Bukefalos 28 år!

Vi som älskar Saga Norén

Tycker det är himla många frågetecken denna säsong?
  • Kroppdelarna som togs? Hur hänger dessa ihop med motivet? Bildar de en människa?
  • Emil blev väl också märkt? Hur?
  • Begravningsentreprenören & Lyckosnubben - varför stalkar hon just honom?
  • Jeanette (Surrogatmamman) skulle väl leverera någon väska till någon snubbe som hade typ fritidsgård? Han dog? Varför då?

:eek::eek::eek:

Håller med. Gällande kroppsdelarna tror jag att det tas en kroppsdel från varje människa som mördaren tycker att personen saknar från början, t.ex. den första som saknar hjärta och fosterpappan som saknar hjärna. Emil hade samma märke i munnen som de övriga offren, brände han sig själv? I och med att koden är hans mammas kod i spermabanken eller vad det nu var? Är lyckosnubben också ett barn till Freddie? HUR gammal är Freddie egentligen?!
 
Är det bara jag som missat kopplingen mellan första offret och Emil? Mer än att han i så fall eventuellt kan vara bror till hennes son? Det borde ju i sig inte vara värt att döda för?
 
Håller med. Gällande kroppsdelarna tror jag att det tas en kroppsdel från varje människa som mördaren tycker att personen saknar från början, t.ex. den första som saknar hjärta och fosterpappan som saknar hjärna. Emil hade samma märke i munnen som de övriga offren, brände han sig själv? I och med att koden är hans mammas kod i spermabanken eller vad det nu var? Är lyckosnubben också ett barn till Freddie? HUR gammal är Freddie egentligen?!

Ang kroppsdelarna så låter det ju vettigt? Tveksamt om man kan brännmärka sig själv i munnen utan instinkter tar över? Men han kanske drogade sig själv. Eller något.

Allt är möjligt i Bron!

Hur fick Morten Anker (Ancker?) tag i Emils mammas kod?! Jag fattar inte kopplingen mellan första offret och Emil?

Freddies fru då? Hon kanske är inblandad? Eller den där fotografen?

Sagas mammas självmord? Ny internutredning på Saga, kommer hennes chef verkligen kunna låta henne vara kvar nu? :eek:
 
@Kiwifrukt @Alexis

Och varför har lyckosnubben mördat sin pappa? Alltså han '
MÅSTE ha något med morden att göra, han vill ju krossa Freddie Holst ...
Ja alltså det mordet har ju en väldig symbolism också i det här sammanhanget med tanke på att det var hans pappa så det passar verkligen in i mönstret men hur?? Eller är det bara ett villospår?
 
Om Saga och internutredningen
Är Sagas mammas död verkligen ett självmord som mamman riggat som mord eller är det någon annan som dödat henne och vill sätta dit Saga för det?
 
Håller med. Gällande kroppsdelarna tror jag att det tas en kroppsdel från varje människa som mördaren tycker att personen saknar från början, t.ex. den första som saknar hjärta och fosterpappan som saknar hjärna. Emil hade samma märke i munnen som de övriga offren, brände han sig själv? I och med att koden är hans mammas kod i spermabanken eller vad det nu var? Är lyckosnubben också ett barn till Freddie? HUR gammal är Freddie egentligen?!

Freddie Holst ska vara runt 47 år, 17 när han donerade sperma, men det låter ungt. Men så sas det i gårdagens avsnitt. Koden är med i spermabanken, det är koden för donatorn, fattade jag det som. Minst Emil, Morten Anker och Annika tror jag är halvsyskon...
 
Är det bara jag som missat kopplingen mellan första offret och Emil? Mer än att han i så fall eventuellt kan vara bror till hennes son? Det borde ju i sig inte vara värt att döda för?

Morten Anker och Emil bör vara halvbröder, Freddie Holst är pappa. Mamma är ju Helle Anker (till Morten), det första offret i familje-konstellationen.
 
Ang kroppsdelarna så låter det ju vettigt? Tveksamt om man kan brännmärka sig själv i munnen utan instinkter tar över? Men han kanske drogade sig själv. Eller något.

Allt är möjligt i Bron!

Hur fick Morten Anker (Ancker?) tag i Emils mammas kod?! Jag fattar inte kopplingen mellan första offret och Emil?

Freddies fru då? Hon kanske är inblandad? Eller den där fotografen?

Sagas mammas självmord? Ny internutredning på Saga, kommer hennes chef verkligen kunna låta henne vara kvar nu? :eek:

Nått är ju knas med internutredningen, någon försöker sätta dit Saga. Men frågan är om det är mamman som planerat allt....
 
Ja alltså det mordet har ju en väldig symbolism också i det här sammanhanget med tanke på att det var hans pappa så det passar verkligen in i mönstret men hur?? Eller är det bara ett villospår?

Kanske man fick se det för att förstå att han är inte så himla lycklig som han säger, att det finns en mörkare sida?
 
Någon som sett de tidigare säsongerna, kanske framför allt ettan som jag inte sett, och som känner till Sagas familjehistoria?
 
Någon som sett de tidigare säsongerna, kanske framför allt ettan som jag inte sett, och som känner till Sagas familjehistoria?

Om jag inte har helt fel så snackas det inte så mycket om det, men det är i en säsong, tror det är förra som det kommer upp att Saga tror att hennes mamma har sjukdomen Munchhausen by proxy.
 
Jag älskar alla säsonger av Bron, och jag älskar för det mesta rollfiguren Saga Norén. Men ibland (ganska ofta) måste jag skrika högt och rakt ut över den fria tolkningen av både polisarbete och bedrivandet av mordutredningar. Men hade man gjort det mer verklighetstroget, så skulle det förstås inkräkta en del på dramaturgin. :grin:
 
Någon som sett de tidigare säsongerna, kanske framför allt ettan som jag inte sett, och som känner till Sagas familjehistoria?
Saga satte dit sina föräldrar för att de plågat hennes syster till att ta livet av sig. Orsaken skulle vara Münchhausen by proxy. Men
i den här säsongen gick rättsläkaren igenom systerns sjukjournal och hittade inga tecken på att hennes sjukdomar skulle vara framkallade.
 
Jag älskar alla säsonger av Bron, och jag älskar för det mesta rollfiguren Saga Norén. Men ibland (ganska ofta) måste jag skrika högt och rakt ut över den fria tolkningen av både polisarbete och bedrivandet av mordutredningar. Men hade man gjort det mer verklighetstroget, så skulle det förstås inkräkta en del på dramaturgin. :grin:

Det finns betydligt värre polisserier än Bron ur den aspekten, i och för sig. Vissa klarar jag inte av att kolla på av den anledningen.
 
Jag älskar alla säsonger av Bron, och jag älskar för det mesta rollfiguren Saga Norén. Men ibland (ganska ofta) måste jag skrika högt och rakt ut över den fria tolkningen av både polisarbete och bedrivandet av mordutredningar. Men hade man gjort det mer verklighetstroget, så skulle det förstås inkräkta en del på dramaturgin. :grin:
Ja, så är det ju nästan alltid. Det får man bara tugga i sig. Jag har också ett yrke som dyker upp i böcker, film och tv och ibland blir man vansinnig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp