Bukefalos 28 år!

Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har köpt en Ergobaby bärsele och även om det är lite bökigt att få på sig den så tycker jag att den fungerar väldigt bra. MEN! Jag är livrädd för att han ska kvävas i den. Man ska ju ha den så högt att huvudet inte faller bak utan vilar mot bröstet. Det gör ju att han ligger med ansiktet mer eller mindre intryckt mot mig. Har ni några bra tips, trix, någon som känner igen sig, gör jag fel...? Jag vågar inte gå med den för han somnar gott och då går jag bara och väcker honom stup i kvarten för att kolla att han andas... :( Han är bara två veckor ska tilläggas.
Oj svårt när man hamnar i en sån tankesnurra. Kan du få honom att vrida huvudet lite? Hur högt sitter han? Bild underlättar.
 
Oj svårt när man hamnar i en sån tankesnurra. Kan du få honom att vrida huvudet lite? Hur högt sitter han? Bild underlättar.
Ja jag vet att jag är expert på att oroa mig för saker också, men det är ju mitt barn så det är ju mitt jobb. Man kanske slappnar av mer successivt... Han är högt upp, frågade Ergobaby om det och de sa att man skulle ha honom så högt att man kan pussa honom i pannan. Spännbandet hamnar en bit under brösten typ och hans huvud mellan mina bröst. Ska försöka ordna bild :) Även när huvudet vrids så känns det inte tillräckligt och han gosar gärna in det...
 
Ja jag vet att jag är expert på att oroa mig för saker också, men det är ju mitt barn så det är ju mitt jobb. Man kanske slappnar av mer successivt... Han är högt upp, frågade Ergobaby om det och de sa att man skulle ha honom så högt att man kan pussa honom i pannan. Spännbandet hamnar en bit under brösten typ och hans huvud mellan mina bröst. Ska försöka ordna bild :) Även när huvudet vrids så känns det inte tillräckligt och han gosar gärna in det...
Jag är verkligen ingen expert men om hans huvud hamnar mellan dina bröst hade jag velat flytta upp selen ännu lite till så han kan vila huvudet ovanpå brösten. Då blir det lättare att lägga hans huvud åt sidan så han har fria luftvägar.
 
Jag är verkligen ingen expert men om hans huvud hamnar mellan dina bröst hade jag velat flytta upp selen ännu lite till så han kan vila huvudet ovanpå brösten. Då blir det lättare att lägga hans huvud åt sidan så han har fria luftvägar.
Testade att sätta nedersta bandet precis under brösten- då hamnade han bättre så du har nog en poäng i det, tack! Nästa problem är att den snart är för stor för mig men det kanske löser sig eftersom det blir kallare och man klär på sig tjockare kläder om jag har tur :)
 
Testade att sätta nedersta bandet precis under brösten- då hamnade han bättre så du har nog en poäng i det, tack! Nästa problem är att den snart är för stor för mig men det kanske löser sig eftersom det blir kallare och man klär på sig tjockare kläder om jag har tur :)
Kanske en annan sele passar bättre om du är liten.
 
Nu har jag en lyx-Lenny Lamb på väg!
Wcfb Forest Bubo Owls cotton-merino-hemp-silk 290gsm.

Lääääängtaaaaar!

http://en.lennylamb.com/images/g/1200/800/20894.jpg
20894.jpg
 
ÅHHHHH så fin! Är sugen på att beställa från Lenny Lamb med, men väntar tills bebis vuxit lite till. När jag läste på sidan så är deras selar inte till små bebisar, eller har jag fel? Superfin med ugglor! :love::love::love:

Dom är ganska stora ja, framförallt långa i ryggen. Deras toddler är mer en preschool.

Baby-sizen är väl lämplig från typ 6-9 mån och kan räcka till typ 2 år beroende på hur lång bebis är :).
 
Har en manduca som vi älskar, men är sugen på att skaffa en ringsjal :) tänker att det vore smidigt om vi bara ska in och handla eller när fröken vill komma upp från vagnen en stund.
Men vad ska jag ha för någon? Bebis är 3 månader och väger 5 kg.
Är ju en hel djungel med olika märken och material :D så tips mottages tacksamt :)
 
Har en manduca som vi älskar, men är sugen på att skaffa en ringsjal :) tänker att det vore smidigt om vi bara ska in och handla eller när fröken vill komma upp från vagnen en stund.
Men vad ska jag ha för någon? Bebis är 3 månader och väger 5 kg.
Är ju en hel djungel med olika märken och material :D så tips mottages tacksamt :)

Så liten bebis kan du välja vadsomhelst till :)!! Yaro har mkt snyggt och billigt. Kolla slingomama.nl
 
Så liten bebis kan du välja vadsomhelst till :)!! Yaro har mkt snyggt och billigt. Kolla slingomama.nl
Om vi ska ha den när hon blir större också då? Vad ska vi tänka på då? :p
Är så kär i fidella feline i berry, men blir ju osäker på om det är ett bra köp och passar oss :D

Edit: den sidan var farlig ;):D
 
Vi har precis kommit hem från ett bröllop. Det enda jag använde vagnen till det var att byta blöja i:p ringsjal och trikåsjal gjorde resten av jobbet :):):)
 
Jag är också sugen på en ringsjal, har testat en kompis Tekhni Olympos som hon konverterat och blev fast. Dock är ju den med repreve och väldigt avlastande, och dyr! Och så mycket pengar vill jag inte lägga eftersom jag tänker mig att detta är för kortare stunders bärande, men alla andra känns så klena i jämförelse. Har sett att lin verkar vanligt i ringsjalar och tror att det kan vara något. Tankar om det?

Barnet är 14 månader och väger nog runt 11-12 kg nu.
 
Jag är också sugen på en ringsjal, har testat en kompis Tekhni Olympos som hon konverterat och blev fast. Dock är ju den med repreve och väldigt avlastande, och dyr! Och så mycket pengar vill jag inte lägga eftersom jag tänker mig att detta är för kortare stunders bärande, men alla andra känns så klena i jämförelse. Har sett att lin verkar vanligt i ringsjalar och tror att det kan vara något. Tankar om det?

Barnet är 14 månader och väger nog runt 11-12 kg nu.

Yaro har repreve annars :).

Hampa och lin är också starka. Jag gillar hampa mer, lin är lite stumt. Fast linnetrikå är nog mitt favoritmaterial på kläder :D.
 
Yaro har repreve annars :).

Hampa och lin är också starka. Jag gillar hampa mer, lin är lite stumt. Fast linnetrikå är nog mitt favoritmaterial på kläder :D.
Kikade faktiskt på en Yaro med Hampa på Knyt-an (eller är jag ute och cyklar nu?) men den var inte så tilltalande i färgen. Ska se vad jag hittar...
 
Knyt-an har inte särskilt stort sortiment och är rätt dyra. Kolla in slingomama.nl , pourlabebe.co.uk , dragenzo.nl , didymos.de
Jo men men det är ju så härligt att få klämma lite ;) Ska på sjalträff nu i veckan så då kan jag säkert känna på lite olika material. Bär bara i min bomullssjal annars och trivs bra med det men i ringsjal tror jag att det vore bra med något lite mer avlastande. Men tack för tipsen, blir bra när det är dags att köpa. Just nu är korrekt totalt lite för tomt...
 
Sitter och skrattar lite åt mig själv; Konstaterar titt som tätt att sjal nog inte är nåt för mig (nöjd med sele och ringsjal) men hamnar ändå med jämna mellanrum och tittar på sjalar, så även ikväll. Blir nog en så småningom i alla fall.
 
Sambon ska ha en sele, han tycker det är töntigt med sjal (hur man nu kan tycka det!!) men han har insett att det är guld värt att bära barnet :)
Så frågan är, tula baby, manduca, beco eller annat? Tulan ligger bra till eftersom det är så roliga mönster, sambon vill dock han en plain, typ enfärgad.... Men jag kan ju köpa en till mig senare med roligt mönster på :) Men då blir det nog en mei tai... Har ju bara en, och är sjukt sugen på en från fidella eller lenny lamb. Det finns så mycket roligt!
Bebis är 57 cm lång och väger ca 5 kg, så blir det en tula måste vi ha inlägget. Vad säger ni? Vad ska vi satsa på? Ergo är jag inte sugen på eftersom den är så vanlig, roligare med annat :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
566
Senast: MJLee
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
295
Senast: Shaggy
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
851
Senast: Krumben
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 340
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp