Bukefalos 28 år!

Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha,var det hemma hos er,trodde det var i mammas hus.:D
Nej det är här hemma .Har städat en del hemma idag och gjort ren luckan på kaminen tvättat och sotat och städat ur ena skåpet i tvättstugan så att man slipper ha alla flaskor med skurmedel på golvet då allt var en riktig röra i skåpet och när tanten behagade vakna framåt tolvsnåret så undrade hon vad jag ätit för det skulle hon fixa mer av då jag var så effektiv :o
 
Mina föräldrar försökte tvinga mig att äta tills det inte gick och regeln var ingen middag = ingen kvällsfika eller frukost heller så jag åt i skolan dagen efter och har aldrig haft problem med att vara hungrig.
Det hände lite nu och då att jag inte ens gick till matbordet utan helt struntade i det.
Kanske inte smartaste draget av dom för dom trodde jag skulle ge vika men tji fick dom sen att jag hade en period med avvikande syn på mat må vara sin sak men vad fasen gick det med.
Skolmaten hade ju iaf. knäckemackor så gick ingen större nöd på mig och vatten hindrade dom mig inte ifrån hemma.
 
Mina föräldrar försökte tvinga mig att äta tills det inte gick och regeln var ingen middag = ingen kvällsfika eller frukost heller så jag åt i skolan dagen efter och har aldrig haft problem med att vara hungrig.
Det hände lite nu och då att jag inte ens gick till matbordet utan helt struntade i det.
Kanske inte smartaste draget av dom för dom trodde jag skulle ge vika men tji fick dom sen att jag hade en period med avvikande syn på mat må vara sin sak men vad fasen gick det med.
Skolmaten hade ju iaf. knäckemackor så gick ingen större nöd på mig och vatten hindrade dom mig inte ifrån hemma.
Jag blev aldrig tvingad att äta men smakade på allt och jag har lärt mig att äta surströmming på äldre dagar och tycker det är riktigt gott .Det var ju inga knepiga rätter som serverades utan vanlig husmanskost .Nötkött och fläsklägg köttbullar biffar .Det var mycket kött då vi var bönder .Stekarna gillade jag inte då jag tyckte det var för torrt men åt ändå .Mormors kokkonst var väl inte den bästa och hon skulle ha allt ordentligt genomstekt så det blev lite för torrt men jag överlevde och är inte kräsen alls av vad jag äter .Men den moderna maten kan vara lite konstig med blodigt kött rå fisk .Då kan jag vara lite kräsen
 
Jag blev aldrig tvingad att äta men smakade på allt och jag har lärt mig att äta surströmming på äldre dagar och tycker det är riktigt gott .Det var ju inga knepiga rätter som serverades utan vanlig husmanskost .Nötkött och fläsklägg köttbullar biffar .Det var mycket kött då vi var bönder .Stekarna gillade jag inte då jag tyckte det var för torrt men åt ändå .Mormors kokkonst var väl inte den bästa och hon skulle ha allt ordentligt genomstekt så det blev lite för torrt men jag överlevde och är inte kräsen alls av vad jag äter .Men den moderna maten kan vara lite konstig med blodigt kött rå fisk .Då kan jag vara lite kräsen

Smakade jag med men var det stopp var det stopp för mig.
Mest husmanskost hos oss med och jag äter det mesta men man kan ju liksom inte direkt gilla allt.
Surströmming har jag med testat för ett gäng år sen och blev erbjuden året efter men tackade vänligt nej och högg in på det som låg på grillen istället.
 
Smakade jag med men var det stopp var det stopp för mig.
Mest husmanskost hos oss med och jag äter det mesta men man kan ju liksom inte direkt gilla allt.
Surströmming har jag med testat för ett gäng år sen och blev erbjuden året efter men tackade vänligt nej och högg in på det som låg på grillen istället.
Jo det är ju så att man inte gillar allt .En del är mindre gott men man blir mätt av det ändå och vi är olika vad vi klarar av att stoppa i oss .Enda gången jag vägrade äta var när slaktarn kom med en låda getkött .Mormor gjorde koldolmar av köttfärsen och det älskar jag med det smakade fan av det och det visade sig att det var en brunstig bock dom slaktat och slaktarn skrattade gott åt det efteråt .Ungefär som att äta älgkött som är skjutet under brunsten att det har en viss bismak
 
Jo det är ju så att man inte gillar allt .En del är mindre gott men man blir mätt av det ändå och vi är olika vad vi klarar av att stoppa i oss .Enda gången jag vägrade äta var när slaktarn kom med en låda getkött .Mormor gjorde koldolmar av köttfärsen och det älskar jag med det smakade fan av det och det visade sig att det var en brunstig bock dom slaktat och slaktarn skrattade gott åt det efteråt .Ungefär som att äta älgkött som är skjutet under brunsten att det har en viss bismak
Åh nej :rofl::yuck:
 
Nu är bästa barnmorskan här, då blir det mer ordning. Har jag tur får jag bli av med infarten i handen nu också, hon tyckte inte att den behövde sitta där när den inte används :bow: (jag har ifrågasatt den tidigare, men blev då bara erbjuden att få en ny på annan plats istället = lika störande)
 
Stort grattis på födelsedagen @Malin_L!
Pink+Ombre+cake.jpg
 
Kan verkligen inte sova.. lungorna ”ilar” vilket innebär att jag är på gång att få lunginflammation-ish igen. Har dock försökt mota fan i dörren och började med kortisoninhalatorn redan ikväll istället för att vänta tills det brutit ut helt. Annars har jag mest en konstig orolig känsla i kroppen vilket jag helst kunde sluppit så att jag fick sova, speciellt med tanke på att jag kommer jobba ca 09-20 minst i morgon...
 
Helt vindstilla, nästan fullmåne, bara någon liten molntuss på himlen, +5.....helt fantastiskt väder för en hundpromenad :love::love:

Det är så tyst ute så här mitt i natten. Fridfullt.
Hör bara några pippifåglar som sitter och tjattrar vid ladugården när vi går förbi. Längtar till våren :)

Går nedanför kyrkan och kyrkogården. Sååååå vackert med alla ljusen som lyser vid gravarna.
 
Urk har mått illa under hela kvällen och natten, ska försöka sova nu och hoppas att det går över till senare idag.

Är det någon annan som nyser när de är nära till att spy? O_o Bra varnare om något åtminstone.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 188
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 312
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
13 565
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp