Vi Newbies Nr 2!

@Jannice Tycker det känns svårt att veta om det är ett bra pris då jag inte ser några samma modell/ålder ute på beg. marknaden...
Det är en Crates så det underlättar ju ev vidarförsäljning då de har gott rykte.
Men hur vet man priset är skäligt?
Tidigare sadlar jag köpt har ledat på mellan 7-10k men detta är ju nästan en halv-en hel sadel till prismässigt
 
@busigdemon Hoppar in och svarar jag med.

Inte för att jag egentligen har några direkta svar, men nyfiken på vilken modell det är?

Jag har oxå haft problem med att sadlarna slutar passa, och har inte så mycket pengar att lägga ut som jag skulle vilja, hur mycker jag än sparar..

Men 15´är inte ett helt galet pris på en crates, enda problemet med dem brukar ju vara att de som har en inte vill sälja... ;)

Kan väl inte säga mer än att du är klok som tänker ett varv till innan du lägger ut bufferten, så vad du än bestämmer så är det vad du anser bäst. Lycka till med funderandet och berätta hur det blir!
 
@djezima det är deras 2341-4 en show sadel som Eva på Tumbleweed berättade hon sålt till många med araber. Inte jätte lång för att vara en showsadel.

Jo, sadelinpassning är ett helvete. Man hittar nått osm fungerar men fattar inte varför det slutar fungera ibland (ibland ser man ju skillnad på hästen o ibland inte). Nu har ju hästen varit rätt ung, är sju idag, eller nej hon fyllde igår tom ser jag nu! :o Så kan ju vara så att hon har breddat o byggt mm, me 7år betyder ju att hon kan göra det ett år till iaf om jag har oflyt.

Har en Crates idag men den sitter inte alls så bra som den borde göra längre, så kommer byta en Crates mot en Crates isf, har en 2389 nu.

Skulle vilja ha en sadel som bara passar o fortsätter passa, många påstår ju att man inte ska behöva byta sadel under året pga hull och muskler (så länge det inte är galet stora skillnader, på min är det lite skillnader men tycker inte det är jätte stora skillnader) utan i "värsta fall" bara byta till en tjockare/tynnre pad... Har inte fått det att fungera hittills är jag rädd.

Funderar ihjäl mig! Lättade bekymret med sambon igår (noll hästintresse och inte gemensam ekonomi men vill köpa lgh ihop= jag borde spara pengar, men utan sadel som passar kan jag ju inte ens rida) och han förstod dilemmat men tyckte att det var mkt pengar som jag oxå tycker o tror jag lyckades förklara att det inte är många sånna här ute och det jobbiga är att jag inte vet hur länge den passar...
 
@djezima det är deras 2341-4 en show sadel som Eva på Tumbleweed berättade hon sålt till många med araber. Inte jätte lång för att vara en showsadel.

Jo, sadelinpassning är ett helvete. Man hittar nått osm fungerar men fattar inte varför det slutar fungera ibland (ibland ser man ju skillnad på hästen o ibland inte). Nu har ju hästen varit rätt ung, är sju idag, eller nej hon fyllde igår tom ser jag nu! :o Så kan ju vara så att hon har breddat o byggt mm, me 7år betyder ju att hon kan göra det ett år till iaf om jag har oflyt.

Har en Crates idag men den sitter inte alls så bra som den borde göra längre, så kommer byta en Crates mot en Crates isf, har en 2389 nu.

Skulle vilja ha en sadel som bara passar o fortsätter passa, många påstår ju att man inte ska behöva byta sadel under året pga hull och muskler (så länge det inte är galet stora skillnader, på min är det lite skillnader men tycker inte det är jätte stora skillnader) utan i "värsta fall" bara byta till en tjockare/tynnre pad... Har inte fått det att fungera hittills är jag rädd.

Funderar ihjäl mig! Lättade bekymret med sambon igår (noll hästintresse och inte gemensam ekonomi men vill köpa lgh ihop= jag borde spara pengar, men utan sadel som passar kan jag ju inte ens rida) och han förstod dilemmat men tyckte att det var mkt pengar som jag oxå tycker o tror jag lyckades förklara att det inte är många sånna här ute och det jobbiga är att jag inte vet hur länge den passar...

WÄÄÄÄÄ, FÖRLÅÅÅÅT! Jag är bara på FB nu *skäms*

Min första tanke är att "hm... ruggning är inte kul" samtidigt som det faktiskt är Pär som okeyat sadeln.. Då borde den vara bra.
 
WÄÄÄÄÄ, FÖRLÅÅÅÅT! Jag är bara på FB nu *skäms*

Min första tanke är att "hm... ruggning är inte kul" samtidigt som det faktiskt är Pär som okeyat sadeln.. Då borde den vara bra.

Min tanke oxå, red i den en utetur i torsdags, en kortis i fredags o hela dagen i lördags (på tävling i 28 grader) o hästen gick SUPER! och svetten var utan torra fläckar eller rugg. Så slog till idag på sadeln (löningen gör en ju lite mer kaxig ;) )

Vi vann WR och WH! :bump: Tvåa i WP och sen var vi trött, Syria tyckte bommarna i Ranch Horse Pelasuren åt hästar och matte taffla till det med bytet så där kom vi fyra och sist men är sjkut nöjda ändå!

Här är en bild på den vackra men ack lite för dyra sadeln
10338879_10152335356461461_3921029064325711458_n.jpg
 
Senast ändrad:
Min tanke oxå, red i den en utetur i torsdags, en kortis i fredags o hela dagen i lördags (på tävling i 28 grader) o hästen gick SUPER! och svetten var utan torra fläckar eller rugg. Så slog till idag på sadeln (löningen gör en ju lite mer kaxig ;) )

Vi vann WR och WH! :bump: Tvåa i WP och sen var vi trött, Syria tyckte bommarna i Ranch Horse Pelasuren åt hästar och matte taffla till det med bytet så där kom vi fyra och sist men är sjkut nöjda ändå!

Här är en bild på den vackra men ack lite för dyra sadeln
10338879_10152335356461461_3921029064325711458_n.jpg
:love::love::love::love:
Vilken sadel!!

Grattis till både placeringar och en snupersnygg sadel! Vad roligt att det gick så bra för er, och vilken fördel att kunna få provrida den såpass mkt innan!
Håller alla tummar för att den ska fortsätta passa.
 
Min tanke oxå, red i den en utetur i torsdags, en kortis i fredags o hela dagen i lördags (på tävling i 28 grader) o hästen gick SUPER! och svetten var utan torra fläckar eller rugg. Så slog till idag på sadeln (löningen gör en ju lite mer kaxig ;) )

Vi vann WR och WH! :bump: Tvåa i WP och sen var vi trött, Syria tyckte bommarna i Ranch Horse Pelasuren åt hästar och matte taffla till det med bytet så där kom vi fyra och sist men är sjkut nöjda ändå!

Här är en bild på den vackra men ack lite för dyra sadeln
10338879_10152335356461461_3921029064325711458_n.jpg

Riktigt snygg sadel, förstår att du inte kunde motstå när den dessutom var skön att rida i och passade bra på hästen :)

Superfina var ni ihop också :)
 
Min tanke oxå, red i den en utetur i torsdags, en kortis i fredags o hela dagen i lördags (på tävling i 28 grader) o hästen gick SUPER! och svetten var utan torra fläckar eller rugg. Så slog till idag på sadeln (löningen gör en ju lite mer kaxig ;) )

Vi vann WR och WH! :bump: Tvåa i WP och sen var vi trött, Syria tyckte bommarna i Ranch Horse Pelasuren åt hästar och matte taffla till det med bytet så där kom vi fyra och sist men är sjkut nöjda ändå!

Här är en bild på den vackra men ack lite för dyra sadeln
10338879_10152335356461461_3921029064325711458_n.jpg

SNYGGA! Från och med nu vill vi se fler bilder på er här i tråden ;) Grattis till placeringarna med!
 
SNYGGA! Från och med nu vill vi se fler bilder på er här i tråden ;) Grattis till placeringarna med!

Tack :bow:
Lätt att bli blyg bara, men ska göra mitt försök. Har följt denna tråd o den tidigare flitigt, men drar mig lite för att hänga på ibland, sen är det svårt med bilder då jag oftast är själv med hästen, men ska göra mitt bästa :)
Fler bilder överlag i tråden önskas, har varit litet halvdöd under våren.
 
Tack :bow:
Lätt att bli blyg bara, men ska göra mitt försök. Har följt denna tråd o den tidigare flitigt, men drar mig lite för att hänga på ibland, sen är det svårt med bilder då jag oftast är själv med hästen, men ska göra mitt bästa :)
Fler bilder överlag i tråden önskas, har varit litet halvdöd under våren.

Höhö... Jooo... Det är ju mycket enklare att skriva och publicera bilder på Facebook... Jag får fixa en bildbomb på Olivia
 
Vi är oxå i denna sadeldjungeln... Ai-chan är visst inte den lättaste att hitta sadel till då hon har kort sadelläge, ganska smal över ryggen och har manke men bred nertill.
Har 2 sadlar på g att testa, men den jag tror på mest är i dyraste laget men passar den så gör den. Någon här som känner till märket A. Frinta ?

Sedan ett annat klipp från när kompisen filmade. Hon tar galoppen riktigt bra nu :love:
http://instagram.com/p/oyZWWNoSN-/
 
@urkella Jag får inte se videon, men det beror kanske på restriktioner från skolans nätverk.. Men stillbilden från videon var riktigt fin!

Känner inte till A Frinta mer än att jag har sett det på sadelannonser flera ggr. Har ingen koll på de sadlarna..
Den här sadeldjungeln är man ständigt vilsen i!
 
@djezima vad heter ni på fb då?

@urkella A. Frint ahar jag aldrig hörts talas om - så spontant tror jag det är budget (kan ju såklart ha fel då jag igentligen inte vet ;) )
Åh så duktigt! Vist var det så hon inte var riden så länge oxå?
 
@busigdemon Fick fram att Per på Rocking B sålde dom innan och då låg de mellan 14-22 000 så är nog ganska bra då iaf :)
Hon är riden 2 dagar i veckan runt halvåret om vi plockar bort alla vilopauser vi tagit. Har även anmält mig till vår första tävling som är på lördag :o Blir trail, ranch trail och wh. Sedan får hon vila tills vi ska träna för Anton Hagström 6 juli och där efter så får hon hel semester till slutet på augusti- början på september.
 
Sweetchildomine -13, e: Ima Prime Time, u: Hints Sugar Luisa (Samma stam som Lasse)
10322689_10203952876765062_3816975005163080485_n.jpg


Pussar med en av mina kompisar :heart
10426771_10204041525781232_1996240325016124704_n.jpg


10334386_10204041525941236_4564853752247840876_n.jpg


Detta är en jättedålig bild men det är såhär vi gör när vi borstar och pysslar innan ett träningspass
10409739_10204055089600319_7234656375222468896_n.jpg



Jag älskar henne av hela mitt hjärta!
 
Vi är oxå i denna sadeldjungeln... Ai-chan är visst inte den lättaste att hitta sadel till då hon har kort sadelläge, ganska smal över ryggen och har manke men bred nertill.
Har 2 sadlar på g att testa, men den jag tror på mest är i dyraste laget men passar den så gör den. Någon här som känner till märket A. Frinta ?

Sedan ett annat klipp från när kompisen filmade. Hon tar galoppen riktigt bra nu :love:
http://instagram.com/p/oyZWWNoSN-/

Jag tror A Frinta är bra sadlar, grundat på de bilder jag sett och att Per L säljer dem.
 

Liknande trådar

Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 812
Senast: Mirtai
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 908
Senast: Valle
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
635
Senast: yamyam
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp