Vi som älskar Saga Norén

Var det bara jag som fortfarande inte fattar kopplingen med varför han mördade Helle? För att hon var mamma till hans halvbror? Det känns ju inte så graverande, om man ändå jämför med de andra offrens del i det hela?
 
Var det bara jag som fortfarande inte fattar kopplingen med varför han mördade Helle? För att hon var mamma till hans halvbror? Det känns ju inte så graverande, om man ändå jämför med de andra offrens del i det hela?

Som jag förstod det så var det för att hon hade hjälpt till att skapa honom? Utan henne hade han aldrig blivit född och då hade han inte blivit utsatt för allt som hände? Eller något... :confused:
 
@Kiwifrukt @Reykjavik
Jag fattade inte heller!

På vilket sätt hade hon hjälpt till? Hon var mamma till Morten och till sitt nya, mindre barn. Men vilken var hennes koppling till Emil?

Läste en intervju med manusförfattaren igår. Han berättade:

att när de klippte sista avsnittet så rök en scen precis efter hängningen, där Freddie Holst förklarar bakgrunden till sin spermadonation. Synd att inte den var med, jag hade velat veta.
 
@Kiwifrukt @Reykjavik
Jag fattade inte heller!

På vilket sätt hade hon hjälpt till? Hon var mamma till Morten och till sitt nya, mindre barn. Men vilken var hennes koppling till Emil?

Läste en intervju med manusförfattaren igår. Han berättade:

att när de klippte sista avsnittet så rök en scen precis efter hängningen, där Freddie Holst förklarar bakgrunden till sin spermadonation. Synd att inte den var med, jag hade velat veta.
Hon var Emils "maker", han menade på att hade inte Freddie donerat sperma och hennes klinik inseminerat sperman så hade han aldrig blivit till. Det var som han sa i fängelset, han ville aldrig ta livet av sig, han ville bara inte ha blivit född.

Men ja, jag håller med, det var lite många lösa trådar och jag tyckte nog inte att slutet var så bra som det hade kunnat vara.
 
@ninsan

Det var ju hennes klinik! Det hade jag glömt. Så enkelt var det. Bron har alltid så många spår och bihandlingar att jag glömt bort massor i upplösningen. Som hela spåret med företags-vd:n som var otrogen med en 17-åring som tog livet av sig. Hennes enda koppling till huvudstoryn var att hennes man blev ett av offren. :confused:
Lite besviken är jag på att begravningsentreprenören och lyckosnubben hade så lite med upplösningen att göra.
 
@ninsan

Det var ju hennes klinik! Det hade jag glömt. Så enkelt var det. Bron har alltid så många spår och bihandlingar att jag glömt bort massor i upplösningen. Som hela spåret med företags-vd:n som var otrogen med en 17-åring som tog livet av sig. Hennes enda koppling till huvudstoryn var att hennes man blev ett av offren. :confused:
Lite besviken är jag på att begravningsentreprenören och lyckosnubben hade så lite med upplösningen att göra.
Lite för långt sidospår, visst, tragiskt, men det var lite väl långt.... Jag har dock inte fattat en grej, Annika (the stalker), hur kommer det sig att hennes ena rum var helt inplastat och det var en massa blod där? Var det under tiden hon var borta, bunden i nått industriområden? Så Emil kunde misshandla sig själv i hennes hus? Var det för att Annika skulle bli misstänkt? Hänger inte riktig med på den...
 
Lite för långt sidospår, visst, tragiskt, men det var lite väl långt.... Jag har dock inte fattat en grej, Annika (the stalker), hur kommer det sig att hennes ena rum var helt inplastat och det var en massa blod där? Var det under tiden hon var borta, bunden i nått industriområden? Så Emil kunde misshandla sig själv i hennes hus? Var det för att Annika skulle bli misstänkt? Hänger inte riktig med på den...
Det hade jag inte tänkt på. Men det kan nog vara som du säger.
 
Hade helt missat att det var hennes klinik, men det förklarar ju hennes delaktighet i det hela. Men håller med om att det känns luddigt med stalkern och lyckomannen, stalkern blev alltså indragen för att Emil ville ge polisen en annan misstänkt? Men lyckomannen var inte inblandad alls?
Jag har inte sett säsong ett, men tvåan kändes mer som en twist på slutet än vad den här säsongen gjorde. Men nu måste de ju göra en fyra, så vi får veta vad som hände med Henriks döttrar!
 
@Kiwifrukt Ungefär så tolkar jag stalkerns inblandning. De hade ju bott i samma familjehem också så han var kanske inte helt glad i henne. Att hon sedan stalkade tror jag bara var en dramaturgisk avledning för att man skulle misstänka någon annan.

Se ettan om du kan! Den var, tycker jag, mycket bättre än tvåan. Fast trean slår dem båda rejält.
 
En annan öppning mot en S4 är ju för övrigt internutredningen mot Saga. Där MÅSTE man veta hur det går, precis som med Henriks familj.

Jag vill inte bara veta var barnen är, jag vill veta hur frun dog.
 
Angående en eventuell säsong fyra och att de inte är poliser längre. Saga är väl bara avstängd? Man kanske kommer fram till att hon var oskyldig? Och Henrik verkade ju av förklarliga skäl reagera ganska mycket i affekt, så han kanske får tillbaka sin tjänst?
 
Angående en eventuell säsong fyra och att de inte är poliser längre. Saga är väl bara avstängd? Man kanske kommer fram till att hon var oskyldig? Och Henrik verkade ju av förklarliga skäl reagera ganska mycket i affekt, så han kanske får tillbaka sin tjänst?
Yes, Saga är avstängd pga förundersökningen, och Henrik sa upp sig för han inte fick vara tjänstledig.... Sagas chef sa ju också att hon inte trodde att Saga var skyldig, medans Saga sa att det fanns bevis mot henne, motiv och att hon inte hade alibi vid dödstillfället. Är rätt övertygad om att Henrik blir återanställd i säsong 4.
En annan grej, jag trodde först när Saga var i fängelset att hon skulle hälsa på Martin! Min tji fick jag, det var Emil.
 
@Kiwifrukt
Jag tror att det kommer att visa sig att Sagas mamma riggat alltihop, Saga frias och avstängningen hävs. Vad gäller Henrik tror jag att söker sig tillbaka till jobbet. Fast först tror jag att de blir privatspanare ett tag för att lösa fallet med hans familj.

Det känns helt bäng med spoilervarning på en säsong som det ännu inte ens finns manus till! :D Fast en del av det har ju bäring på sista avsnittet som alla kanske inte sett än.
 
Yes, Saga är avstängd pga förundersökningen, och Henrik sa upp sig för han inte fick vara tjänstledig.... Sagas chef sa ju också att hon inte trodde att Saga var skyldig, medans Saga sa att det fanns bevis mot henne, motiv och att hon inte hade alibi vid dödstillfället. Är rätt övertygad om att Henrik blir återanställd i säsong 4.
En annan grej, jag trodde först när Saga var i fängelset att hon skulle hälsa på Martin! Min tji fick jag, det var Emil.
Martin är ju helt utskriven ur serien för att han inte ville vara med längre, han gillade inte hur personen utvecklades.

Jag måste säga, efter att sett Henrik tycker jag att Martin var en urtråkig roll för att komplettera Saga. Alldeles för helylle. Henrik med sina problem är mycket intressantare.
 
Jag måste säga, efter att sett Henrik tycker jag att Martin var en urtråkig roll för att komplettera Saga. Alldeles för helylle. Henrik med sina problem är mycket intressantare.

Jag tycker att det är intressant att man fått se speglingen av Saga i två helt olika roller som motspelare. Kudos till manusförfattare som lyckats hitta så intressanta roller i motspelarna.

Sen vet jag inte om Martin var särskilt helylle för den delen.
 
Martin är ju helt utskriven ur serien för att han inte ville vara med längre, han gillade inte hur personen utvecklades.

Jag måste säga, efter att sett Henrik tycker jag att Martin var en urtråkig roll för att komplettera Saga. Alldeles för helylle. Henrik med sina problem är mycket intressantare.

I know, håller helt med dig, men det hade ändå varit lite kul om han dykt upp :p Men jag håller helt med dig, Henrik kompletterar Saga fint :)
 
Jag tycker att det är intressant att man fått se speglingen av Saga i två helt olika roller som motspelare. Kudos till manusförfattare som lyckats hitta så intressanta roller i motspelarna.

Sen vet jag inte om Martin var särskilt helylle för den delen.
Nej, det kan ju låta konstigt att kalla honom helylle med tanke på hur det slutade. Men jag hade lite svårt för den där hygglige nallebjörnen. Det kändes som att han fanns där för att betona Sagas avvikande.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp