Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Min är ju då en Welsh PB, travarmamma. D-ponny för dagen, för se om hon växer över. Spelar inte mig någon som helst roll. Hon får gärna bli lite högre. Köpte henne nu i juli från uppfödaren. Född 09 alltså, skimmelsto. Kallas Fibbla till vardags. En busig liten tjej, pigg och uppmärksam. Precis min typ utav häst! Mer bilder finns i tråden för 09or här på western.

img8722w.jpg


Vill prova på allt möjligt, men främst BR som sagt. Hon ska sittas in i höst, vila över vintern och börja ridas till våren. Vill visa på 3års nästa höst. Kanske kommer någon liten at hand tävling emellan.
 
Sv: Vi Newbies

En paint alltså? Jag hade tänkt glida omkring på min welsh PB, men det går nog det med!

Lite rättning här, Paint är en ren ras mycket nära besläktad med quartern, Pinto är ett register med det mesta utom kallblod med fläckiga hästar.
Så skriver man pinto är det pinto inte paint. ;)
 
Sv: Vi Newbies

Misstänkte det ja, deras hoods är inget att ha om man vill ha en vettig.
Ville bara precisera vad som gäller där med pinto/paint inte alla som fattar skillnaden och som paintägare är man myyyycket noga.
 
Sv: Vi Newbies

Här är Tiara! 09:a islänning/welsh men registrerad som okänd. Hon är strax under 130 nu och jag hoppas att hon växer en decimeter till iaf. *Hålla tummarna* Men både hennes mamma och pappa är rätt grova så jag hoppas hon tar efter det oxå.

Superhärligt psyke, jätterolig att jobba med, nyfiken som få :D

Här är bilder från idag, första gången hon har sadel på sig och det var inga konstigheter!:love:

2011-08-14130033.jpg


2011-08-14130525.jpg


Oxå min andra plutt som ska vara dotterns häst och min körhäst, han kommer oxå få hänga på westernstuket verkar det som vad det gäller ridningen :)

Han heter Tummen och är 4år.
2011-08-14123241.jpg
 
Sv: Vi Newbies

De där finns i hel mundering från öra till svans XD
Men iaf, det är en hood för att. dels skydda från smuts och för att få manen att ligga snyggt inför tävlingsdagen :)
 
Sv: Vi Newbies

Vill inte vara en gammal gnällspik men jag hoppas du inte tänkt rida i den där sadeln...?
 
Sv: Vi Newbies

Va roligt att det är fler som ska börja med western! Såg en liten filmsnutt på din häst i en annan tråd och hon såg jättefin ut! Roligt med en liten bebis också. Är det något särskilt du vill testa utöver trail?

Tack!

Jag vet inte riktigt vad jag vill prova på. Trail är en av sakerna, jag vet inte om jag kanske kan rida pleusure på henne.

Jag har inte så stor koll på vad det finns för olika "grenar" att tävla inom. :)

Galoppombyten har hon kunnat men hon byter extremt stort så jag tror inte att klasser med byten i är något för oss. ;)
 
Sv: Vi Newbies

Kan vi inte lägga in varsin bild på våra hästar och presentera dem ordentligt?

Bild på mitt vrålåk. :)

myferrari_by_eldfuxen-d3f6901.jpg

Den är bilden är ifrån i början på året när hon var välmusklad och reds.

ww4.png

Här så har hon inte varit mer än skrittad i princip sedan bilden ovan, hon har varit ledig för att bli dräktig.

17 årigt sto import Holland, har ingen stam.
147 cm hög. Som skrivet innan så har hon tävlat nationell dressyr med placering men även tränat
hoppning en del och hoppade banor upp till 120 hemma. Jag är intresserad av att rida trailklasser.

Liten filmsnutt.
http://www.youtube.com/watch?v=JFQp2yX0WCQ
 
Sv: Vi Newbies

Nä absolut inte. Det är en liten ponny/shettis sadel som mamma har till sin shettis. Ligger ok över ryggen så hon får ha den att vänja sig vid sadel bara.
 
Sv: Vi Newbies

Här passar vi också in :)

Kom i kontakt med western 2001 men aldrig kommit så långt att jag faktiskt börjat praktisera ridstilen. Utan bara tittat på och varit intresserad helt enkelt ;)
Med nya hästen rider jag western mot målet att delta i walk&trot klasser :D Höga mål, hehe ;) Är dock inte den som satsar mot skyarna direkt. Går det bra är det givetvis jätteskoj men jag har väldigt låga delmål. Tränar i min egen takt.

Vi har tom. tävlat två gånger, i Trail in hand, och det har gått riktigt bra för att vara ett par gamla skogstroll och matte som aldrig har tävlat, någonsin :)
Vi gör annars lite allt möjligt och det som känns kul provar vi på.

281658_10150259186169648_568189647_7300126_1690769_n.jpg

207753_10150152910354648_568189647_6452447_2904206_n.jpg


Hästen min heter Egonson, 12 år :) Nsv brukshäst, snäll som en ängel men med egen vilja som han plockar fram då och då, lite rastypiskt sådär ;) Kan även busa till det ordentligt men det händer som tur är inte jätteofta *ta i trä* Skulle det vara fallet sätter jag bara upp min kamikazepilot på honom :angel:
 
Sv: Vi Newbies

Här hoppar jag också in då!

Jag har en arab på 9 år och en solid paint på 3 år. Mitt westernintresse kom starkast i vintras då vi hade problem med mammas nordsvensk och jag tröttnade på att inte "connecta" med min "jag-lever-i-min-egna-bubbla"-arab. Och så fastnade jag direkt! Och hör och häpna så stod det en sällskapshäst i stallet som var 2½ som ägaren gäärna ville ha mig som ägare på :love: Vips så stod jag där med en arab som trivs som fisken i vattnet med western, en westernhäst och en lycklig fd ryttare som lider av grov prestationsångest när det kom till dressyren.

Western har gjort mig lycklig och likaså mina bästa älsklingar Elmer och Ubbe! På Elmer tränar jag reining och ska även testa honom på kor en vacker dag och Ubbe får vi se vad han passar för, han har en helt underbar jog som behöver tas till vara på :love:

269860_2251457848725_1316618163_32635620_7108795_n.jpg


Bättre bilder får ni sen, nu måste jag ner och träna med Elmerpelmer!
 
Sv: Vi Newbies

Tummen! :love: Huga så gulligt. Kul att du också är på sadelstadiet! Vi har nyligen börjat gå med den.
 
Sv: Vi Newbies

Den hästen har jag alltid haft ett gott öga till. Han ser så klok och farbrorig ut. Kalasfin och helt luden!

Cahs, det var något liknande för mig. Hade en medryttarponny som var ganska rejält knepig, så kom f.d. ägaren ut och red henne, western, och helt plötsligt var hon helt harmonisk och tillfreds. Började fundera på hur det kunde komma sig och tittade närme på western. Får vi tom. se bilder från träningen? ;)
 
Sv: Vi Newbies

Jag är också ny! :) Jag är så jätteny så jag inte ens börjat än ;) (Köpte en åring, paint, för 2 månader sedan)

Har tänkt hålla på med trail, barrelrace el/och polebending i framtiden :)
 
Sv: Vi Newbies

Ser ut som att allihopa blir konkurrenter här :D Kul! Bild, stam?

Vi hann inte med så mycket idag, utan hängde på henne ett oprövat träns som dagens aktivitet.

img_8862.jpg


Bilden är monsterstor, så försök inte klicka upp den
 
Sv: Vi Newbies

Han hälsar och tackar :) Han är sådär snäll och farbrorig också. Och luden :rofl: Vilken passande beskrivning du fick till!

Din lilla häst ser också superfin ut vad jag har sett bilder på :love:
 
Sv: Vi Newbies

Har inga vettiga bilder eller klipp från någon träning egentligen. Men hon höll på i cirka 2 timmar innan (skit)hästen stod still vid uppsittning som då var vårt problem. Då ville hon testa pallen med men det var som att börja om från början igen.. Det är en speciell liten gosse den där nordsvensken :love:

Jag har en tävlingsatsning på G med min unghäst, jag vill komma iväg på en E-tävling (klubbtävling) och starta en pleasure. De sista som ska göras är att få till galoppfattningarna och avsaktning. Han kan gått och väl få gå som en kratta bara han håller sig till rätt gångarter och jag får börja samla på mig tävlingserfarenhet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 630
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
20 756
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 698
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 352
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp