Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nån som har tips på en sval trikåsjal? Har en tricot slen nu som både jag och barnet blir alldeles svettiga i efter bara nån timme, både när vi är ute och inne...

Köpte en Aldoria Bambu Soft och den är sval och mjuk som ett moln :) Men fungerar inte för så stora barn.
 
Framåtvänd buddasittande...jag får inte till det. :arghh: Blir knas med benen hur jag än gör.
Tips på andra framåtvända varianter? Eller "måste" barnet alltid sitta i buddaställning?
 
Okej:) jag tror det går att knyta med vävd sjal på ryggen när de är riktigt små. Följer en tjej på insta som knöt upp sin 3veckors på rygg:) jag har aldrig burit barnet framåt på mage, hon sitter på ryggen istället, sjukt smidig:)
Har hört det oxå och sett videos på det, men jag känner mig inte helt bekväm med det. Eller snarare att få ner barnet på ett säkert sätt när jag är ensam. Men tål väl att tänkas på.
 
Puttär upp tråden!
Vävd eller trikå sjal till bebis på 6 veckor och 4.5 kg? Vi har en ergobaby 360 cool air som vi är nöjda med. Tycker dock den kan vara lite klumpig att gå omkring med inomhus och tänkte prova en sjal istället. Plus om den dessutom är svalare än selen. Är dock nybörjare på sjal så tips önskas på någon prisvärd, gärna en som kan användas ety tag framöver.
 
Puttär upp tråden!
Vävd eller trikå sjal till bebis på 6 veckor och 4.5 kg? Vi har en ergobaby 360 cool air som vi är nöjda med. Tycker dock den kan vara lite klumpig att gå omkring med inomhus och tänkte prova en sjal istället. Plus om den dessutom är svalare än selen. Är dock nybörjare på sjal så tips önskas på någon prisvärd, gärna en som kan användas ety tag framöver.
Trikå är mysigt nr de är pyttiga men redan vid 6-6,5 kg är den svajig. En vävd kan du ju ha länge. Min favorit för pyttisar funkar även för min snart 3 åring, Oscha Romano Miraz med 45% angora. Supermjuk, tunn och sval.
 
Apropå prisvärd så är det läge att köpa begagnat av "bättre" märken. Många äldre Oscha-sjalar säljs för nästan larviga priser. Överlag är det trevligt med redan använda sjalar till pyttisar då många tar ett tag att bli mjuka. Tänk lite nya jeans mot väl använda mjuka.
 
Puttär upp tråden!
Vävd eller trikå sjal till bebis på 6 veckor och 4.5 kg? Vi har en ergobaby 360 cool air som vi är nöjda med. Tycker dock den kan vara lite klumpig att gå omkring med inomhus och tänkte prova en sjal istället. Plus om den dessutom är svalare än selen. Är dock nybörjare på sjal så tips önskas på någon prisvärd, gärna en som kan användas ety tag framöver.

Jag hade en aldoria trikåsjal förra sommaren till min plutt. Så mysigt :)
 
Bär mest i connectan eller ergobabyn, har testat och sålt en Manduca och på posten ligger en Stokke 3-1 och väntar och på måndag bör en Isara dyka upp :D
 
Jag har en manduca som jag är väldigt nöjd med, bär 18 månader gamla sonen i princip dagligen både när vi gör ärenden och på hundpromenader. Han älskar det!
Jag tycker att han fortfarande sitter bra i den men så är det svårt att veta eftersom jag inte har något att jämföra med.
Det kommer förhoppningsvis ett lillasyskon när vi närmar oss 2-årsdagen så min tanke är att försöka bära istället för att skaffa en dubbelvagn och se om den lösningen funkar för oss.

Så frågorna som uppstår:
- Är det värt att köpa en toddlersele? Gör det stor skillnad när de är i den här åldern? (84 cm, 12 kg)
- Ni som har varit nöjda med manduca och sen köpt toddlersele, vilken har passat er?
- Ni som burit medan ni var gravida, hur länge har det funkat? Blev magen i vägen?
 
Jag har en manduca som jag är väldigt nöjd med, bär 18 månader gamla sonen i princip dagligen både när vi gör ärenden och på hundpromenader. Han älskar det!
Jag tycker att han fortfarande sitter bra i den men så är det svårt att veta eftersom jag inte har något att jämföra med.
Det kommer förhoppningsvis ett lillasyskon när vi närmar oss 2-årsdagen så min tanke är att försöka bära istället för att skaffa en dubbelvagn och se om den lösningen funkar för oss.

Så frågorna som uppstår:
- Är det värt att köpa en toddlersele? Gör det stor skillnad när de är i den här åldern? (84 cm, 12 kg)
- Ni som har varit nöjda med manduca och sen köpt toddlersele, vilken har passat er?
- Ni som burit medan ni var gravida, hur länge har det funkat? Blev magen i vägen?
Vi har en Tula Toddler som vi började använda när dottern var 2 år och 3 månader. Jag provade inte ut den utan vi köpte den bara. Vi hade Manduca innan. Nu var det ett tag sedan jag använde Tulan men åtminstone fram till v 25 bar jag med den en hel del. Magen blir ju i vägen eftersom det inte går att dra höftbältet ordentligt när magen växer och då blir det mer vikt på axlarna. Jag bar för övrigt med bärstol för två veckor sedan, i v 36, men det var ingen hit för armarna domnade pga tyngden på axlarna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
780
Senast: Krumben
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 173
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: valy
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 774
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp