Bukefalos 28 år!

Vi som älskar Saga Norén

Verkligen glatt överraskad över säsong tre och en definitiv prognos för en fjärde, med tanke på att jag gick in i en mindre depression när tvåan var slut och det såg hopplöst ut för en fortsättning då. :):up:

MEN
ännu ett skäl att ha en försvarsadvokat när man hör en misstänkt seriemördare, KAN vara att den kan ta hand om förhörsutskrifter och kanske hjälpa till att kolla så att vederbörande inte pillrar av några gem för att slita upp sina handleder med. (Fint att de frågade, men i verkligheten hade Hr Psykopatisk Seriemördare ju inte haft så mycket att säga till om när det gäller sitt behov av advokat)
 
Alltså är det bara jag som tyckte sista avsnittet sög? Hela säsongen var ju skitspännande och sista avsnittet kändes helt ihopslaffsat med att försöka trycka in så mycket olika grejer som möjligt.
 
@Lillgrådis: Jag satt och funderade på samma sak som du skrivit i din spoiler.

@Ness: Det blev väldigt korthugget på något sätt?

Angående en S4:
Hur är det tänkt att de skall kunna få fram någonting om Saga är avstängd och Henrik sagt upp sig?

Att få ut information mha kontakter torde också vara tjänstefel och... Jag förstår inte hur de skall kunna spåra i försvinnandet eller utredningen utan att det får påföljder?
 
Nej, sög tycker jag väl inte att avslutningsavsnittet gjorde - men, jag kan hålla med om att ettan och tvåans avslut kändes mer som en knytnäve i magen för mig. Sådär så man är tvungen att bara hämta andan och liksom leva på eftersmaken i tystnad en lång lång stund, utan något annat som stör. Möjligen då debriefing, med någon annan som är lika besatt. :)

Båda för den där svärtan att det inte bara var "ooooh nu är det spännande och ska de verkligen klara det men JO på sista millisekunden och sedan segrar det goda över det onda, rätt av". Utan att det goda fick offra så tunga schackpjäser på vägen dit. Det gillade jag. Det blev det ju här också, men ändå inte med samma dramatik i sista avsnittet. Efter första säsongen var jag också sådär nykär som man kan vara i en riktigt bra serie. När man bara längtar efter att få träffas igen. :love: Och andra säsongen för - som det såg ut då - den där förlusten av en kärlek som aldrig skulle komma tillbaka. Utan att man skulle få leva på minnena resten av livet. :cry:

(Som tur är, hinner jag inte följa många serier och som ännu mer tur är, är det mycket få som har denna starka inverkan på mig) :D
 
Jag vet inte om det är en slump eller inte men Adam Pålssons namn stod med i rollerna för varje avsnitt, fast hans roll verkade väldigt liten, så jag utgick ifrån att han skulle vara mördaren el. dylikt ganska tidigt. För mig hade vem som helst annars hade varit en bättre twist, målaren kanske?

Jag brukar aldrig spela eller satsa pengar men en slant på att det blir en säsong fyra känns som en bra investering. De har ju långt kvar till Beck-standard.
 
Jag vet inte om det är en slump eller inte men Adam Pålssons namn stod med i rollerna för varje avsnitt, fast hans roll verkade väldigt liten, så jag utgick ifrån att han skulle vara mördaren el. dylikt ganska tidigt. För mig hade vem som helst annars hade varit en bättre twist, målaren kanske?

Jag brukar aldrig spela eller satsa pengar men en slant på att det blir en säsong fyra känns som en bra investering. De har ju långt kvar till Beck-standard.
När Emil Larsson blev misstänkt första gången svor jag över mig själv. Klart att en så etablerad skådespelare inte bara har en biroll som sketen vaktis på en konstutställning. Jag borde ha fattat.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp