Bukefalos 28 år!

Vi Newbies Nr 2!

Sv: Vi Newbies Nr 2!

Det är det också!!

Men man känner sig handikappad utan både skänkar och säte! Vill bara lära mig mer så vi får fler kanaler att prata på. Just nu sitter jag och smackar, smackar och säger hur duuuktig hon är! ;)
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Stressfrakturer?

Idag har jag verkligen mått dåligt. Nästan så jag trodde att jag skulle behöva åka till akutmottagning för trycket över bröstet. Men jag fick lite mat, vila, film och lugnande hos föräldrarna så trycket har övergått till gråt och ledsamhet. Lasses sjukhage är tillfälligt klar, jag vill ha upp plank istället för elband och lite mer skydd för den kommande snön (han ska ju stå där hela vintern :crazy:). Sjukhagen ligger under tak, i en carport.

Vi är lite inne på att köpa ett BoT-täcke åt honom, för att påskynda läkningen av senskadan.
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

995173_10202152355473155_1112714695_n.jpg


602066_10202152351913066_1503018249_n.jpg


1230019_10202152354353127_1985382212_n.jpg
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Men stackars lilla vännen!!

Inte konstigt att du brakar ihop, jag hade gjort det för länge sen medan du har varit enormt stark!
Kom ihåg att ta hand om dig själv även när hästarna är sjuka, du behöver det lika mycket som dom!

Tycker du har fått till en jättebra lösning till sjukhage, med lite brädor som du säger så kan det inte bli bättre! Självklart inte den ideala uppväxten du önskade åt din lilla unghäst, men helt klart det allra bästa som kunde göras åt situationen!

BoT tror jag absolut på, använder det själv till min rygg och det hjälper absolut och är jätteskönt! Om du inte har använt det själv / det följer med instruktioner, så googla invänjningen. Man ska börja med nån timme om dan innan man använder hala dagar så kroppen hinner vänja sig. Det visste jag inte när jag köpte snabbbandage t tanten, och blev förvånad när det inte funkade.. :banghead:

Ta nu och lyxa till det åt dig själv med, köp en 50-spänns starbucks supergod kaffe/ ta med tårta på väg hem frå¨n jobbet/ ta ett glas vin ikväll fastän det är måndag, FÖR DET ÄR DU VÄRD!!!! ;)
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Jag har spenderat hela förmiddagen i stallet, vakta Lasse i hagen, rida Ubbe, fixa lite inne i stallet osv. Ubbe va helt underbar att rida, satt sista tio minutrarna på en hand och lallade runt på volt :love: Det finns inga tecken alls från hans TRE! skador sen i somras (sårskadan bak, frambenskada, bakbenskada). Jag vill ha en showsadel :d Men när klockan slog elva eller tolv kom tröttheten som ett slag så jag drog hem och där kom trycket tillbaka igen. Nu ska jag glo på Under the Dome med grannen innan jag och mamma åker ut till våra grabbar igen.

Life is like a bucking horse. It has it's ups and downs and bumps and bruises but if you just hang in there it will plain out in the end!
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Hur går det för trubbelhästarna och dej? ;)

Själv har jag haft ågren över mina "Schrödingers sadlar"..
och i vetenskaplig filosofi kommit fram till att tills massören kommer tillbaka och berättar om ryggen är bättre så både passar och inte passar båda sadlarna, och både och, samtidigt... :p
(Min värld om dagarna liknar Big Bang Theory :banghead:, sorry för nörderiet.. )

Idag är jag pigg eftersom min nackspärr äntligen gett med sig efter tre dagar, så idag ska jag åka och köpa foder efter skolan och säkert dra på mig ryggskott när jag ändå är på gång! :p
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Jag har bara en trubbelhäst just nu och än så länge :D Lassepasse busade och bockade igår i boxen, lycklig som bara den haha. Och 19 oktober är det träningstävling för Ubbe!

schrödingers sadel.. haha :arghh:

*förkyld*
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Jag var ju med i tråden med min fina Stella förut, men jag fick tragiskt nog ta bort henne för ungefär 10 månader sedan.
Kvar har jag hennes lilla trollunge till dotter, Storm - som är lite mer än 14 månader. Tänkte hoppa in här i tråden för att cahs påminde mig så
snällt om att jag faktiskt kan åka ut och tävla med mitt troll vid hand!

Storm är en welsh partbred, e. en tysk ridponnyhingst vid namn FS Mr Right och u. min fina Stella som var av okänd härstamning, troligtvis med welsh cob blod i sig! Hon är yttepytte liten, hela 130 cm till manken och 133 cm till baken. Vi hoppas att hon kravlar sig upp till 140 cm som vuxen. ;)

228888_by_erehsidne-d6p1i0s.jpg


st2_zpsfe539d93.jpg


dhjfjfj_by_erehsidne-d6lriw9.jpg
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Vad roligt, härligt med glada unghästar!!

Ooh, lycka till på tävling, vi kräver bilder och debriefing senare! ;)


Välkommen tillbaka Ironwill! Hon är fantastiskt söt, ditt troll!
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Jag och Ubbe ska göra dressyrdebut framöver också! Det kommer se ut ungefär såhär...

1374926_10153318219480068_335731019_n.jpg
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Jag och Ubbe ska göra dressyrdebut framöver också! Det kommer se ut ungefär såhär...

1374926_10153318219480068_335731019_n.jpg

Håller du kvar en så lodrät sits i det läget tar vi det som bevis på att du tillåtits vandra förlångt ut i det engelska träsket! :D
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Täckesdjungeln :banghead:

Ulltäcke
1378429_10202180709061977_1915188983_n.jpg


Regntäcke
1376340_10202279189043915_252803190_n.jpg


Stalltäcke
1375096_10202274739052668_1135110493_n.jpg


Som ni ser är 125 cm LITE för stort men 115 är lite för litet. Det finns att lite att växa i om man säger så, haha. Lasses brorsa Stig drar redan 145 i täcken :p Lasse växer sakta :love:

Jag har inga fina bilder på Ubbe men han uppför sig exemplariskt trots att han fortfarande går själv i en hage. Jag är inte direkt sugen på att släppa ihop dem såhär strax innan tävlingsträningen. Ubben är duktig och trevlig att ha hand om men han hade en liten dipp i helgen och var rätt så innåtvänd och besvärad, nu för tiden så ser jag signalerna och det är jag nöjd med.
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Söta Lasseliten har lite kvar att växa! han tar säkert fart som en tonåring när du blinkar nästa gång, sen står du där och gapar över att täckena är försmå...;)
De brukar ju skena iväg dedär små!

Härligt att Ubbe sköter sig så fint, håller tumamrna för att det fortsätter i god stil!

I mitt stall händer inte mycket, tentaveckan närmar sig sakta så nu blir det lite mindre tid i stallet. Är dessutom så urbota less på att vara själv jämnt så det finns inte,:banghead: dagdrömmer om när jag tar examen och kan flytta både mig och hästen dit det finns sällskap i både stall och på ridtur!
Bara ett år kvar..................
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Om du ska flytta så föreslår jag westernghettot (falköping, skara, skövde, tidaholm mm) aka Western Götaland ;) Fast Karlstad funkar det med och likaså... lite mer neråt i ghettot. Det är visst en duktig amatörryttare som släpper sin amatörstatus för att börja ha träningar/clinics (och därmed blir open-ryttare). Nog med OT och på med en ny OT

DAGS för Hidalgo och mer hostande i soffan *sjuk*
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Tack för tipset, westernghettot gillas och skall beaktas! Vore skönt och faktiskt ha klubbar och tävlingar i närheten! Förstahandsvalet just nu är dock kalmar dit mina bästa vänner flyttat (60 mil bort bara :banghead: ) där har jag stallplats givetvis hos min kompis ( som är amatörgalopptränare, men ingen är ju perfekt). Hoppas hitta ngt jobb där sen, annars blir det ju svårt..
I Stockholm och Arlanda finns gott om jobb men att vara hästägare i sthlmsområdet........ :banghead:

Kura du i soffan, hidalgo är bra medicin för själen! ;)
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Kalmar är bra men jag trivs inte riktigt i klubben. Men det gör jag kanske om du är med (vi har en sadelutprovare!)
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

What? Bor du i kalmar? Full koll man har...
Då får vi ordning på klubben, eller startar en ny! ;) screw ghettot, jag kommer!

Sadelutprovare.... :love::love::love::love::love::love:
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Måste ju bara berätta haha. Ubbe är ju lite neurotisk av sig och idag på morgonen stod han och tuggade på ett grimskaft (som jag hade hängt för nära boxen). Så ikväll tänkte jag, det får bära eller brista, så jag hängde upp ett grimskaft i tuggavstånd. Och han va stencool under hela nattningen! Gnäggade en gång när traktorn lastade av våra ensilagebalar men inget sparkande på boxdörren. Däremot stod han och tuggade på grimskaftet.

Så länge det inte går av är det ju en bra sak. Right?
 

Liknande trådar

Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 901
Senast: Mirtai
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 601
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: yamyam
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 752
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp