Bukefalos 28 år!

Vi Newbies Nr 2!

Sv: Vi Newbies Nr 2!

11 mil är ju ingenting i sammanhanget, allt är relativt! ;)

tuggleksak! Alla lösningar är bra utom de dåliga brukar man ju säga (eller är det bara jag som säger det?) Men tuggleksaker har det ju även forskats på med hästar, så varför inte?? om det funkar för honom är det ju uppenbarligen en bra lösning! ;)
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Angående tuggleksak.... Så hade han tuggat så grimskaftet numera bara 50% av vad det var när jag lämnade det igår. Så jag får nog hitta på något annat som han kan tugga på, vill ju inte ha en häst som skiter ut sitt koppel :yuck:

Igår fick Lasse en present, ett bucas smartex rain :love:. Välbegagnat men spelar kvitta, funktionsdugligt och jag tycker det är hans finaste täcke!
540135_10202287996824104_294849885_n.jpg
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Aj då! nja, låter tråkigt om han skiter röda grimskaft.. :yuck:

Men söta lasse då, det passade ju kanon!
Jag älskar att begagnatmarknaden av hästgrejer exploderat på riktigt på fb mm, så man faktiskt KAN hitta begagnade grejer! (och sälja!)
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Nu var ju detta täcket en present från JDFJ så det är lite extra special :love: Det är helt perfekt för Lasse under pågående väderlek.

Ja, det är skithäftigt med facebooks säljsidor! Som tur är så har jag alla basicgrejer som jag behöver annars hade jag ruinerat mig ännu mer, varje dag, vecka ut och vecka in hahaha
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Jdfj? Har missat nåt här.. ;)

Jo, samma sak här, är lite beroende av dom sidorna.. Och buke förstås! ;)
Har köpt en del extra, roliga saker som man inte hade velat köpa annars.. Sen har jag sålt ett mindre gäng gamla sadlar! ;)
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

JDFJ har den snygga palominoquartern och hade även unghästen curry (vars täcke Lasse nu har). JDFJ är helhärlig!

Det börjar dra ihop sig inför träningstävlingen. Jag har inga vettiga kläder att ha på mig! Men det ska väl alltid gå att hitta ett par jeans och skjorta. Frågan är bara var mina nätta sporrar är! Har tappat bort dem i flytten... Typiskt!
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Då är jag med! ;)
Lär va väldans trevlig filur som kommer med täckespresenter!

Jo, en sväng på höstrean kan ju med lite tur lösa klädproblemet, att hitta nya favoritsporrar blir svårare.. Flyttstök är hopplöst!
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Ändrade planer här! Tur att jag har min syrra som kan hjälpa mig i min planeringsvånda! Jag är fortfarande lite betagen och främst hostig i lungorna så att åka på en träningstävling kändes lite risky om jag ska börja jobba så fort som möjligt. Så jag packar istället in Ubbe i transporten och åker till ridklubben och checkar av hur han uppför sig och om vi ska satsa på lingondressyr (program ryttarmärke 1 och 2) eller om vi ska ta en lingondressyr och LC. Syrran är så klok och säger det att det är bättre att vi åker hem och känner att det var för enkelt, nästan barnsligt än åka hem och vara tveksam och lite missnöjd.

Så 27e oktober blir det dressyr istället! Jag får väl göra klart mitt HUS-träns och mina HUS-kläder, köpa mina snygga stövlar, en ny hjälm och allmänt mer HUS-kläder. Och så får jag nog se till att lära mig göra Hunterflätor (och vanliga dressyrknoppar...)

NSBA 2013, HERE I COME :banana:

Ps till er alla icke newbies som är här inne och snokar, bättre träna en illa rida! Kan han gå en dressyrklass kan han minsann sänka formen och ta sig genom en HUS också. Min lilla ranchhäst!
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Heja er!
Man behöver support i velandet, helt klart, och ännu mer när man blir sjuk helt i onödan.. Tur att du har en klok syster! :)
Det låter som en grym plan, och blir en bra tävlingsuppvärmning inför HuS- klassen sen!
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Ubbe var skithäftig att rida igår. Passet var dock lite nervkittlande i början då han mest skuttade runt, slängde med huvud och framben a la hela hästen stormar och jag förbannade att jag skippade fegremmen och befarade att hamna högt upp i ett träd :rofl: Men jag la ner händerna på varsin sida av manken, klappade lite med tummen och skrittade på. Sen gjorde jag likadant i traven och gick in på en stor volt och bara travade på lugnt och försiktigt. Allt eftersom kunde jag inverka och be om lite böjning, ställning och vips kom en skithärlig och arbetsvillig häst fram och jag satt som på moln. Jag älskar denna hästen :love:

Varför finns det ingen som filmer när det går som bäst? Haha.
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Så är det, kommer ngn med kamera börjar hästen jaga fåglar istället... Typ..

Men det är ju ändå dom ögonblicken man lever för! ;)
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

kl..

Är inte helt glad idag..
är inne i tentaperioden coh det gör en aldrig på bra humör för den delen, Men har tillslut vågat googla den diagnos jag fick på ryggproblemen förut, och det var ingen rolig läsning.

Jag har en kronisk, obotlig reumatologisk sjukdom.

Vet inte ens hur jag ska kunna uttala dom orden i samma mening..
Nu vet jag varför läkaren beklagade när hon gav diagnosen, då var jag ju bara glad att få NÅGON diagnos och att nån trodde på mig och hur ont jag hade.

Får försöka vara lite positiv innan jag går ner mig helt. Solen skiner, snön som föll igår smälter nu och imorgon ska jag och min barndomskompis gå på en clinic/kurs i akademisk ridkonst.
Och ridning är jättebra träning för mina ryggproblem, om man bara klarar av det. Ridning klarar jag alltid, om jag inte klarar nåt annat så är det bara rida jag vill.. På min kära tant!

Sorry för deppigt inlägg, ger härmed mig själv Med.Googlingsförbud de närmaste två veckorna!
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

*kl*

Fick hem en bosal som jag beställt så testade den på Ai-chan idag :D Då vi bara tränat i repgrimma innan så fattade hon signalerna på en gång även i bosalen. Red henne lite i rundkorallen och tränade på att följa spåret då hon tycker att 70% av både banan och korallen är väldigt farligt att gå på så övade vi på det. Så gick lite bättre när vi slutade. Testade även på lite trav på de ställen hon är mer självsäker på. Hon svarar på bra men har inte bästa kollen på fötterna så snubblar så fort hon lägger koncentrationen på annat och bryter då av med :p Men för att vara andra försöket på trav skötte hon sig super.

2013-10-19-1531_526289c59606ee66a1ca2195.jpg
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Nej, det lät ju inte roligt precis. Googlingsförbud låter bra i detta läget! Annars kanske du ska testa samma mirakelmedicin som vi sägs behanlda Lassemannen med? Haha. Jag har nämligen beslutat mig för att det kommer fungera och vi kommer sopa mattan med alla på pleasurebanorna om två-tre år! Och att han ska samla massa rosetter på Halter nästa sommar. Så de så. I detta totala mörker som är vårt liv glittrar det rosetter på mållinjen :d

Nu har jag iallafall varit och tränat för syster yster :love: Det gick hur bra som helst och han visade upp sig från sin bästa sida. Vi åkte hem och kände den här känslan att syster fick helt rätt bild av oss och vår utbildningspunkt just nu. Filmer kommer när jag lyckats få upp dem på tuben!
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Neeeeej! Facebook uppdateras! Död och PINA! Jag som skulle värma mig och sitta på faceboook! Bläää :rofl: Till och med mina trosor va blöta av regn när jag kom hem. Eller så pissade jag på mig av skräck... :nailbiting: hahahaha!

Dagens lugna skrittpaus gick nämligen rätt rejält åt skogen. Ubbe laddade ur så jag höll på att ramla av för en gång skull, vanligtvis känns det bara pirrigt i magen men nu knöt det sig och jag tappade en stigbygel. Så njeee, han va INTE på humör. Och han slängde med huvudet, sparkade mot skänkeln och hade noll bjudning. Jag har nog aldrig varit mer inne på att skicka iväg detta PSSM-testet. Igår frös han så han skakade i hagen och det tillsammans med ridpasset i förrgår, skulle kunna vara PSSM-problem idag. Eller så handlar det bara om aachennosgrimman på hans nya träns, regnet och allmänt dåligt humör. Jag satte inte ens nosgrimman hårt och en vanligt engelsk har han kunnat gå med tidigare. Nya tag imorgon!
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Kul med en annan som oxå köpt sig en bosal.
Har haft min ett par veckor nu, provridit i den en gång o hästen gick som en klocka. Annars så håller jag på o formar den o det går segt o inte helt toppen bra. Hur har du format din?
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Söta Ubbe! Sveriges mest arbetvilliga häst!:D
heja er, det kommer gå skitbra! Jag håller alla tummar!

ni får tom action på skrittturer, typiskt när man bara vill krypa långt in i regnkläderna och försiktigt kika ut. Bra fastklamrat där! ;)

Nej inte skitkul, har nu bestämt mig för att jag kanske såg ett nej i rutan för kronisk i min journal, och något gentest som var negativt.. Så utan att titta efter har jag bestämt mig för attdet inte är kroniskt hos just mig! :p
Sedan får jag fråga läkaren vid nästa besök om ca tre månader!

urukella och busigdemon, var har ni köpt dessa bosaler?
Har varit jättesugen att prova, men när priset är att jämföra med en månadshyra känns det lite risky... :cautious:
Riktigt snygg var din, urkella!
Hur ser din ut busigdemon?

Tyvärr blev helgens akademiska kurs en besvikelse, otroligt hur lite matnyttig informationi en människa kan klämma ur sig på en heldag! Största fördelen var att vi båda tyckte att vi hade helt underbara hästar när vi åkte hem, jämfört med dem som var med på ridpassen! :p
 
Senast ändrad:
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Formade min efter detta klipp: http://www.youtube.com/watch?v=m1H_9EfDh9U
Hade den så i 4 dagar och nu ligger den an super :D

djezima: Min har jag köpt från ebay, den är av budgetvariant så den är ganska mjuk men då hon är inriden i repgrimma så funkar den super på henne :)

Idag travade vi för tredje gången. Hon svarar bra på kommando och har nu börja få egen bjudning :D Hon är väldigt osäker av sig så har innan tyckt att det varit lite otäckt att behöva gå fram utan att man gått framför och visat vägen. Men det släpper mer och mer för varje gång :)

9b8c84483bf411e39e7122000aaa0fd8_8.jpg
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Precis vad jag kikat efter, har inte tänkt på ebay, så nu blir det att spana där! Tack för tipset!!
Jag rider ju min ganska mycket i vanlig grimma (repgrimmorna är så breda runt lilla arabnäsan) så jag ser inte heller någon anledning till att en bosal ska behöva vara stenhård, tvärtom!

Hon är så snygg din Ai-chan! blir helt kär i henne för varje bild du lägger ut på henne! Kul att inridningen fortsätter att gå bra, bra jobbat!
 

Liknande trådar

Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 900
Senast: Mirtai
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 598
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: yamyam
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 751
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp