Bukefalos 28 år!

Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

ja jag är väldigt nöjd med dojorna, använt dom i ett år och det fungerar bra. Just nu är dom lite stora på framfötterna (har bara storlek 2,3 och 5 och han skulle nog ha 4 just nu) så då känns det lite klumpigt men han verkar inte besvärad av det. Enda nackdelen jag ser med dom är att dom är ganska hala på blött gräs/jord/lera och lite hala på torrt gräs men rider/kör jag hemma på åkern behöver han ändå inte dojor och kör man lite lugnt om det är gräs på mitten av vägen så går det trots blöta. Sen går det ju att brodda med men det vill man ju inte ha på asfalten.
 
Sv: Vi Newbies

Tjopp tjopp!!!
Uppdaterar lite jag med då.
Letar fortfarande sadel! Ett tips.. Köp INTE häst som är överrörlig i ryggen :/

MEN! Äntligen är han reggad i APHA!
Så härmed får jag presenteraaaa:
REMEDYS GOLD!
402287_10150471231131344_1135193268_n.jpg


Idag fick han även ett chip så snart kan jag lukta på passet :D

Pratade med vet som chippade idag med om hans knöl under knäet.
Ett överben. Men ett färskt sådant.
Så tydligen kan apoteket blanda till en cortisonsalva som kan få det att gå tillbaka.. Ska ringa om recept på måndag.

Mja.. Imorrn bär det av te HC för att gå på sadeljakt.
Har fått fram att min sadel är en FQH också. Inget som stämmer med den.
Så någon som behöver en lite svängd sadel till en bred rygg hojta :D

Gadriel: Är det Cavallo boots du har?? =)
 
Sv: Vi Newbies

Fin är han!! :-D
Jo visst är det! Först var det som ett litet hårt myggbett men har växt till sig ordentligt. Så hoppas att den där salvan hjälper. Skulle tydligen vara drag i den :-)
 
Sv: Vi Newbies

Äntligen tagit mig ut på hästryggen igen. Hittat sadel som passar hästen, ja sitter dock inge bra i den, men de får gå orkar inte leta mer.
Så vi red in till byn och hälsa på hos svärföräldrarna.
33133290.jpg
[/url][/IMG]

Den här sadeln skulle jag tyvärr inte sitta i :( när jag började lite smått med western gjorde jag misstaget själv och köpa en sådan till min häst :cry: den är inte gjord för att ligga på hästryggen. Min kostade nypris under 2000:- för 8 år sedan.
 
Sv: Vi Newbies

En Show reiner från Continental Saddlery.
USA enligt uppgift från hon som hade den som ny.
Har mailat bilder till CS i USA och väntar på svar.

Full rigging, fqh bom, close contact, 16´ säte.

315312_10150910043431344_2065098318_n.jpg

Hur blir sitsen i denna? Antar att man hamnar lätt på bakvalvet med rumpan och benen lätt framåt när den är så uppbygd i fram? Jag skulle själv leta efter en sadel som är lite planare i sitsen både skönare och du får bättre sits :)
 
Sv: Vi Newbies

Nu har inte jag ridit mkt i den eftersom den inte jag bra på min häst.
Men det lilla jag satt i den tyckte jag att jag satt väldigt bra. Det är nog den skönaste sadeln (förutom en mccall) som jag suttit i.

Benen hamnar inte långt fram heller enligt mitt tycke.

Jag är av den typen som inte gillar planare sadlar :-P
 
Sv: Vi Newbies

Både jag och en sadelmakare har gått igenom sadel. Finns inga fel på den. Den ligger bra på hästen. Av alla sadlar jag provat ligger denna bäst. Enda nackdelen är att jag inte trivs i den. Men orkar inte ge mig ut i sadel djungeln igen.
 
Sv: Vi Newbies

Har du testat Double C?, det är en helt ok sadel att börja med ligger i prisklass 4-6000:-. Det är inte lätt att välja och hitta rätt sadel som passar både ryttare och häst.
 
Sv: Vi Newbies

Japp, den passar inte, har testat 3 olika modeller, tex-tan, simco, bob loomis, contiental, (eller hur de stavas) och några fler. Ingen ligger bra.
 
Sv: Vi Newbies

kl

Jag är här jag med! Var på firmafest igår, nu väntar jag på sallad och skruvleverans. Sedan är det på't igen och fixa det sista i mitt nya crib. De som var och provred igår var jättetrevliga! Kunniga, välvilliga och erfarna. De fann bara lösningar när jag tog upp hennes baksidor. Men hon kunde då ha bjudit på en trevligare ridtur, först struttade hon runt och skyggade för att sedan vägra röra sig öht. Men det var första gången med hoppsadel och ny ryttare. Så jo, hon gjorde det bra. Men jag förstår om de inte föll pladask för hennes kapacitet :D Jag hoppas de är fortsatt intresserade, men de verkade gilla henne! Hon myste himla mycket med dem, pussade, la huvudet på axeln och sådär. Vem kan motstå sådant? Och då är Fippel snarare hästen som sätter tänderna i främlingar.
 
Sv: Vi Newbies

Haha, Fipplan! Jag håller tummarna!

Hos mig ska vi bara skaka hand IRL, över telefon är han såld!
 
Sv: Vi Newbies

Åh vad kul att hon skötte sig, hoppas de är intresserade! :)

cahs: Härligt, visst var det den bra tjejen? :)
 
Sv: Vi Newbies

Nej, detta är en annan. Den bra tjejen kom inte i veckan och har inte hört av sig om ny tid. Så kan det ju gå. Men detta blir bra med, bara hoppas affären kan avslutas på ett bra sätt.
 
Sv: Vi Newbies

Den här sadeln skulle jag tyvärr inte sitta i :( när jag började lite smått med western gjorde jag misstaget själv och köpa en sådan till min häst :cry: den är inte gjord för att ligga på hästryggen. Min kostade nypris under 2000:- för 8 år sedan.

Inte viste jag att man red på prislappen:rofl:
 
Sv: Vi Newbies

Priset säger ju en hel del om arbetet bakom sadeln. Massproducerade skräpsadlar brukar ligga omkring den summan. För övrigt håller jag med Shootingstar, den sadeln ser inte bra ut. Volvotjej, du kanske ska köpa en vanlig engelsk om det inte finns w-sadlar som passar? Den nya hästen, har den sadel?

kl
De har hört av sig nu och sagt att kemin inte stämde riktigt, synd :( Jag ska försöka få en färsk ridfilm på henne och börja få igång na, så får vi se hur det går.
 
Sv: Vi Newbies

Ja det är inte det lättaste att sälja rätt häst till rätt köpare. Det kommer säkert gå bra men ibland kan det ta lite tid.
 
Sv: Vi Newbies

Jag läser ganska ofta i tråden, även om jag inte skriver om oss längre.

Men jag måste bara skriva till dig Bluefish, tråkigt att du ska sälja din fina gråa. Men det är säkert helt rätt beslut i situationen som är!
Lycka till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 729
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
21 295
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 737
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 390
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Återkommande uvi
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Hingststationer
  • Dressyrsnack 17
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp