inte har problem med att ligga i 100 om vägen är rak vilket får mig att starkt misstänka att det är sommardäck på bilen. Hur många hantverkare kör under högsta tillåtna hastighet? :angel:
Hon körde där redan i somras, i samma hastighet :)

På byn finns en annan dam som med god marginal passerat 90. Hon kör sin lilla bil till kulturhusets arrangemang eller till byns samlingslokal. Det är ett par km på en föga trafikerad byväg. Jag tycker det är underbart att hon gör det. Hon är änka och de där sammankomsterna är en stor del av hennes aktiva sociala liv.

Retar mig gör jag däremot definitivt på dem som kör i 60 när det är enfiligt och brassar på till hastighetsgränsen när det blir tvåfiligt.....
 
(ber om ursäkt för alla svordomar - jag svär när jag är arg)

På att jag idag, via sociala medier, stött på rasistiska äckliga jävla inlägg från två människor som jag tidigare tyckte om och respekterade. Jag har varit ganska skonad från sådant tidigare, men nu kom det alltså skit från två olika personer på samma gång. Helt oberoende av varandra. Jag är så jävla besviken, upprörd, uppgiven och ledsen över att det finns (till synes) snälla och smarta människor som på riktigt går runt med sådana här äckliga åsikter och värderingar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
5 597
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 336
Senast: Lilla
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
621
Senast: em76
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 170
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp