Bukefalos 28 år!

Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Det skulle jag ju aldrig göra!! :-P

Har precis åkt från cahs o hennes familj efter en mkt trevlig pratstund och väldigt god tonfisksallad! Lasagnen var enligt utsago väldigt god med :-D
Självklart hälsades det även på Ubbe och Casper o de var hur fina som helst!! Tyvärr var flugorna mm väldigt irriterande :-(

Så jag tycker alla ska åka och hälsa på dessa trevliga människor!! Jag gör det gärna igen :-D
 
Senast ändrad:
Sv: Vi Newbies

Nej vad avis jag blir :( Äter iof inte tonfisk, men ändå. Jag vill vara med i framtiden, även om jag inte har häst själv! På tal om fisk - smakade sushi idag, gott! :D Jag som varit livrädd för det. Vi köpte 3 lådor med 12 bitar. Killen blev tokig när det uppdagades att hunden knyckt åt sig en låda till baksätet när vi tankade. Tom wasabin hade hon tryckt i sig. Nu ska jag snart kila upp till stallet och impregnera djuret med flugmedel. La ut nya annonser idag med en ridfilm och lägre pris. Nappade genast. Vi får se var det leder! Men lägre än såhär går jag inte.
 
Sv: Vi Newbies

Jag håller tummarna för att rätt köpare dyker upp för er med :D

Idag ska jag upp på Ubbe för första gången på en månad :love: Det blir engelsk sadel, fegsnöre osv då jag skickade med Elmers gjord med Elmer och ZandrorororWRAWR(!) har min westernsadel ett par dagar. Men hey hey, vad kan han möjligtvis hitta på? :angel:

Såhär ser min plan ut, 2 veckor skritt (skogsturer + trailmomenten), 2 veckor trav och sen 1 liten galopp/vecka och så bör han komma upp i vettigt skick igen lagom till PAINTCHAMPIONATET! (Vilka följer med oss eller möter upp oss på plats? Grevagården.)

251954_4312152004791_1721102153_n.jpg
 
Sv: Vi Newbies

kl

Ja just nu har jag två intressenter som vill komma och kika. Den ena bor cirkus 3h bort och vill gärna ta med henne på en gång om det funkar. Men det kände jag inte riktigt för, inte utan besiktning. Känner att jag vill ha foton och papper på det skick hon var i när hon lämnade mig för att inte få tillbaka en trasig häst. Det är ju mycket som kan gå fel med en 3åring. Dessutom tycker jag 3h är en piss i havet. Vid 10 skulle jag backa. Den andra bor jättelångt bort, men är vuxen och har "rätt" ambitioner.
 
Sv: Vi Newbies

Låter som en bra plan där =)

Ska du låna ut henne på foder nu Firren eller menar du ifall det dyker upp dolda fel??
Tycker det är skitsvårt att hitta rätt köpare.. Det finns så mycket idioter där ute med :S

Här är iaf bilder på grimman :P Svart med gula sömmar =)
523786_10150921907391344_261440386_n.jpg


428898_10150921906716344_1699361850_n.jpg
 
Sv: Vi Newbies

Red Lillen idag igen, han var lite seg men duktig i skritten iaf, vi körde ju över 1 mil igår igen så han var nog lite trött. Han är fortfarande tjock så idag gjorde jag hagen ännu mindre, suck, hur svårt ska det vara egentligen att hålla honom i bra hull.

Ett par dagsfärska bilder på nya bettet. Lassot är inte så mycket att fota och nej jag kan inte kasta, aldrig provat innan men har tränat ltie och nu får jag iaf iväg det även om det är betydligt svårare än det ser ut att träffa rätt :p

4julia.jpg


4julib.jpg


4julic.jpg
 
Sv: Vi Newbies

Hej! :) jag är en 21 årig tjej som har ridit från och till men aldrig på ridskola. Dock har jag lärt mig mycket genom kunniga familje medlemmar som har trav stall och där har jag fått ha en häst och rida på ungefär ett år. Jag blev sjukt intresserad av western ridning för ett par år sen när jag var på western weekend på chappen. Jag letar häst nu och helst vill jag ju ha en läromästare med western inriktning som är lugn och skötsam dock hittar jag bara priser som är ganska mycket mer än vad jag är beredd att ge då utrustningen kommer kosta en del också (jag hade inte tvekat om jag hade haft pengar att köpa en dyrare häst såklart). Klart som sjutton att jag gärna hade köpt en paint eller quater men har inte pengarna till de som sagt därför undrar jag, när jag var på chappen härom veckan så pratade jag med ett par som tävlade under helgen och de hade gamla travhästar som de skolat om. De sa också att de inte hade varit så kunniga inom western innan men att det gick bra ändå när det varit på clinics osv. Vågar man sig på att köpa en travhäst även fast mina kunskaper inte är jätte stora. Dock är jag väldigt seriös och har både vilja och ett starkt tålamod.
 
Sv: Vi Newbies

Alltså jag har ju det som alternativ, men nu kändes det mest som att personen ville ha en gratis häst ett tag. För hon kunde ju stå kvar där för försäljning om hon inte ville köpa ( hur ska jag då kunna visa henne? ) och någon besiktning var det inte tal om. Men att ta henne på foder blir nog för omständigt för de flesta då jag vill besikta både innan och efter fodertiden för att få tillbaka den häst jag skickat iväg. Men nu verkar inte den intresserad längre, hon kanske blir över 150 och det var för högt. Hon trodde hon skulle bli d-ponny. Inte med en röv på 149 :p Men två visningar är bokade, båda spekulanterna låter kanonbra så nu är det tumhållning igen!
 
Sv: Vi Newbies

Om man inte har jätteambitioner och vill tävla de högsta klasserna så tror jag absolut att det går! Man får leta efter en häst med rätt förutsättningar. Men omskolningen kommer ta tid och energi, det får man räkna med. Det blir ingen "westernridning" förrän om något/ett par år. Men är man intresserad av att träna, delta på clinics och dylikt så visst tror jag man kan ha en travare. :)
 
Sv: Vi Newbies

Jag hade nog föredragit en häst som är avlad för ridning. I sådana fall hade jag sparat pengar lite längre,
alt. köpt en ridhäst - nöjt mig med att rida t.ex. barbacka tills jag har pengarna att köpa en sadel för.

Det är ju inte bara inköpet som kostar, tänk vilka summor du måste lägga ut på träningar för att ens få
hästen omskolad till något som kanske börjar likna western.
 
Sv: Vi Newbies

Visst går det, många travare är mkt fina ridhästar!
Jag vet inte hur erfaren du är, eller vilka pengar vi pratar om, men travare som inte redan är omskolade är ofta väldigt svåra.
Kan rada upp många exempel på folk som köper en billig häst men det slutar med att de inte klarar av den.
Nu finns det väl en del omskolade till vettiga priser.
Som Iron säger så kommer det kosta och det kommer ta tid.

Det är inte bara travare, Paintar och Quarterhästar som kan ridas i western. Vidga dina vyer ;-)
 
Sv: Vi Newbies

Tack för svaren! jag är självlärd efter att jag slutade på ridskola när jag var sju. Ja jag vet att det är många fler raser som man kan rida western på med det är väl dem speciellt man rekommenderar? Dock har jag sätt många andra raser som det gått kanon för på tävlingar vilket är super kul att se :). Jag känner väl själv att jag har mycket kunskap om hästen i sig och även gjort mycket i praktiken men ridningen har jag inte lika stor erfarenhet i så jag vet ju att det bästa hade varit en läromästare och åkt på kurser osv. För nu har jag funderat på detta i flera år med western och har äntligen tagit tag i detta!:) vad för raser har ni sett tävlandes ?
 
Sv: Vi Newbies

Allt i från Shire till Shettis till Islandshäst. Alla raser finns. MEN travare är väl dom enda du kan hitta riktigt billigt, och jag skulle då inte rekomendera en oskolad travare, då det kommer ta oerrhört med tid och tålamod och pengar att utbilda den inom western. Plus att du har ju inte erfarenheten inom western, så hur ska du kunna utbilda den? Nej satsa på en äldre häst av någon annan ridras isåfall.
 
Sv: Vi Newbies

Det är sant! Jag hade nog inte kört på direkt med just western ridningen utan börjat med NH som jag har arbetet ganska mycket med i ett travstall. Sen gått vidare med tränare men det kanske är oklokt. Japp jag kollar vidare på lite äldre hästar och på olika ridraser. Tackar
 
Sv: Vi Newbies

Som Newbie måste du självklart hänga kvar i gruppen och uppdatera oss hur det går med ditt hästletande ;-)
 
Sv: Vi Newbies

Mjo visst kan man börja med NH, men jag har själv skolat om en travare till ridhäst så jag vet vilket enormt jobb det är, för att i slutändan får du en helt okej häst men lite halvtaskig galopp och du kommer med största sannoliket inte kunna tävla högre klasser. Nu vet jag ju inte om ditt mål är att tävla ens, men när man väl kommit in i westernsvängen och varit ut på någon tävling så kan ju suget komma, och då är det lite tråkigt att stå där med en häst som inte har förutsättningarna för att komma längre.


Sen om du ska träna för många tränare så får du räkna med myyyyycket pengar, det är dyrt med clinics inom western (vet inget om dressyr och hoppning). Har du helt släppt tanken på medryttare eller liknande? Och vänta tills du har råd med att köpa en lite bättre häst?:)
 
Sv: Vi Newbies

Du verkade bi i växjö-området såg jag i ngn tråd, jag bor 4-5 mil därifrån och är också westernintresserad, kul med någon mer här i småland :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 631
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
20 762
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 700
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 352
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp