Bukefalos 28 år!

Vi Newbies Nr 2!

Sv: Vi Newbies Nr 2!

Red Lillen ikväll igen, mysig idag också, märks att han har mer styrka nu att bära sig i traven i volterna, övade även lite på ökad trav och han har så himla mycket mer energi nu, är så härligt när det finns framåtanda och energi att jobba med :) Sambon knäppte ett par bilder också, kanske inte superfint men jag är väldigt nöjd att han är så följsam och lyhörd.

lillen01.jpg

lillen04.jpg

lillen05.jpg

lillen06.jpg

lillen07.jpg
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Ja, han utvecklas verkligen, grabben Bus! Nu efter helgen verkade han däremot lite "sjuk och trött" men efter en natt i egen box och en lugn dag i hagen va han sitt gamla vanliga igen (tempade och höll på :angel:). Han far lite illa av mygginvasionen som kommit så det sprutas på medel och smörjs med AVS 14, inne från cirka 16-08 på morgonen.

Men jag ska byta sadel, denna sitter inte bra längre. Han måste ändrat sig rätt rejält för den har ju legat som en smäck (för ett år sen körde vi ju galopp utan att spänna sadelgjorden). Men jag har nästa sadel tingad, måste bara bli av med denna skönheten först. Tills dess får vår engelska sadel fungera med en westernpadd under (det nya järnet var visst samma som det minsta "gamla.." så ska försöka ordna på nått vis)

Lillen ser så trevlig och snäll ut!
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Hoppar in med komplimanger! Himla fin bild på dig och Ubbe, ni ser så harmoniska ut!

Och Lillen, så himla himla söt. Jag vill krama! :love:
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Taaack! Ja Ubbe verkar ha vuxit i huvudet under sommaren, nästan så vi börjat fundera på om han är sjuk! Men ingen temp eller nått. Idag är mina bekymmer som bortblåsta, skit så han brallade när de fick komma ut i en ny hage! Om vi bortser från de akrobatiska luftsprängen så ser jag fram emot den galoppen (i kontrollerad form!).
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Knapplån

Hoppar in i tråden :)

Är en tjej på 20 år som bor i Strömstad, norra Bohuslän. Har velat omskola mig till western i många år, men i brist på tränare och möjligheter att åka osv så har det inte blivit förrän nu jag verkligen tagit tag i det :)

Har börjat ta privatlektioner på en westernridskola för att själv skola mig bättre. Har liksom Persikan haflinger, två stycken närmare bestämt :) En valack på 20 år som jag hoppas kunna ta med mig på lite träningar i höst :) Sen har jag en dam på 4 år vid namn Havanna som just nu är dräktig och kommer halvt om halvt vara mammaledig. När hon fått bebis är tanken att hon ska utbildas mer inom western och jag hoppas kunna tävla lite med henne :laugh:
Ska försöka lägga upp lite bilder på dom.
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Nu så!!
Efter en tids internetbekymmer så är vi nu uppkopplade igen =)
Ska presentera min ädla springare! ;)

Remedys Gold aka Spirit!
En paint (50% quarter) född -07.
Köpte honom för ett halvår sen och sedan dess har jag i princip letat sadel till honom. En överrörlig rygg har satt käppar i hjulet :P
Men nu har vi hittat en och ska börja rida för Per Karlberg på Milsta Western. Även han som hjälpt mig med sadlar.
Kollar man tillbaka på hans stam finns det mkt reining i honom. Han har inte haft det alltför lätt under sin uppväxt verkar det som.

Men vi får se vad det blir och om vi blir något =)

Spirit idag:

552605_10150982099806344_1723118894_n.jpg


Spirit för ett år sedan:

552481_10150982067276344_511353391_n.jpg


402287_10150471231131344_1135193268_n.jpg


Lucky Star är en liten shet/welsh korsning som förhoppningsvis kommer bli en kanonbarnponny =) Född -09 och ska köras in så fort tiden räcker till lite till =) En riktig goding med hjärtat på det rätta stället =)

167482_10150869450476344_770584305_n.jpg


Liten lurvas =)

408785_10150574425321344_2080914121_n.jpg
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Uj uj uj så tyst det va här! Hur går det för er alla, gamla som nya?

ZaNdRoRiA du vet ju att jag älskar Spirreluring och Lucky :love:

Ubbe och jag tränar vidare. Idag va vi nere på ridbanan för första gången i sommar och han skötte sig förhållandevis bra. Jag är ju tillbaka i den engelska sadeln tills jag får en vettig lön och eventuellt lite csn på det men det är ju bra balans/sitsträning!
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Jag och snärtan lär känna varandra än. Tränar på att stå uppbunden, går bättre och bättre. kastar sig inte lika häftigt nu.
Mött en sån där kantklippare/dikesklippare, det var ingen höjdare. Men de blev en hel del snurrandes, men inge sken.
Sen har vi ridit in till byn, hon skötte sig utmärkt bland alla bilar och folk. :)
ignorera mig, äter på en plopp.
33215192.jpg
[/url][/IMG]
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

*kl*
Vi har precis flyttat tillbaka till gamla stallet från betet, så nu får köttbullen lite mer regelbunden motion. Igår gick allt så jäkla bra, och hade turen att ha fotograf med mig!

På senare tid har Ceros galopp blivit mycket luftigare och han skjuter upp ryggen rejält emellanåt, jämfört med den tidigare väldigt markbundna med sänkt rygg.

dsc_0478a.jpg
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Vad kul att höra! Man blir så glad över utvecklingen de gör.

Idag blev Ubbe rädd för bilkärran efter bilen vi mötte, stackars mamma fick bara hålla i sig tills Ubbe stannade så Casper gjorde detsamma. Hujahuja, obehagligt. Vi skrittade bara resten av passet sen och jag testade på lite öppna, nu kan jag nästan checka av svag öppna i höger+vänster i skritt och trav i form med fin takt. Det va väl den väldiga energiurladdningen tidigare som gjorde det ;-)
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Uj uj uj så tyst det va här! Hur går det för er alla, gamla som nya?

ZaNdRoRiA du vet ju att jag älskar Spirreluring och Lucky :love:

Ubbe och jag tränar vidare. Idag va vi nere på ridbanan för första gången i sommar och han skötte sig förhållandevis bra. Jag är ju tillbaka i den engelska sadeln tills jag får en vettig lön och eventuellt lite csn på det men det är ju bra balans/sitsträning!

Pållen min e på bete.

Men balansträning??? :eek: :eek:
Ta å rid barbacka istället! ;)
Själv Drömmer jag om den perfekta sadeln jag nog aldrig kommer att hitta.... den ska vara mjuk, Passa hästen, vara lätt och mycket bling....
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

I know cahs!! O jag Ubbe o Casper!! :heart

Har man ridit i westernsadel ett tag känns Eng, sadlar rätt instabila, så tycker nog att det ger en del balansträning :-)
O vissa hästar vill man inte hoppa upp baracka på. I mina ögon är Ubbe en sådan, unghäst som han är ;-)

Från min lilla verklighet är det rätt lugnt. Vädret har varit skit och jag har mått dåligt och haft ont i perioder. O nu har en framsko åkt igen :-(
Surt är det, men får rida på vallen helt enkelt :-D

Tender: hittar du den sadeln hojta till!! Har redan tröttnat på o kånka på min 19-20 kg klump ;-)
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Får nog åka till usa för att hitta den....
Medryttisens sadel vägde typ 20med pad mm... hade den sadeln på min stora 170+ häst, det va tungt!!

Själv rider jag helst barbacka. Red in min häst så. Jag gör allt bakvänt! ;)
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Äh, barbacka är en barnlek! Red Ubbe barbacka stora delar av förra sommaren och Elmer likaså. Men försök att stå i lätt sits utan att fuska, inte det lättaste! Gäller att hitta sina utmaningar här i livet
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Nu kommer Zandrorririr reagera men... Jag måste verkligen träna och trimma kroppen efter Ubbes vila och en häst mindre! Jag blir galen på den lilla samlingen fett på insida lår! Får inte till sitsen somjag vill! Brrr..
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Lättridning har jag alltid haft svårt för, mina ben är olika långa vilket gör att jag blir sned i lättridningen, hoppa å stå i fältsits går däremot bra :D
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Haha! Ja sist jag red barbacka slog jag i som en padda! Har fortfarande en knöl i skinkan ^^
Nu har ju jag förvisso urkass balans för övrigt så jag talade nog mest för mig själv verkade det som :-P

O ja du cahsen. Det gör du helt rätt i :-P har du ens något underhudsfett som kan samla sig där? ;-)

Haha, själv går jag här o sneglar på motionscykeln som jag slängde ut 2500 på men bara står :-P jag kommer i vinter/vår!! Då är ungen ute och 15 kg ska väck!! O Spirre kommer flyga!!
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Jag är iof lite partisk men Lillen ÄR trevlig och snäll ;) och väldigt kramgo! Man kan inte låta bli att krama honom och gosa med honom. Ibland kommer jag på att han inte alls var kelig när jag köpt honom, han ville inte alls gosa eller bli kliad i ansiktet och nu kan man bara hålla om huvudet och gosa hur länge som helst.

Jag och Lillen jobbar på, jag kör honom mycket men har sista veckan ridit honom i skogen 2 ggr, rekord ;) Han tramsar första biten men sen släpper det och han blir hur avslappnad och fin som helst och travar gärna på när man ber om det. Förra hösten kom jag ju inte utanför stallplan knappt för han trippade på tårna och kändes totalt opålitlig men nu har det släppt helt och han känns trygg att rida på, förutom som sagt att man får gå på honom lite första biten och hålla om honom ordentligt med benen så han känner sig inramad/trygg.
Annars har vi mest bara kört mycket för att bygga muskler, både lilla och stora vagnen och både i skogen och lite på åkern med tempoväxlingar och volter. Spände in ett hål på selen för ett tag sedan och tycker han börjar bli riktigt fin i hullet och att man faktisk ser att han stramat till sig lite av träningen.

Ninni har jag tömkört lite och det går bra, hon traskar på riktigt fint, mycket bättre framåtbjudning än i ridninen. Andra gången hon hade lokselen på sig blev hon dock livrädd så jag fick ta det lite från början men häromdagen så hade hon den på sig igen och var lugn med det, tror hon mest hade en konstig dag. Igår satt jag på henne igen och kollade så allt var ok, var ett tag sen jag satt på henne sist. Idag blir det nog att jag hoppar upp igen men rider lite grann också.

Bjuder på att par bilder från när jag tömkörde i skogen, sista biten utan att sambon höll i henne och sista biten så gick vi först lite grann och det gick kanonbra. så duktig var hon.

ninni01.jpg


ninni03.jpg


ninni08.jpg


ninni06.jpg
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Fina bilder! Ninni är ju så läcker! Kul att höra att det går framåt för dig!

Själv har jag ju haft sårvård men nu har all svullnad gett med sig och han har inte visat nån risk för feber så idag tänkte jag nog rida lite. Longera bort lite överskottsenergi först :-P
 

Liknande trådar

Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 901
Senast: Mirtai
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 601
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: yamyam
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 752
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp