Bukefalos 28 år!

Vi Newbies Nr 2!

Sv: Vi Newbies Nr 2!

Arbetsvillig är ordet (bortsett från när han är instabil och bara behöver kärlek). Vi var ute och red med stallkamraten för första gången iförrgår, han uppförde sig exemplarisk och jag kunde lägga ner honom i hunterform utan problem. Han är för go den där! :love: Blev omkörde på en grusväg med, trångt utrymme såklart men det brydde han sig inte om. När blev han 25år gammal och klok?! :bump:

Med Lasse har vi egentligen inga mer uppdateringar, bara mer svart på vitt att det krävs mirakel att han ska bli en funktionell häst. Och kinesmirakel håller vi ju på med! Kanske är nått för dig med? Mirakel kan ske här i newbietråden! Tråd nr 3 kommer vi vara skadefria allihopa!

AKADEMISK KURS?! I westernforumet? Du skojjar med mig... Du kommer ju bli attackerad för att inte passa in här! :banghead: Nu åker jag och tränar dressyrprogram! *höhö*

1238099_10202378414004477_757643049_n.jpg

(snokremmen har såklart åkt i läderreservlådan)
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Vissa hästar är färgväxlare, din är åldersväxlare! :p

oh, no!! attans att jag skulle nämna kursen som avvek och arrangera min egna hängning!:banghead:
Du gör väl mig sällskap på galgbacken efter att ha visat en snokrem på bild, Djurplågare! :p
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Det är inte helt utan anledning som man gör saker. Kom på idag på morgonen att en av westerntränarna faktiskt rådde mig till att longera Ubbe i galopp mer. Så idag fick han springa runt och runt! Och busa. Och hoppa. Och studsa. Det är stor skillnad på vänster och höger galopp men det ska vi ta tag i!

Jag har en fullspäckad helg framför mig. Första jobbardagen på länge ikväll, heldag imorgon, grooma skogshäst till tävlingshäst och upp för tävling. Lite stressad!
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Det blev två godkända ritter och 2 st lila rosetter! :bump: Han va lite spänd men inget i jämförelse med vad han kan vara. Han skötte sig supersuperbra! Galoppdelen gick ju som den gick men huvudsaken är att det gick bra både före och efter, det är ju just det vi har tränat på mest i två år ;) Filmer kommer när syrran lagt upp dem :D

1396714_10152281972573998_25328457_n.jpg


1395045_10152281997153998_731169947_n.jpg
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Grattis duktiga ni!!
Klart ni redde ut det där, som ni har jobbat!

Ser fram emot filmerna;)
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Jag måste bara våga länga tyglarna lite så han kommer ner mer i formen även inne på banan. Men det krävs verkligen att han går på lätta signaler, han kräver mycket böjning/ställning när han tappar fokus samtidigt som han är superlätt i handen.

Hur går det för dig?
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Svår balans det där, att kunna böja/ ställa ordentligt utan att få för korta tyglar..
Har samma dilemma fast hon går gärna bakom lod på för kort tygel..

Men just nu går hon inte alls, hon har fått tentavila!
Jag pluggar som en galning, satt i skolan hela helgen med.. Och håller på att bli sjuk på en gång! Yay;)
Men på fredag kväll skriver jag sista tentan, då blir det fira direkt, för min bästa kompis ( galopptränaren från kalmar) kommer upp och festar loss över helgen!
Sen blir det en måndag ledig innan nya kurser börjar och jag måste ta tag i rest- labbar från dom här kurserna...

Ursäkta ot.
Halvt back on topic...
Klurar på exjobb, och har en idé om en tryckavläsande filt med trådlös överföring och färgkodning i en grafisk presentation i ett program... Stor nog att lägga under westernsadel och i realtid se hur trycket fördelas. Gärna även med videoöverföring sida vid sida, i samma program...
Tja.. Låter lite mastigt för att klara av på tio veckor, plus dokumentation och redovisning... Men drömma går ju.. ;)


Så, jag har nördat ner mig riktigt ordentligt för tillfället... ;)
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Jaaaa.... så att eeeeh... jag fortsätter väl skriva! Ubbe har sen igår gått i hagen med den andra inhyrda, vi ska bara avmaska mammas nordsvensk så ska han också få komma ut i hagen. Detta betyder alltså att Ubbe snart är lösdriftshäst och jag hoppas detta sprider lugna ringar på vattnet. Eller nått. Tyvärr är hagen hur lerig som helst och vi har ingen annan hage till dem bortsett från en utan lösdrift som dessutom är väldigt, väldigt sluttande. Får hoppas det torkar upp snart!
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

*kl*

Idag tog Ai-chan sina 2 första (oplanerade) galoppsteg med mig i sadeln :D Red ut en liten runda med kompisen och när Ai såg att de galopperade så tyckte hon att hon skulle göra lika dant, vilket resulterade i 2 snubbliga steg. Hon har en väldigt stor galopp så är inte ofta hon väljer galopp lös ens vid lösarbete då hon inte orkar bära upp sig på mindre yta än och då med ryttare... njae :p Men annars går hon så bra nu. Hon tycker det är skit kul att komma ut så hon vill vara den som går först så får ofta stanna henne och vänta in de andra. Traven tar hon på ett par smackningar och saktar av när man tar så hon får lätt tryck på näsan av repgrimman. Rider henne lite oftare nu så det blir 2 pass i veckan vilket det blir fram till den 25 november, där efter får hon stå tills jan-feb beroende lite på hur vädret är sedan sätts hon igång igen som 3 åring :)

http://youtu.be/faPJzi78V7c
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!


Han är för söt! Vill göra allt på en gång, smatidigt!;)

Grattis till galoppen med Ai-Chan! vad roligt!


Här hemma har tentaveckan gått över, och därmed är tentavilan för hästen också. Tränade tömkörning med lite öppna, mellantrav och några galoppfattningar. Slutade när det var roligt.
Sen samma sak i ridningen, lite mer av allt då. och det var en väldigt pigg och glad häst med väldigt mycket power, himla kul!!:)
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Hur mår ni kära newbies?

Här har jag fått en tjugoåring som har lika mycket energi som Ubbe, nästan!
Försöker skritta, men hon ska galoppera minsann! Och då gör hon det! ;)
Hon är dryg men man blir sååå glad av hennes livsglädje och energi!
( men ska dra ner på kraftfodret lite till...;))
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Ai-chan har skadat sig och står på sjukhage :( Troligen har hon sträckt sig i hasen eller något. Hon var mycket bättre igår så hoppas hon är bra på några dagar :) Ska eventuellt kanske börja rida nya stallkompisens ena häst någon gång i veckan :) Är en quarter på 5 år. Hade varit kul att rida en lite
mer färdig häst som redan kan någon gång :)

dsc_5053_529272652a6b225f71b6930d.jpg


dsc_5031_5292726388e59d9c732c81c9.jpg


Ai-chan hälsar på Little Al :)
dsc_5082_5292726ae087c35859da38db.jpg
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Jag börjar må bättre igen. Det har varit en fullsmäckad tid med kris på kris de senaste veckorna. Så jag är rätt så sliten och Ubbe har fått stå tillbaka. Det är ju inte direkt en häst man kan hoppa upp på och åka med. Jag måste va hundra procent klar och redo. Men idag ska jag upp på honom igen (med all säkerhetsutrustning). Jag har en plan på hur jag ska lösa överskottsenergin.
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Oj då!, vad tråkigt med skada, krya på sig!
Men vad kul att få rida en utbildad häst, ska erkänna att jag aldrig ridit en utbildad westernhäst. Vore hemskt kul. Hoppas att allt går bra och att även du och quartern trivs ihop!

Tungt med kris, men skönt att du är påväg tillbaka! Tycker att du gör helt rätt som låter Ubbe vila när det krisar, jagsjälv går varken framåt eller får ut något av min ridning när resten krisar, så jag gör likadant! Lycka till med kamikazeturen!


Bidrar med en random bild, längtar redan till våren fast det inte är vinter än!
416672_10151061078844597_54979305_o.jpg
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Hellre det, här är det ett för öppet forum. Gör en grupp och gör den sluten.
 

Liknande trådar

Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 873
Senast: Mirtai
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 740
Senast: Valle
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
673
Senast: yamyam
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 692
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp