Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Du får hålla oss uppdaterade om utvecklingen!

Josefiine: han är ju så fin, din vita springare :heart hur har det gått med träningar, varit iväg nått mer? Hur går det med sadel?
 
Sv: Vi Newbies

Fiin pålle =)

Gårdagen spenderade jag hemma hos cahs:en, underbart var det! Gosade med härliga Ubbebubben (han är så fiiin!!) och självklart med Casperlurigen! En riktig nallebjörn ;)
Hade inte min telefon dött hade jag tatt bilder när hon red :( Men det får bli nästa gång! Längtar redan!!

Red Spirre idag med för första gången efter provningen av sadel! Han saknar en sko och har fått lite skav av bootsen så han har varit svullen runt ballarna så han har fått gå i hagen.
Gräset fick jag smaka iaf ;) Skulle hoppa upp och precis när jag skulle svinga över benet sköt han iväg skjuten ur en kanon typ :P
Jahopp :P Men det var bara lugna honom och hoppa upp, sen skötte han sig ypperligt faktiskt :D Voltjobbade lite och flyttade bogarna, han är väldigt lyhörd på skänkel när han vill och om man gör rätt vänder han runt på en 5-öring :P Man behöver inte lägga på mkt iaf, till skillnad mot hästarna på ridskolan, de var skänkeldöva om man jämför ;)

Var ju tvunget att ta lite bilder när han har sadeln :D:
523710_10150947345206344_2062716481_n.jpg
 
Sv: Vi Newbies

Jag hoppade upp och red en sväng idag, tänkte känna efter litegrann. Ni må tro att hon hade glorian på! Lite pyttebockar till en början men galoppfattningen satt där, jättefin takt i samtliga gångarter, smidig och superlyhörd. Ett riktigt härligt pass! Så känslan är rätt bra nu så att säga :banana: Bokat tid för dragning av ev. vargtänder ( ska kolla om det är sånt som gör att hon blir orolig i munnen ) och på torsdag får hon skor fram. Det däremot känns inte toppen, men hela vägen är hopplös nu så det får bli så. Såhär såg vi ut idag ( det enda schabraket jag äger för dagen, men nu blir det väl några fler )

ft3st.jpg


74035968.jpg


Men visst ser hon STOR ut? :eek: Mätt till 147 fram igår, säkert 150 bak. Jag är 170 lång så ingen sparvunge direkt
 
Sv: Vi Newbies

Psst, sänk händerna så kommer hon få lättare att komma ner i form (tänk på linjen bett-handled-underarm-armbåge)

Jag tycker det är toppen att du ska behålla din sparvel (Blir hon en flygande sparv sen, hopphäst osv?)

ZaNdRoRiA: Hipp-hipp HUNDRA, Hundra, hundra *eko eko eko...*
 
Sv: Vi Newbies

Tjoho!! Nu är vi på sidan 100!! :D

Yeeey! :D

Har precis varit ute och grejat med Ninni. Raspat hovarna 3 dagar i sträck nu, hon har alltså varit jätterädd om sina hovar, särskilt bak men nu har jag 3 dagar i rad kunnat raspa även på bakhovarna, så himla glad. Framhovarna är hon jättelugn med.

Sen la jag på sadeln och gick ut idag igen i den lilla inhägnaden, gick bredvid lite och testade fram och stanna och sen hoppade jag upp och hon var lugn med det. Eftersom hon kände en aning spänd idag, var spöregn på gång kan varit det så nöjde jag med att få fram henne några steg och sen göra en halt.

Kanske att jag mesar lite, har ju suttit på henne många gånger nu men det var nog 3 månader sen sist och det känns som det är bättre att ta det lugnt än att gå för fort fram. Ska försöka ta 2 pass om dagen med henne de dagar jag hinner, eller pass... blir väl 5-10 min per gång, typ longera, hoppa upp och gå några steg osv så man befäster allt ordentligt nu när jag har tiden.
 
Sv: Vi Newbies

Va fin hon är. Tycker hon grovnat ordentligt, innan kändes hon mycket mer ranglig i kroppen nu börjar hon verkligen bli jättefin i kroppen :)
 
Sv: Vi Newbies

Ja jag är sjukt ringrostig. Halkar omkring i sadeln som en tvål i galoppen, därav stolsitsen :o Handen ska jag tänka på! Men någon form kommer nog inte innan vi börjat sniffa på lite lösgörande, hittills är det bara rakt fram och befästa hjälperna. Men vi börjar så smått! :D Ja, hon blir hoppehäst. Ska jag sälja framöver kommer hon bli hoppare, vilket inte är så konstigt då hon är ruskigt duktig på att hoppa. Då känns det smartast att utbilda henne den vägen ( med westerninspiration )

gadriel: Ja visst har hon! Lite för mycket kanske, enligt mig. Hon ser väldigt kompakt och stabbig ut. Men jäkligt lätt att rida så jag ska sluta noja.
 
Sv: Vi Newbies

Haha, jag vet hur det känns att halka runt! I början ställde jag mig faktiskt i lite lätt sits med en fegrem för att få stödet i foten samt balanshjälp för att inte störa dem i munnen när man trots allt tappade lite balans :angel:

Gadriel: Jag tycker du låter så lugn och sansad i ditt tänk och det passar nog på Ninni, hon är en försiktig dam va?
 
Sv: Vi Newbies

Ja det är helt hopplöst. Hon har sån jäkla mycket rörelseenergi ( :p ) i galoppen så det är görsvårt att sitta stilla. Men tänk då vilken tur att det finns tränare ett stenkast bort, inga 5 milsturer här inte! Zassoo, hur går det för dig? Vi får hålla ihop nu, vi utbölingar :angel:
 
Sv: Vi Newbies

Nä inte stabbig heller, tycker hon är fin, ser mer viktbärande ut nu utan att bli grov liksom, helt i min smak.
 
Sv: Vi Newbies

Jo hon är ju väldigt mjuk och känslig, egentligen ganska cool vad gäller maskiner, hundar osv, men mer känslig när det kommer till tryck och grejer på kroppen och människor då men nu går hon iaf fram till alla även om dom inte kan klappa henne så nosar hon iaf oftast på dom.

Hon var så söt idag för jag stod och grejade med sadeln och kollade så allt var lugnt, sen ställde jag mig först i stigbygeln och sen ner på marken igen och klappade lite och då buffade hon på mig, och liksom menade att kom igen nu då, hoppa upp. Hon brukar aldrig buffas annars så då tänkte jag att det är väl bäst jag hoppar upp då om hon är så otålig och tycker jag är för långsam ;)
 
Sv: Vi Newbies

Ubbe är också svår, det är så himla mycket rörelse!

Kl.
Skit va jag längtar efter att styra fritt här ute på gården! Tänk bara att kunna ställa Ubbe vid bindstocken och läsa en bok tills han tröttnat på att gräva utan att föräldrarna kommer och stör. Och spela musik som jag vill dagarna i ända. Usch att behöva vänta till oktober.
 
Sv: Vi Newbies

Mmm :)

Ikväll så hoppade jag upp igen och red ca 5 min, lyckades få sambon att filma lite. Kändes jättebra nu ikväll, hon kom ihåg allt och gick framåt nästan bättre nu än innan. *supernöjd*.
Sambon hade Lillen som stativ...om ni undrar varför filmen är lite skakig ;)

Ninni
 
Sv: Vi Newbies

Tycker du jobbar snällt och trevligt. Min enda spontana tanke är mer beröm, verbalt och lite klapp på halsen. Keep on the good work!
 
Sv: Vi Newbies

Tycker jag säger bra och duktig och duktig tjej typ hela tiden så fort hon går ett steg , ibland stannar hon nästan bara för att jag berömmer för hon fundera om det var ptroo jag sa. Klappar gör jag ganska mycket men hon är inte så förtjust i det, hon är ingen klappehäst riktigt, rösten fungerar bättre som beröm.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 529
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
20 551
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 682
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 251
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp