Bukefalos 28 år!

Vi Newbies Nr 2!

Sv: Vi Newbies Nr 2!

Gott nytt år på er!!!!

Vad snygg Lassemannen blivit! Roligt att det gåt åt rätt håll och att han dessutom blir så fin i kroppen så tidigt!


1517502_10151993090204597_1650698071_n.jpg



Bild från våran promenad tidigare idag, i en vag förhoppning att de skulle trötta ut varandra och bry sig mindre om raketerna.. De tröttade ut mig.... Hoppas att de klarar raketerna lika bra som senaste åren ändå..

Kommer att leta efter den där facebookgruppen!;)
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

*kl*

en FB-grupp hade varit något lättare att uppdatera med då jag är mest ute på mobilen.

Red Ai-chan en kortis igår, 2013 års sista ridtur.... och hon har blivit fet XD :angel:
Så är inte bara jag som ska börja träna och gå er i vikt efter inatt ;)


dsc_5205_52c1b91b2a6b222996c19b9e.jpg


dsc_5217_52c18e839606ee5bdd958ea1.jpg


dsc_5225_52c18ea488e59d59ee7a6262.jpg
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Det blev "Vi westernnewbies!" hoppas ni hittar den.

Och grattis på födelsedagen för alla våra hästar!
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Hittar den inte bara därför.. =)

just ja! ska ta med födelsedagsäpplen åt hästarna, 23 och 21 blir de i år, tänk vad tiden går!
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

KL

Får man vara med här fast man inte har någon häst? :p
Drömmer dock om en unghäst och rida in själv :) Även om det känns smartare att köpa en äldre och lära sig av. Synd bara att enda westernklubben här ligger så himla långt bort.

Har samma dilemma som cili, viljan och intresset finns men ingen häst och rida.
Tror inte det är så vanligt med western häromkring
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Klart att du får vara med även om du inte har häst :-) var i sverige håller du till?
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

:)
Bor utanför Örebro, har haft travare och Clydesdale tidigare, red lite western med dem men bara hemma. Vi tävlade inget eller så :p

Skickade en förfrågan till fbgruppen nu också
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Jag hoppas du blev tillagd annars är det bara att prova igen :) Vi behöver kanske ha en presentationstråd på FB, jag har bara haft fullt upp och inte hunnit med. Någon får gärna ta intiativet! Man känner ju bara till er via användarnamnet på buke :)

KL.
Imorgon åker jag på äventyr! Jag hoppas vädret är okey att köra i men jag är inställd på det värsta.
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

*kl*

Åh va bra med en fb-grupp. Jag har haft det superstressigt i skolan och har inte hunnit vara på buke alls sista månaderna men fb är jag mer på iaf så jag har skickat ansökan dit nu och hoppas jag får vara med :) Har hänt en hel del i mitt stall sen sist men kan ta det där istället ;).
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Tack :) Såg att jag skrevs sist i februari förra året. Jissus vad tiden går fort tänkte det bara var några månader sedan, inte 12 ;)
 
Håller ni bara till på FB nu? För jag vill jättegärna vara med, håller som bäst på och miljötränar min fröken (som ska bli westernhäst) innan inridning. Jag har ju tagit på mig en ordentlig utmaning med det iaf, med tanke på att jag aldrig ridit western själv :D Har tänkt att vi får lära oss ihop hon och jag och eftersom jag har henne i huvudsak som hobbyhäst så behöver ju ingen av oss bli expert :) Jag vill inte riktigt skicka iväg någon förfrågan där förrän jag vet om ni tycker att det är okej :)
 
@Jannice Kom Kom och joina oss på fb! där är det iaf liiiite mer uppdateringar än här.. =)
Vill gärna höra om din miljöträning, det är riktigt roligt tycker jag, när man får ta till fantasin ordentligt för att hitta på ngt läskigt.. -Min häst tycker att jag är jättetråkig och påstår att hon är van vid allt..... tills det blåser ute... =)
 
@djezima Å vad snällt! Ska genast gå in och skicka en förfrågan :)

Den kan jag absolut berätta om, tar gärna emot nya tips också då det känns som att man inte kan få för många idéer när det gäller miljöträningen :)

Haha, ja blåsten kan vara riktigt skrämmande den också :D
 
Får man vara med om man inte rider western ÄN, men har velat testa forever men aldrig kommit till skott? :) (Dock kanske det kan bli nåt i år tillslut)
 
måste få fråga alla newbies - är själv lite utav newbie o har sadel problem. Fick hjälp utav Pär Karlberg att prova ut lite sadlar. Fick prova en sadel där jag satt grymt bra o hästen har inte varit så trevlig att rida på evigheter :love: MEN fick lite rugg i bakkant på sadeln Pär sa att vissa hästar har så bara inget som stör dem eller skadar dem, eller så bli det som med "lappen i nacken på skjortan" Känns inte alls först med har maN otur stör den livet av en efter ett tag.
Har nu mot alla odds fått möjligheten att köpa en sån sadel begagnad (rätt nymodell = inte så många ute ännu) för ca halva priset (4år gammal) o kostar 30k ny.
Hästen jag har har jag själv hittills provat ut sadlar till o de har legat jätte bra i 2-4 månader o sen sitter de dumt o det varit dags att byta.
Skulle ni nu våga köpa en sadel för så mkt pengar i min sits? Har pengarna men sen så är buffertkontot till skatteåterbäringen kommer med sina 5k
Sånna samvetskval för sånna summor pengar (tycker 10k börjar bli jobbigt med detta är ju lite till) :arghh:
 
måste få fråga alla newbies - är själv lite utav newbie o har sadel problem. Fick hjälp utav Pär Karlberg att prova ut lite sadlar. Fick prova en sadel där jag satt grymt bra o hästen har inte varit så trevlig att rida på evigheter :love: MEN fick lite rugg i bakkant på sadeln Pär sa att vissa hästar har så bara inget som stör dem eller skadar dem, eller så bli det som med "lappen i nacken på skjortan" Känns inte alls först med har maN otur stör den livet av en efter ett tag.
Har nu mot alla odds fått möjligheten att köpa en sån sadel begagnad (rätt nymodell = inte så många ute ännu) för ca halva priset (4år gammal) o kostar 30k ny.
Hästen jag har har jag själv hittills provat ut sadlar till o de har legat jätte bra i 2-4 månader o sen sitter de dumt o det varit dags att byta.
Skulle ni nu våga köpa en sadel för så mkt pengar i min sits? Har pengarna men sen så är buffertkontot till skatteåterbäringen kommer med sina 5k
Sånna samvetskval för sånna summor pengar (tycker 10k börjar bli jobbigt med detta är ju lite till) :arghh:

Om det är ett väldigt bra pris så absolut, då finns ju alltid möjligheten att själv sälja den (och få tillbaks pengarna) om det skulle visa sig att den inte passar efter ett tag. :)
 

Liknande trådar

Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 876
Senast: Mirtai
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 744
Senast: Valle
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
673
Senast: yamyam
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 692
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dagens naturupplevelse
  • Kyltäcke/ kylfilt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp