Bukefalos 28 år!

Vi med små barn på små ponnyer!

Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Tack!! :)
Kan verkligen rek ponnyputa på shettis, brukar ligga bäst på dem! Och barnen sitter jättebra i dom :)
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Safarisadel - är det typ ponnyputa? Då kanske man skulle satsa på en sådan iaf.

Tack! :) Meen.. då måste jag ju lära mig att lägga in bilder..:D

Ja, precis. De har en på H**ks för 769 kr, komplett med stigbyglar, stigläder och gjord.
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Hehe, en stor fördel är faktiskt stiglädrena! Jag är så trött på de långa hon har och jag kommer aldrig för mig att köpa nya eftersom de långa funkar
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Jag vet inte hur det är på hööks (man FÅR skriva ut både Hööks och Börjes, lika väl som man kan skriva Ica och Citygross eller Volvo och Felix.) men de stigläder man får på Börjes behöver väldigt många extra hål för att funka till de små barnen. Men visst, de är kortare än långa vanliga läder - som man å andra sidan kan klippa av vid behov.
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Jag har ju nära till Hööks också så det får bli en sväng dit..:)
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

KL

Ang sadel, tänk på att även en liten häst behöver en passande sadel! Köp inte första bsta billiga "skit". DEt finns riktiga sadlar till även små ponnier. Ochoftast får deras ryggar utstå mer än större hästar pga skumpande ungar. Jag har alltid gelpad under på pojkarnas ponny!
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Helt riktigt.

Här har det hänt två roliga saker. Igår red sonen på ridbanan. Jag hade ställt ut koner för slalom och portar där han skulle göra halt.
Det gick så himla bra! Felicia lydde snällt och såg riktigt nöjd ut med uppgiften. Inget bus alls.
Idag har vi varit till ridskolan där hans ena kusin rider. Jag tänkte att det kunde vara kul och nyttigt för sonen att se andra barn rida samt rida en ponny som kan sitt jobb ordentligt.
Vi fick en söt liten B-ponny. De fick rida en liten bana och efter en stund sa ridfröken åt sonens ledare att koppla loss honom så att han fick rida själv.
Det gick jättebra, han till och med travade utan ledare.
Sonen tyckte att det var jättekul att rida lektion och var stolt som en tupp när vi åkte hem för att han var den enda som fick rida utan ledare! :)
*skryt från en otroligt stolt och mallig mamma*
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Härligt!!! Man SKA vara stolt över sina små telingar :)
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

För att få igång tråden igen :D

Bild på söponnyn men sitt nya täcke, han har överlevt kalla vintern men huttrade nu med kalla regnet :p



På torsdag ska dottern och ponny åka på första riktiga hoppträningen :bump:
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

KL
I halv storm, men skinande sol blev det första ridturen efter vinteruppehållet!

cimg0710_5163fcc7ddf2b31ad9e263cc.jpg


cimg0712_5163fd0ce087c3133b63e3c5.jpg
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Prallan: Vad spännande, lycka till!

MaRomer: Jisses, han kanske är släkt med Hårfager i Barna Hedenhös? :D
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Emil och Felicia har travat själva för första gången idag!
Film
Sen plaskade de i en stor vattenpöl. :)
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

kl
Varit och köpt ridhjälm och ridbyxor idag. Säkerhetsväst lånar vi ett tag till. Om han tröttnar kan man ju alltid sälja hjälmen eller spara åt lilla syster.
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Åh så söta!!! Vad rolig han är :D
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Dagsfärsk bild på dottern och hennes Baloo. Här har ridning (och körning) hållits igång större delen av vintern så Baloo börjar få riktigt bra kondis. De hänger även med mej ut när jag rider mitt halvblod. :)

532196_10151404548132887_1244388818_n.jpg
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 113
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 544
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 439
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp