Vi Newbies Nr 2!

Testade sadeln idag, låg som en smäck på henne :D Riktigt fint mjukt läder så ingen knarrande sadel där :p

Hoppas på hinna provrida den lite bättre imorgon. Vi red i ridhus för första gången där så då va hon lite spänd :p
 
Hej alla! Jag har smygtittat i denna tråd ett tag, och jag skickade nyss en förfrågan till gruppen på Facebook! Jag och min före detta distanstävlingshäst håller på sen ett år tillbaka att skola om oss till western. Hon och jag älskar det!! Jag har provat western förut men inte hästen. Vi kan numera kommunicera på ett helt annat sätt än tidigare, och hon jobbar på ett sätt jag aldrig fått henne till förut! Så häftigt! Jag har haft hästen sedan hon var 1,5 år, korsning arab/varmblodstravare, även kallat "trarab" i distansvärlden! Hoppas jag får joina! Jag har inte en aning om hur man länkar bilder från insta, jag fattar inte hur man gör... och facebook har jag en låst profil så det går inte heller. Nån som vill lära mej webstagram?
 
tror man kan lägga in bild fr låst FB ändå, prova - högerklicka på bilden o välj 'koipiera URL' o infoga sedan i 'bild' knappen här på buke
 
Jag har varit på NSBA Celebration fre-lörd (åkte tidig söndag) och igår släppte vi tjejerna på sommarbete. Härligt med gräs!

1908354_10204183117400934_3279109802399743553_n.jpg


10390445_10204183117880946_715068014273137922_n.jpg



Jag ångrar verkligen att det inte blev av att tävla i unghästkuppen men jag har beslutat att använda det till att driva mig vidare mot nästa mål. Vill ni grooma på Nationals så säg till :)
 
jag joinar denna tråden och gruppen på FB :D är sugen på att pröva westernridning med min pålla, nu är hon bara åring så det är ju ett tag kvar.....MEN jag vill rida och träna det på andra hästar under tiden. Hur det ska gå till vet jag inte än för det verkar inte finnas så mycket tränare/westernryttare i närheten. Jag läser och lär under tiden iallafall :up:
 
jag joinar denna tråden och gruppen på FB :D är sugen på att pröva westernridning med min pålla, nu är hon bara åring så det är ju ett tag kvar.....MEN jag vill rida och träna det på andra hästar under tiden. Hur det ska gå till vet jag inte än för det verkar inte finnas så mycket tränare/westernryttare i närheten. Jag läser och lär under tiden iallafall :up:

Välkommen!

Vart bor du någonstans?

Jag hade samma dilemma, men har lyckats bli medryttare på en välriden westernhäst bara 4-5 km från mig. Du kanske kan göra något liknande? Kolla westerngrupper på Facebook, det var så jag kom i kontakt med ägaren till min medryttarhäst :up:
 
hahahaaha nä det värsta är att jag inte var ironisk. jag har suttit och letat westerninfo över hela småland oxå bor jag nån mil från chaparral :laugh:
 
hahahaaha nä det värsta är att jag inte var ironisk. jag har suttit och letat westerninfo över hela småland oxå bor jag nån mil från chaparral :laugh:

Hahaha, så dumt det kan bli ibland! :D

Ja det var det jag tyckte var konstigt! Du kan ju fara dit och se om du kan hitta lite kontakter i morgon, sista dagen på RHC så då är det fullt med westernfolk :)
 
Det var ju synd att du missade det där med skylten ;) :D

Vad blev det för repgrimma då? Själv kör jag med DoubleDiamond, helt underbar den!
 
Det var ju synd att du missade det där med skylten ;) :D

Vad blev det för repgrimma då? Själv kör jag med DoubleDiamond, helt underbar den!
Det blev en....billig....:angel: köpte inte ens nåt snöre till som den smålänning jag är men får la köpa något finare framåt.
 
Det blev en....billig....:angel: köpte inte ens nåt snöre till som den smålänning jag är men får la köpa något finare framåt.

Jag gjorde också så först, men böt ganska snart till en bättre för den jag köpte först var riktigt dålig. Passade på att köpa arbetsrep då också och det var ett av de bästa köp jag gjort i hästutrustningsväg :up:
 
Puttar upp den här stackrs lilla tråden som blir lite bortglömd pga lillebrorsan på FB.

Var iväg på clinic i lördags för Håkan Forsstöm, skulle blivit 4 timmar för alla o 3 timmar för mig som skulle iväg lite tidigare, men blev bara 2 timmar pga lite dålig planering.
Vi var lite stressade på plats - tolka mig rätt - filbunke nr ett och filbunke 0.5 gjorde lite väl mkt istället för att ta ett steg i taget - det var det som var stressiga delen :meh:

Fick en hel del verktyg med oss på vägen hem så är relativt nöjd ändå :)

Igår så jobbade vi på banan efter att ha ridit ut och små kännt lite på några verktyg på söndagen och vilat på måndagen och jisses så bra det kändes igår! Helt annan häst (och matte) från 20 min in i passet till slutet :love:
 

Liknande trådar

Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 812
Senast: Mirtai
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 908
Senast: Valle
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
635
Senast: yamyam
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp