Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Håller med cahs! Tråkigt med bägge delarna!

Tycker de är lite snåla överlag med ersättning.
Jag fick 35 tkr för min whiplashskada.
Jag var då 21 när olyckan skedde och ska ha det hela livet

Får man fråga vad du råkat ut för? Du behöver absolut inte svara om du inte vill.

Idag kom showtränsen på posten!!
Bilder kommer när jag sitter vid en dator, om inte cahsen hinner före ;-)
 
Sv: Vi Newbies

Hihi! Jag lär inte hinna förrän ikväll, måste ju åka och lämna tillbaka WI sadeln idag ;-)

Då var det Länsförsäkringar. Det gick på bilens försäkring.
Får vara glad över att alla överlevde, men det ska jag ju inte tacka försäkringsbolaget för :-P

Måste köpa fler tandborstar så jag kan putsa mer silver ;-) Dotterns tandborste gav upp sen :-P
Vill ju se en shiny BATMAN!!
 
Senast ändrad:
Sv: Vi Newbies

Oj, så dramatiskt. Vad hände?

Jaja, jag får väl visa showtränset a la BATMAN när du ändå tar upp det (rätt ska va rätt, eller hur?)

293117_4369168510168_501199184_n.jpg
 
Sv: Vi Newbies

Jag fick en operationstid typ 7 månader efter att jag fick mina första gallstensbesvär :crazy: Det höll såklart inte utan i mars fick jag akutop, sövdes precis under ett anfall. Så en "sten" fastnade i djupa gallgången, när kirurgen försökte spola ut den blev bukspottkörteln irriterad och började läcka gifter som inflammerade allt annat i buken. Det blev så mycket vätska så andningen slogs ut, de hann öppna mig innan hjärtat la ner tack och lov. Men det rörde sig om sekunder. Sedan låg jag med öppen buk 11 dygn innan jag kunde sys ihop. Gick upp 20 kg i vätska! :eek: Efter en dryg månad fick jag komma hem, sliten och tärd. Men jag har fått sammanväxningar typ överallt så min buk är trängre än en vanlig, tar värktabletter jämt för att kunna äta normalt. Bukspottkörteln dog men den ska tydligen växa ut igen. Så nu har jag massor med besvär och ett 20 cm långt ärr som slingrar sig över magen. De skar genom naveln så den ser helt crazy ut :p Sedan en massa gropar runt omkring där dränagen gick ut.

Trygghansa.
 
Sv: Vi Newbies

Ta ett foto i bikini och se till att ljuset faller på ett sätt så ärren framhävs.

Jag har också trygghansa och fått ut hiskeliga summor pga bestående men (självskadebeteende). Har du haft samma försäkring sen du föddes?
 
Sv: Vi Newbies

Ja du... Jag fick ut ersättning för antal dagar på sjukhus/behandlingshem (max 365 dagar), ersättning för ett antal procent invalidersättning eller vad det nu heter och då bestående men från ovanstående problem (ärr på armar + ben). Ärren skulle väl va minst 2 år gamla tror jag för att det skulle räknas.

Låter som jag haft tur...
 
Sv: Vi Newbies

Härligt att det kan funka även för sådana skador.
Jag kör tatueringsmodellen istället :D känns så hopplöst att strida med försäkringsbolag..
 
Sv: Vi Newbies

Det gick faktiskt väldigt smidigt för min del. Hur har det gått med sträck/linjer över ärr?

KL.
Nu är snart min metallgrind färdigbyggd! Ubbe och Casper är anmälda till pay n ride, en enkel ocj en svårare trail samt en pleasure w&t! Jag jobbar på att få med halvblodsgrannen också, vore så kuuul!
 
Sv: Vi Newbies

Kör du finare linjer över ärr så flyter de ut litet. Jag har rosenblad över endel å det ser riktigt bra ut. Dock inte över de tjockaste (har väldigt kraftiga efter att ha skurit upp längst med hela underarmen i långa djupa drag), så långt har jag inte kommit med min sleeve. Å ärligt talat så kvittar det. De är endel av min historia! :-)
 
Sv: Vi Newbies

Usch vad hemskt! Men tur att det gick bra iaf! :D Synd bara på ärren, det såg verkligen inte kul ut :(

Har en kompis som var med i olyckan, hon fick en del ärr och skulle få ut pengar för dem, hon skulle använda pengarna till o tatuera över ärren =)

Detta var vad som hände:
402725_10150563792486344_776464014_n.jpg


395953_10150563784436344_479579909_n.jpg


Vi var på väg från en fest (glada i hågen ;) och skulle göra staden osäker :P Föraren var nykter men körde ändå över sin förmåga med en bil som inte var hans. Bärgaren förstod inte hur någon kom levande ur den bilen. Det var ingen som fick livshotande skador heller, utan sprickor och lite brutna ben. Så vi hade alla änglavakt:angel:
 
Sv: Vi Newbies

ÅH BLÄÄÄÄÄ! Jag blir ju nästan illamående. Eller nu ljög jag, jag blir illamående! Tur att du lever och tur att du kommer hit idag!
 
Sv: Vi Newbies

Men fy :crazy: Man får en helt annan syn på livet efter en nära-döden upplevelse, eller hur?

kl
Jag har tagit bort annonserna nu, intresset är så lågt. Igår när min kompis red gick det så jäkla bra! Dels blev jag litelite ridsugen, dels insåg jag att såhär ska hon ju gå, inte som nu. Och att sälja henne när hon är såhär känns inte rättvist. Så jag ska göra ett försök att utbilda vidare och sådär. Vill inte riktigt kategorisera in oss men kommer rida för min del rätt kravlöst, och plocka in lite olika moment. Men hon visar framfötterna som hopphäst så det ska hon bli, med andra ord blir det en läderlapp nästa. Får se om hon kommer ut på annons i till våren/sommaren igen, eller om hon blir kvar.

Jag tror ju på henne, innan jag kan sälja henne som en häst med kapacitet måste jag visa att hon har det. Så jag gör väl en halvzassoo - åter till hoppsadeln. Men det känns rätt okej, jag kan det mycket bättre. Ska jag orka hålla igång ridningen behöver jag få känna att vi gör framsteg ibland, och slippa de långa turerna en gång per halvår till ridhus. Men lite spins ska man väl kunna ägna sig åt..? Är man välkommen att fortsätta skriva här då måntro? :angel:
 
Sv: Vi Newbies

Ja jag ska nog överklaga igen, men då tas det till rätten om jag förstått det rätt. Och ta en ny bikinibild, det var fotografens förslag också. Japp, samma sedan födseln.

Såhär såg jag ut innan op http://img3.imageshack.us/img3/1453/dsc00237yi.jpg, och såhär efter http://img856.imageshack.us/img856/2631/dsc00254mw.jpg, så det är en rätt markant skillnad

Oj.. ja det var stor skillnad! Det bör du kämpa vidare för!

Har du kvar slangarna än? :(



Du kan ju alltid börja med HuS och Hack ;)
 
Sv: Vi Newbies

Ja men såklart får hon ju börja med hunterklasserna! Bra påminnelse!

Hur går det för dig med hästarna?
 
Sv: Vi Newbies

Jodå det rullar på, jobbar så mycket nu så orkar inte rida så mycket som jag hade velat... men blr förhoppningsvis lugnare i mtten av augusti :)
 
Sv: Vi Newbies

kl

Dyker in lite snabbt i tråden. Är väll inte så aktiv i skrivandet men jag läser så fort det postats nya inlägg!
Helt klart bukes bästa tråd! :banana:

Lite sommarbilder på min fina farbror!
Tänk att det skulle ta 10 år för en att inse vilken pärla han är.. :D
33165374.jpg


33126895.jpg


33169835.jpg


33169842.jpg
 
Sv: Vi Newbies

Åh va fin han är!


Jag har haft sadeln på Ninni idag och longerade lite grann för att kolla att hon var ok med allt, var längesen jag gjorde ngt med henne sist. Imorgon skulle jag tro att jag hoppar upp på henne. Är ledig i 7 veckor och hoppas rida in henne på den tiden, iaf så pass att jag kan styra, att hon går framåt och kanske att jag kan rida henne om ngn annan rider Lillen en liten skrittrunda i skogen. Vi får se, får ta det i hennes takt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 530
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
20 551
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 682
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 252
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp