Bukefalos 28 år!

Vi med valpar i år

Sv: Vi med valpar i år

Vilken mysig tråd! :)
Då får väl jag med nervositet och pirr i magen säga att idag ska jag och min sambo åka och hämta våran lilla valp som blivit 8veckor idag!! :)
Det är en liten blandras mellan chiuaua och cavillier king. Så det blir minst sagt spännande :D
Det är en kille som kommer få heta bob :)
 
Sv: Vi med valpar i år

165729_493648949844_545724844_6082452_181809_n.jpg

Vet inte var min valp har tagit vägen nånstans:confused:, för nu för tiden har jag den här hunden hemma :love::love:
 
Sv: Vi med valpar i år

*KL*

Ni som nu har lite äldre valpar, när slutade era att bitas egentligen? Min förvandlas med jämna mellanrum till ett litet monster (dock ett väldigt sött sådant) som ska tugga på mina armar, händer och fötter. Det tuggas riktigt hårt och det är väldigt svårt att få henne att sluta. Ibland "klapprar" hon till med tänderna också, dvs. hugger i luften. Det finns inte någon aggressivitet bakom, men det finns en ettrighet som är svår att dämpa. I princip alltid så inträffar det när hon skulle behöva sova.

Jag har försökt med bithämningsträning à la "säg pip/aj" när hon biter, men jag tror att hon var för gammal (18 veckor) för det när jag fick hem henne, för hon blir bara triggad av det. Jag har försökt att ömsom avlägsna mig och avlägsna henne och det fungerar ibland (det är dock det som fungerar bäst) och vissa tillfällen har tålamodet tyvärr trutit och jag har sagt till henne på skarpen (vilket inte fungerar särskilt bra). I sällsynta fall har jag lyckats deala till mig min arm mot ett tuggben - men då brukar bitandet bero på att det kliar i tandköttet.

Jag kan inte alls minnas att min förra valp var så här. Den enda tiden hon bet på mig var när hon fortfarande hade valptänder. Den här har ju tappat alla sina Å andra sidan kanske minnet sviker mig då det trots allt var sexton år sedan jag hade valp sist och den valpen var dessutom mindre och kunde inte bitas särskilt hårt.

När går det över? :p
 
Sv: Vi med valpar i år

Vet inte var min valp har tagit vägen nånstans:confused:, för nu för tiden har jag den här hunden hemma :love::love:

Du, jag säger detsamma.
Undrar också vart min lilla pluttvappis tagit vägen. :confused:
Från liten minigris till pansartax, eller tank of love, som han också kallats vid något tillfälle. :love:
110110051.jpg
 
Sv: Vi med valpar i år

*KL*

Jag har en liten pudelvalp hemma, eller liten och liten - hon ska bli en stor pudel men just nu är hon liten! Doris heter hon och kommer att bli silver som vuxen. Hon kom hem i tisdags och blir då nio veckor i morgon. Läge för lite tårta kanske :p.

Hon smakar gärna på oss här hemma men tar snabbt åt sig om man skriker till lite, så det är den metod som främst används här hemma. Såklart så får hon något annat att tugga på då. En annan favorit är mitt hår, jättemysigt att snutta på!

Hur har ni gjort med era valpar och trappor? Doris springer glatt uppför trappen till våningen vi bor på (en trappa upp alltså), ner är läskigt och då bär vi henne. Jag brukar bära henne uppför också men pojkvännen tycker det är trams och att jag är överdrivet försiktig med henne.
 
Sv: Vi med valpar i år

Jag bar (oftast, ibland fick han springa upp) min valp tills han blev 4 månader ungefär. Nu är han 5 månader och väger närmare 25kg så jag orkar inte ens bära honom ett trappsteg :p Nedför bar jag honom lite längre, men nu får han gå själv men måste ta det lugnt.
 
Sv: Vi med valpar i år

*KL*

I princip alltid så inträffar det när hon skulle behöva sova.

Jag tror att hon är övertrött.
Jämför med en trött och grinig unge.

Alfons var och är fortfarande i viss mån väldigt bråkig när han är trött. Vi har från början tränat honom i att vara lugn när man håller i honom så när han varvade upp och blev ett bitmonster så höll jag honom i famnen tills han blev lugn, brukar inte ta en minut ens tills han somnade då...

Nu räcker det med att säga att man inte är på lekhumör och ignorera honom så slutar han :)
 
Sv: Vi med valpar i år

Jag tror att hon är övertrött.
Jämför med en trött och grinig unge.

Jo precis, oftast är det ju det. :) Fast ibland kan hon vara lite uttråkad och att hon har överskottsenergi, t.ex. om hon har legat och sovit och jag fortfarande sitter och jobbar (jobbar hemifrån). Det känns som om gränsen mellan övertrött och överskottsenergi är hårfin. Det är ett himla bök att lyckas tajma in rätt trötthetsnivå - rätt balans mellan fysisk och mental trötthet.

Vi har provat "lugna famnen" och den fungerar tyvärr inte på den här lilla damen. Det blir sprattelsprattel och sju resor värre (precis som när vi har använt oss av bithämningstekniken ovan). När hon är trött så är egentligen det bästa att bara lägga sig ner med henne och vänta på att hon ska somna.

Men jag hoppas i varje fall att det ger med sig snart med bitandet för det gör ONT. Hon har liksom ingen koll på hur hårt hon tar i.
 
Sv: Vi med valpar i år

Min 5mån blir lite så när han inte riktigt vet vad han ska göra när han är sprallig.
Oftast är det när vi är ute och går!

Jag brukar stanna och stå still när han ska bita i skosnören/skor/händer och säga ett kraftigare nej, sen går vi vidare och jag berömmer.
Det börjar ge sig nu, inte helt, men inte fullt så mycket som förut!

Här berättar han om badet :D

32044480.jpg
 
Sv: Vi med valpar i år

*kl*

Tiden sniglar sig framåt. Valparna är 2 veckor idag och det känns som en evighet tills jag ska åka upp och träffa dem.
 
Sv: Vi med valpar i år

kl.
Jag har valp i år! Eller jag och min sambo har valp :) Hon har bott hos oss i en vecka nu.
Hon heter Aska och är en dansk/svensk gårdshund.

askadag2-2.jpg

askadag2-7.jpg
 
Sv: Vi med valpar i år

Grattis på födelsedagen!!!

Nu är det bestämt vilken valp jag får, lilla Grå (grått halsband alltså, sen är hon ju såklart grå;)) Hon har ett litet navelbråck, annars ser hon finfin ut och är orädd och framåt.

lillagr1.jpg
 
Sv: Vi med valpar i år

Men vad bra, när hon har ätit upp min lägenhet sätter jag bara henne på flyget till dig :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 821
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 672
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 512
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Lite långt men snälla håll ut :) Jag kan inte sluta äta alldeles för mycket, det är som att min kropp inte känner någon mättnadskänsla...
Svar
8
· Visningar
1 988
Senast: Katti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp