Bukefalos 28 år!

Vi har köpt en Gård!!

Sv: Vi har köpt en Gård!!

Kul att följa ert jobb:banana:
men hallå!- varför gjorde ni inget räfflat golv:mad:- innan det torkade:eek:
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Jag måste få säga att de varit fantastiska. Jag scrollade med sådan nyfikenhet, varje gång jag scrollat helt ner, så var jag snabb för att få fram nästa sida. Vi är också på G att köpa gård men det krävs ju övertalning då mannen har tummen mitt i näven och då kostar det ju på. Men jag har lovat att spotta i lovorna och hugga i. Allt behöver ju inte gå i samma fart som er förändring även om jag önskat att det vore så. Nu handlar det bara om att få sålt vårt hus för då går gubben med på köpet ;-)
GRATTIS GRATTIS och GRATTIS även tack INKA för en spännande följetång. Vore kul att få följa med ännu mera.
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Nu har jag antligen lagt in bilderna på datorn, nu ska ni få se boxarna.
vi har byggt 3st boxar, det är inte riktigt färdigt än men såhär ser det ut nu.
CIMG1360.jpg

CIMG1361.jpg
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

jag håller på och målar stolparna svarta och galltet ska vara silver.
jag har hunnit måla en box färdigt, ska ut och måla färdigt resten idag.
vi ska även byta mer brädor på väggen oh snickra färdigt resten på boxarna i helgen så hästarna kan få komma in.
när de är färdigt så ska vi börja regla för väggarna till sadelkammaren.

CIMG1371.jpg
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Oj så fint det blir! :bump: Jättekul att se.
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Kan du inte ha gallerfritt i t. ex dörrarna???
Du kan använda det till fönstret istället.

Hur breda boxdörrar har du? Vet ej vad som gäller f n. Har själv 120 cm.
 
Senast ändrad:
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Tycker också att det ser ut att bli jättesnyggt! Måste kännas skönt att ha kommit så långt!
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Ja det känns skönt nu, vi har gjort färdigt det sista på boxarna i helgen så hästarna har varit inne sin första natt inatt. de såg ut att trivas bra.
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Nu var det länge sen jag skrev nått i denna tråd. det har inte hänt så jättemycke, vi fortsätter i vår men jag kan visa några bilder till.

hästarna har fått kommit in i ett julpyntat stall:

CIMG1428.jpg


CIMG1432.jpg
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Vi har även byggt en sadelkammare som snart är färdig än så länge ser det ut såhär.

CIMG1424.jpg


CIMG1440.jpg


CIMG1441.jpg
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Gud, vilket jobb ni lagt ner! Men fint blir det! Visst är det härligt med karlar med maskiner;)Fast för att inte få alla på mig förutsätter jag att du också hanterar alla med gott handlag;)
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Ja det ska bli 3 likadana till mottemot dessa 3.
men det tar vi till våren, är ju ingen panik, vi har ju bara 3 hästar.
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Vilken underbar tråd!:bow: Här har man suttit och alldeles glömt bort tid och rum. Ser fram emot fler bilder allteftersom även runt gården:bump:
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

jättte fint stall, kul att få göra allting själv så som man vill ha det! =)
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Attans fint ni gör det!
Ser att jag har samma modell på stall som ni har. Blir lite nyfiken på vad du gör åt ytterväggarna i sadelkammaren, klär du dom med något material? Skivor, trä, mursten?
Jag funderar på en bra lösning...
\P
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 429
Hästmänniskan Hej! :) Hoppas ni kan hjälpa mig att bli lite klokare och kanske kan komma med tips. Jag och min sambo har precis köpt ett jättefint hus...
Svar
11
· Visningar
2 295
Senast: Ainon
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 476
Senast: Habina
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 250
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp