Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag selar i ytterkläder på både mig och henne.

Blir hon inte väldigt varm?

Jag har lite det problemet. Köpte först en ergobaby 360 men vi typ avled i den, räckte med ett par minuter för att hon skulle få värmeutslag på hela överkroppen. Bytte till en adapt som jag älskar! Men varmt blir det. Nu är det ändå inte så varmt ute (14 grader här typ), men ytterkläder i selen går liksom inte. Det räcker med body, brallor, mössa och tjocka tossor i fårull på fötterna, annars blir hon alldeles för varm. :down: Blir ännu värre med regnskyddet på, och det är ofodrat.

Hade velat ha typ arm- & benvärmare. :D
 
Hjälp sökes av experterna :D;)

Har en elastisk bomulls? sjal och bär i. Hon trivs jättebra och somnar typ direkt. Men både jag och framförallt sambon tycker den är knölig. Han tycker de är svårt att knyta och placera henne, klart han kan lära sig men ändå, jag har inga problem att knyta men tycker den är för lång och tar för mycket plats. Om jag ska ha den i stallet tex så släpar ändarna i backen medans jag knyter vilket inte är så kul.
Händer att jag inte tar med den när jag borde för den tar en del plats..
Hon är snart 6 v. Strax över 4000 och 55 cm.
Vad föreslår ni som kompliment?
Tack på förhand :D

Ergobaby adapt är jag väldigt förtjust i, man slipper spädbarnsinlägg, det var bara knöligt tyckte jag.
 
Blir hon inte väldigt varm?

Jag har lite det problemet. Köpte först en ergobaby 360 men vi typ avled i den, räckte med ett par minuter för att hon skulle få värmeutslag på hela överkroppen. Bytte till en adapt som jag älskar! Men varmt blir det. Nu är det ändå inte så varmt ute (14 grader här typ), men ytterkläder i selen går liksom inte. Det räcker med body, brallor, mössa och tjocka tossor i fårull på fötterna, annars blir hon alldeles för varm. :down: Blir ännu värre med regnskyddet på, och det är ofodrat.

Hade velat ha typ arm- & benvärmare. :D

Nä, men hon är 20 månader och vi kör på endast ullkläder :). När hon var 0-6 mån kunde hon inte temperaturreglera särskilt bra.
 
Hjälp sökes av experterna :D;)

Har en elastisk bomulls? sjal och bär i. Hon trivs jättebra och somnar typ direkt. Men både jag och framförallt sambon tycker den är knölig. Han tycker de är svårt att knyta och placera henne, klart han kan lära sig men ändå, jag har inga problem att knyta men tycker den är för lång och tar för mycket plats. Om jag ska ha den i stallet tex så släpar ändarna i backen medans jag knyter vilket inte är så kul.
Händer att jag inte tar med den när jag borde för den tar en del plats..
Hon är snart 6 v. Strax över 4000 och 55 cm.
Vad föreslår ni som kompliment?
Tack på förhand :D

Ergobaby adapt!

Blir hon inte väldigt varm?

Jag har lite det problemet. Köpte först en ergobaby 360 men vi typ avled i den, räckte med ett par minuter för att hon skulle få värmeutslag på hela överkroppen. Bytte till en adapt som jag älskar! Men varmt blir det. Nu är det ändå inte så varmt ute (14 grader här typ), men ytterkläder i selen går liksom inte. Det räcker med body, brallor, mössa och tjocka tossor i fårull på fötterna, annars blir hon alldeles för varm. :down: Blir ännu värre med regnskyddet på, och det är ofodrat.

Hade velat ha typ arm- & benvärmare. :D

Köp ben/Arm värmare i ull :love:
 
Angående kläder vid bärande: Än så länge är det ju inte så himla kallt dagtid. Jag har vanliga inomhuskläder på Hedda och mig, samt tossor på fötterna och varm mössa på henne. Sedan kör vi en stor fleecetröja eller en poncho över oss båda. Klär jag henne varmare blir hon alldeles röd i ansiktet och skriker efter en kvart. :cool: Varm bebis. Går vi ut på kvällarna brukar jag knyta en extra fleecetröja över selen och knyta armarna runt min egen kropp. Vips, ett så kallat "bärskydd". :)

Det är ju säsongen för ullhysteri nu, men jag har väldigt svårt för industrier på bekostnad av andra levande varelser, så jag har köpt en del i bambu till henne istället. Jag har underställ i bambu och det har väldigt bra egenskaper!
 
Finns det någon bra sida där det går att ta reda på hur mycket en sjal är värd? Skulle vilja byta ut min 4:a mot en annan nu när Lenny Lamb har rea :) Är det någon som har beställt därifrån för övrigt och vet om det fungerar med att använda mastercard vid betalning?
 
Är på jakt efter en ny sele nu då vår lille snart kommer växa ur Ergobabyn. Funderar på antingen Tula Toddler eller Beco Toddler, men det står att Beco Toddler rekommenderas från 18mån och det är ju ett bra tag dit.. Är det dumt att börja använda den vid ett års ålder? Eller bör jag satsa på Tula istället? Han väger runt 11,5kg så vikten ligger ju inom ramen iaf men det är kanske mer längden man går på?
 
Är på jakt efter en ny sele nu då vår lille snart kommer växa ur Ergobabyn. Funderar på antingen Tula Toddler eller Beco Toddler, men det står att Beco Toddler rekommenderas från 18mån och det är ju ett bra tag dit.. Är det dumt att börja använda den vid ett års ålder? Eller bör jag satsa på Tula istället? Han väger runt 11,5kg så vikten ligger ju inom ramen iaf men det är kanske mer längden man går på?

Har förstått det som att även tula toddler inte är ivuxen förrän typ 18 mån. men att standard är större än ergo.
 
Är på jakt efter en ny sele nu då vår lille snart kommer växa ur Ergobabyn. Funderar på antingen Tula Toddler eller Beco Toddler, men det står att Beco Toddler rekommenderas från 18mån och det är ju ett bra tag dit.. Är det dumt att börja använda den vid ett års ålder? Eller bör jag satsa på Tula istället? Han väger runt 11,5kg så vikten ligger ju inom ramen iaf men det är kanske mer längden man går på?

Det viktiga är att sätet inte är för brett.

Tulan rekomenderas från stl 80, vet inte med beco men borde också vara därikring stl 80/86. Börjat använda tula toddler kring 1,3 år på båda barnen ungefär.
 
Är på jakt efter en ny sele nu då vår lille snart kommer växa ur Ergobabyn. Funderar på antingen Tula Toddler eller Beco Toddler, men det står att Beco Toddler rekommenderas från 18mån och det är ju ett bra tag dit.. Är det dumt att börja använda den vid ett års ålder? Eller bör jag satsa på Tula istället? Han väger runt 11,5kg så vikten ligger ju inom ramen iaf men det är kanske mer längden man går på?
Vår lilla drunknade i Toddlern när hon var dryga året. Köpte en Standard eftersom Ergon var för liten, och Standarden hade vi i mer än ett halvår.
 
@Jenka @snna @Madick
Hade helt missat Standard, såg bara att det stod baby i parentes och tänkte att det var för små bebisar så kikade inte ens på den, men den går ju använda upp till 20kg!
Nu står det mellan Standard och Manduca.. Hur bestämmer man sig?
 
@Jenka @snna @Madick
Hade helt missat Standard, såg bara att det stod baby i parentes och tänkte att det var för små bebisar så kikade inte ens på den, men den går ju använda upp till 20kg!
Nu står det mellan Standard och Manduca.. Hur bestämmer man sig?
Prova! Jag älskar Tula men kommer inte överens med Manduca alls. Andra tycker kanske tvärtom. Jag tror Tulan har bättre andrahandsvärde.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
796
Senast: Krumben
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 194
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
633
Senast: valy
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 850
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp