Bukefalos 28 år!

Vi med valpar i år

Sv: Vi med valpar i år

Tack! Har precis lagt in massa bilder så dom kommer nog upp när som.

Tack för tipset.
Första dagen hade hon jättesvårt att kissa ute, allt var nytt och bara vara utomhus är nytt för henne. Det har dock släppt och hon kissar nu så fort hon kommer ut.
 
Sv: Vi med valpar i år

Vad stor han blivit!
Här är min lilltjej, 8 veckor gammal.
31920779.jpg

mina tre älsklingar!
31920784.jpg

det funkar ÖVER FÖRVÄNTAN med våran nu 11 månader gamla amstaffhane. Han har klätt sig i storebrorsrollen.
31920790.jpg

31920793.jpg

31920799.jpg


Hela albumet
 
Sv: Vi med valpar i år

Jo, jag hade min underbara shäferkorsning.
Jag och min sambo var tyvärr tvugna att tänka på henne innan oss själv och därmed flyttade hon till en annan familj.
Hon var rädd för min sambo och trivdes extremt dåligt här hemma, sista veckan ville hon inte ens gå in i lägenheten om han var hemma och så ska inte en hund behöva ha det. Hur mycket vi än försökte så blev hon inte bättre, snarare tvärtom och ingen vet vad det var som satte igång det hela.
Så hon mår nu super hos en annan familj, men är enormt saknad och det är lika jobbigt varje gång vi tänker på att hon inte är kvar här :cry:
 
Sv: Vi med valpar i år

Fy sjutton, stackars er :( Måste vara skitjobbigt....
Skönt ändå att hon har fått det bra.
 
Sv: Vi med valpar i år

Ja, det är riktigt riktigt jobbigt men jag håller mig sysselsatt med lilltösen som kräver enormt mycket uppmärksamhet och engagemang. Speciellt med tanke på sin uppväxt. Nu ligger hon är bredvid med den underbara valpmagen i vädret och snarkar :love:
Hon kan aldrig ersätta Aqhilla, men det hjälper lite mot värken i hjärtat ..

31920802.jpg
 
Sv: Vi med valpar i år

Jag tog mig vatten över huvudet när jag tog två valpar, så han fick flytta hem till fd svärmor.
Hon ville ha en ny hund efter att hon fick avliva sin dogo förra året, så det blev en bra lösning. :)
 
Sv: Vi med valpar i år

*KL*

Denna tråden har jag helt missat!

Här kommer Häxsjön Castro. En schäferhane på drygt 7 månader (född 9 maj 2010). En helt underbart glad och trevlig hund. Dock lite för glad ibland;).

Kommer förhoppningsvis bli tjänstehund av något slag, dock ej bestämt än vad det blir.

8 veckor
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/31450000-31459999/640x480/31452710.jpg?0

4 månader, inne i Stockholm.
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/31930000-31939999/640x480/31936843.jpg?0

5 månader
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/31930000-31939999/640x480/31936841.jpg?0

Nya bilder ska förhoppningsvis tas ikväll eller imorgon:)
 
Sv: Vi med valpar i år

KL.
Igår sa lilltjejen till när hon behövde gå ut och kissa en gång!! *segerdans*
Det går låååångsamt men tror hon börjar förstå att man ska kissa ute. Händer väl en 2-3 olyckor per dag men det är betydligt mindre än när vi hämtade henne.
 
Sv: Vi med valpar i år

Hur gammal är hon nu?
Fan jag känner mig så dålig när min lilltjej kissar inne! Mini gjorde det bara någon gång :S
 
Sv: Vi med valpar i år

Neeej, så ska du väl inte tänka! Vi har det tufft vi som har valpar nu med -23 grader och jättemycket snö! Jag och min goldenvalp har utarbetat någon slags rutin, men så fort vi frångår den rutinen så blir det en olycka. Han är 4 månader och någon vecka men jag fick hem honom när han var 3 månader :) Han har väldigt diskreta "nödighetssignaler" tyvärr. Hoppas att han kan lära sig att vara lite mer högljudd så att matte förstår :D
 
Sv: Vi med valpar i år

Hon blir 10 veckor på söndag.
Kaxig som få, för en sekund sen flög hon på våran 11 mån hane med världens vrål för att han tog hennes tygben :rofl:

En hel del olyckor blir det såklart men jag är hemma och i närheten hela tiden så hinner se när hon börjar trampa omkring osammanhängande i lägenheten, då är det kissdags! Har nog vart ute på snabbkiss 15 ggr idag redan. Men ingen olycka inne so far!! :love:

Du ska absolut inte känna dig misslyckad .. Min shäfertik jag precis sålt kissade fortfarande inne ibland och hon är 8 mån. Ffa när hon lämnades ensam iofs. Hon har det f.ö. super!!! :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 342
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 725
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 583
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Lite långt men snälla håll ut :) Jag kan inte sluta äta alldeles för mycket, det är som att min kropp inte känner någon mättnadskänsla...
Svar
8
· Visningar
1 994
Senast: Katti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp