Bukefalos 28 år!

Vi med valpar i år

Sv: Vi med valpar i år

Men visst är hon! Ska leka med henne hela dagen i morgon, sen är det den åttonde jag hämtar:)
 
Sv: Vi med valpar i år

Knapplån

photo.php

Här har vi min lilla teorist Vilda på snart 10veckor.
Allt ska teroriseras! Syskon, gammelhundar, tyglar, sadlar, höt, sopborstar osv.
Men i grunden är hon ju bedårande.
75% bordiecollie och 25% skällande vallhund är hon!

Ska bli spännade o se om jag kan uppfostra en vallhund som bara haft vinthundar :)

//Petronella och Vilda
 
Senast ändrad:
Sv: Vi med valpar i år

164847_487138137342_704747342_6493788_7961138_n.jpg


Här är bilden, för de som har FB.

Vilken ras är den "skällande vallhunden"? Den andra heter Border Collie ;)
 
Sv: Vi med valpar i år

album.php


Ser ni bilden?? första gången jag laddar upp bild nämligen :P

Nu har lilla Bob kommit hem! SÅÅ liten! Det har gått jätte bra, han verkar trivas kanon här hemma. Äter bra, sover bra, busar som tusan med katten! Så dom har redan blivit bästisar!!:heart
 
Sv: Vi med valpar i år

Har precis lagt på luren med uppfödaren och fått MMS med färsk bild på sovande Aiko. På fredag ska han komma hem över helgen så jag ska snart sätta mig i bilen och åka in till stan med min lilla shoppinglista så att lilla magen får det foder den är van vid. Ska bli så härligt att få tillbringa lite mer tid med honom i vår miljö och få upptäcka vem han är. Synd att vi måste vänta så länge innan vi får hem honom på riktigt - 10 veckor till.
 
Sv: Vi med valpar i år

164847_487138137342_704747342_6493788_7961138_n.jpg


Här är bilden, för de som har FB.

Vilken ras är den "skällande vallhunden"? Den andra heter Border Collie ;)

Den skällande vallhunden kommer från Skottland och jag har inte en blekast om vad den heter på svenska och minns inte de isländska ordet i nattens timma - men ska kolla med pojkvän imorgon - kanske vet någon vad det är på svenska då - men jag har ingen aning iaf :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vi med valpar i år

Min buse har gjort liknande förvandling. Snart blir vi bannade från tråden. Hiskeligt vad snabbt det går från.

Från det här:
DSC06954.jpg

Till det här:
DSC05090.jpg

På bara 11 månader!
 
Sv: Vi med valpar i år

Nu har vi köpt hund! Vi får hem den den 12 februari. Det blev en Boston Terrier.
 
Sv: Vi med valpar i år

det här är min lille plutt 9 veckor.
photo.php


photo.php


o nu är han 10 månader. fasen vad tiden går fort.
photo.php


http://www.facebook.com/photo.php?pid=6048604&l=b86a6b139b&id=717091539

han är en grabb som vet vad han vill. han är som en liten tjuv o tar allt som han kommer åt:grin:o han pratar hela tiden,(han har en årsikt om allt;) det finns nog ingenting inom träning som han tycker är tråkigt. hehe, helst ska det vara full fart hela tiden, men han har sina dagar då han vill ligga imellan husse o matte o glo på film.:love:
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 332
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 714
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 582
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Lite långt men snälla håll ut :) Jag kan inte sluta äta alldeles för mycket, det är som att min kropp inte känner någon mättnadskänsla...
Svar
8
· Visningar
1 994
Senast: Katti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp