Bukefalos 28 år!

Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Men det säger ju sig själv att man knappast får en välgjord kvalitets sadel om den kostar 2000 kr i nypris.

True that. 1) Bra material (spec. läder) är rätt dyrt. 2) Det är ingen barnlek att göra en sadel, inte ens om allt inte görs för hand. Det tar tid och är stundtals rätt tungt arbete.

Jag säger inget om någon spec. sadel i tråden, detta är bara en reflektion.
 
Sv: Vi Newbies

Gott att en hästaffär snart gått i lås! :-D Baj Elmer :heart

Mitt förra sto som jag sålde för 1 mån sen går öppet köp tiden ut på imorron :-D
Tjoh!!! Baj Molly Blue Eyes!! ( jo hon heter det )

Hittade ingen sadel idag :-(

Spirre fick en ny lädergrimma med hans namn graverat på platta :-D
 
Sv: Vi Newbies

Sicket namn hon hade!

Ja, och självklart vill vi ha bild på grimman! Jag planerar in sadelprovning hos dig på lördag. Och lite milsta. Fast jag drar nog med mamma, hon behöver ett par tyglar som hon kan trivas med och lite grejs inför sin tävlingsdebut :-P jag behöver träns, bett, tyglar, hm, hm.... Sadelgjord! Elmers 28" får åka med och Ubbe vill nog ha 30 eller 32. Hur han nu kan va så stor runt magen...
 
Sv: Vi Newbies

Jaha vad tråkigt att hon inte hörde av sig :/ Men det blir säkert jättebra med denna köparen :)

Bluefish: Tråkigt, men det är svårt att hitta rätt köpare så ha tålamod bara! :)
 
Sv: Vi Newbies

Priset säger ju en hel del om arbetet bakom sadeln. Massproducerade skräpsadlar brukar ligga omkring den summan. För övrigt håller jag med Shootingstar, den sadeln ser inte bra ut. Volvotjej, du kanske ska köpa en vanlig engelsk om det inte finns w-sadlar som passar? Den nya hästen, har den sadel?

kl
De har hört av sig nu och sagt att kemin inte stämde riktigt, synd :( Jag ska försöka få en färsk ridfilm på henne och börja få igång na, så får vi se hur det går.

ursäkta mej men nu fattar jag mej inte på dej,om du tycker att en billig westernsadel är skit vad är då inte en billig engelsksadel:angel:
 
Sv: Vi Newbies

Engelska sadlar kan man allt som oftast få tag på av bättre kvalitét även i de lägre prisklasserna. Westernsadlar som är kvalitétstillverkade är i regel alltid dyrare än en engelsk.
 
Sv: Vi Newbies

En skitsadel är alltid en skitsadel, oavsett hur den ser ut. Men utbudet av engelska sadlar i Sverige är större än av w-sadlar; lättare att hitta en billig (läs: inte väldigt dyr), passande engelsk sadel än en dito w-sadel. Speciellt om man letar begagnat.
 
Sv: Vi Newbies

Den nya hästen fick med sig en Bob Loomis, Är en full Quarter, men alldeles för smal för Sälga.
Och jag vill ha westernsadel till henne. Hela sadel är genomgången hos sadelmakare, annars hade jag inte ens lagt på den.
 
Sv: Vi Newbies

Stort och stort. En tjej måste få vad en tjej behöver. Vad är det för skillnad på bra läderarbete och diamater egentligen? :-P

Kl.
Är vi klara med sadeltjatet? Jag tror de flesta här inne är medvetna om skillnader mellan skitsadel och kvalitésadel. Annars finns det ju många andra sadeltrådar...
 
Sv: Vi Newbies

*kl*

Var på HC hela dagen igår, det var sååååå kul! Och man blir ju bara så taggad så även om klockan var halv 10 när vi kom hem så var jag bara tvungen att rida lite grann :D

Hittade äntligen ett lasso och ett bett som kändes bra och som Lillen verkade gilla igår kväll.
 
Sv: Vi Newbies

Stort och stort. En tjej måste få vad en tjej behöver. Vad är det för skillnad på bra läderarbete och diamater egentligen? :-P

Kl.
Är vi klara med sadeltjatet? Jag tror de flesta här inne är medvetna om skillnader mellan skitsadel och kvalitésadel. Annars finns det ju många andra sadeltrådar...

:bow: :bow:
 
Sv: Vi Newbies

Nu står Elmer i transporten påväg till Öland! Imorgon kommer hans medryttare och hälsar på honom (såldes till hennes mamma) så det känns tryggt! Tänka sig...:-D
 
Sv: Vi Newbies

Ja, det blir nog jättebra.

Och självklart vill vi ha bilder på inhandlandet. Kan du kasta lasso?

Ubbe va en buse på promenaden idag. Energi så det rann över. Imorgon blir det klinik för gossebarnet, man kan ju hoppas att jag ser fel och han blir friskförklarad. Jag skulle behöva sitta där på ryggen och njuta. Hujahuja, blev nämligen ivägskickad till läkare av jobbet, har konstiga utslag/blåsor. Bältros, trodde de. Läkaren trodde nått annat herpesvirus. Så nu ligger jag här, äger 1 och 1/3 häst och mår kasst i kroppen. Så skriv en massa roligt, jag vill ha mer ljus i mitt liv (så det slutar klia) ;-)
 
Sv: Vi Newbies

Det känns så!

Får lite mail men jag ska annonsera om. Försöka filma något här i dagarna så det blir en färsk ridfilm och kanske någon bild. Samt sänka priset. För de som mailar nu är antingen 15 och skriver " hon verkar jätte snäll! " ( mja, ibland :p ) eller favorit, ett äldre par som ridit 2 år och söker nybörjarhäst :D
 
Sv: Vi Newbies

Stort grattis till Elmerförsäljningen, eller vad man ska säga! Lustigt att det blev medryttarens mamma, kommer medis fortsätta rida honom? Isåfall hamnade han väl hos den du önskat från början?
 
Sv: Vi Newbies

Ja, egentligen blev det ju så! Medis kommer åka dit lite helger då och då. Står i ett stall med en quarter (morbrors häst) :-D Jag är så nöjd!

Nu är Ubbe lindad bak, flätad i svansen och borstad. Jag lastar och kör runt halv nio. Håll tummarna!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 689
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
21 054
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 725
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 369
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp