Vi med små barn på små ponnyer!

Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

kl
W har ridit idag. Gick super bra. Det märks verkligen vilka framsteg han gör. Jag ska ta med kameran nästa gång för att dokumentera framstegen.

Härom veckan köpte vi en hjälm och ridbyxor. Säkerhetsväst lånar han på ridskolan. På fötterna har han allväderstövlar med lite klack.
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Och här är en bild på dottern och hennes shettis Maskot.
IMG_0387.jpg
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Snuttisar! :love:

KL

Idag var jag ute på promenad med ponny och hundar, möter på en liten flicka på kanske 3-4år som vi sett förut på våra rundor. Idag frågade jag om hon ville sitta på ponny och det ville hon såklart :D Pappan höll i och jag ledde några steg. Flickan var överlycklig! Hon hade aldrig suttit på en häst förut och hela ansiktet sken som en sol :love:
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

-> PopcornPlayer! Så söta de är!

-> Prallan! Kan tänka mej att tjejen blev glad som fick rida!

Hade med dotter och ponny i ridhuset idag. De fick trava cavaletti och "hoppa" lite. Gick betydligt bättre än tidigare, är första gången hon lyckades hålla honom i trav över bommarna.

*stolt mamma*

Här kommer en film på dom:

http://youtu.be/jlev-0v8CYY
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Hittade en väst till Dottern idag, blev en Riders Company till henne 999kr var ok. Hittade även ridstövlar (konstläder) för 100kr. Hon rider oftast med jodphurs + shortchaps, men kunde inte låta bli när de var så billiga. ;)
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Sonen och Felicia har varit på snitzeljakt idag. Det gick väldigt bra och alla deltagare fick rosett. Sonen var givetvis mäkta stolt över hans och Felicias första rosett tillsammans..
I3411704W640H480V20130501T152607Z.jpeg
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

-> PopcornPlayer! Så söta de är!

-> Prallan! Kan tänka mej att tjejen blev glad som fick rida!

Hade med dotter och ponny i ridhuset idag. De fick trava cavaletti och "hoppa" lite. Gick betydligt bättre än tidigare, är första gången hon lyckades hålla honom i trav över bommarna.

*stolt mamma*

Här kommer en film på dom:

http://youtu.be/jlev-0v8CYY

Wow, vad duktiga de är!
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Idag har lillan och ponny varit på hoppträning igen, så himla skojigt :D
Hon fick lära sig den hårda vägen med vikten av att komma rätt in i en kombination:nailbiting: men hon ramlade inte av iaf:p
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Kan tänka mej att han var stolt! :)

Varför har du huva på ponnyn? *nyfiken*
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Enbart för att det är tjusigt.. :D
Sonen ville att vi skulle ha lika så vi hade båda två bruna luvor och bruna schabrak. (Storhästen är lite nervös av sig och hade öronen fulla med bomull och luva på..):p
I3411701W303H507V20130503T074223Z.jpeg
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Idag fick min minsting låna storebrors 25-åriga ponny :love:

IMAG0746.jpg
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Kl
Idag tog vi en långtur, 2,5 timmar, helt underbart! :love:
Men, ponny har blivit "hingst" nu när stona luktar gott så han taktade nästan hela tiden vi skrittade och ingen annan fick komma nära "hans" sto.. :meh:
Lite besvärligt för en 8åring men hon skötte det galant :D
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

*kl

Vi hade Gymkhanatävlingar första Maj för alla stalltjejer.

Fia var självklart med på sin ponny

65686_10200971128501399_660332900_n.jpg

577660_10200971128821407_1825047406_n.jpg

936761_10200971087500374_2036688756_n.jpg

921758_10200971079980186_1672852323_o.jpg
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

KL

Ponny har fått sig årets första tvätt :)

 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 846
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 522
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 260
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 386
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp