Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns inte som om vi har så mycket gemensamt. Jag har lite svårt att se mig själv spela World of warcraft på kvällarna...
Och sen är han yngre än jag och har inga barn. Jag är lite bränd på det tidigare. Träffade en yngre kille utan barn som helt plötsligt insåg att om han nångång i framtiden vill ha, så är jag helt fel person.
Nu ska jag självklart inte jämföra dom här båda förstås, men det blir lite mental spärr liksom.

Vad jobbigt att hitta någon man trivs med men att det där sista ändå saknas. :( Ibland önskar man att man kunde styra över sina känslor lite mer! Men jag vet precis hur det är med att hålla dörrar öppna, jag fastnar väldigt fort vid en person och har svårt att träffa flera samtidigt.


Min "dejt" igår var nog en dejt trots allt :nailbiting: Det var en trevlig kväll som tog slut vid 12 idag :p
Vi kollade på film, pratade och hade det allmänt mysigt.. lite hångel och kramande vart det också :D
 
Fast kan inte du göra nåt annat då han spelar?
Om man har olika åsikter/ möjligheter att skaffa barn är ju svårare...

Jo, det är klart att jag kan. Det är mer den stora känslan av att vi inte har så mycket gemensamt. Jag tillhör den där kategorin konstiga människor som faktiskt gärna VILL ha en partner att göra saker tillsammans med. Inte bara äta och sova liksom.
Det verkar inte finnas nåt riktigt "driv" hos honom heller.
MEN - det är jättesvårt att säga egentligen, för vi känner ju inte varandra alls.
 
Den där killen som väldigt mycket verkade stämma med och som jag tänkte föreslå en dejt med när han kom tillbaka från sin tipp hann före. Han frågade mig idag om jag ville ses senare i veckan :)


Killen som redan frågat om jag ville ses men som inte kändes rätt och var ung kommer jag inte att träffa trots allt. I går kväll och idag har jag fått några meddelanden som alla har gränsat till att vara för "på" och mer av den varan vill jag inte träffa.

Bara jag som lyckas hitta dessa desperata eller har ni också råkat ut för liknande?:(
 
Hej och hallå :)
tänkte nu kasta mig in här och vädra mitt dejting problem ;)
Jag träffade en söt kille via en dejting sida, och vi började prata först via sms för att sedan övergå till telefonprat, och vi klickade omdelbart - som vänner, tyckte iaf jag till en början, så jag avböjde annat än vänskap från början.
Men vi bestämde oss för att ses ändå och eftersom jag inte trodde mig känna något så "parade" ihop honom med en tjejkompis till mig, (vilket jag tyckte var en lysande ide då) och visst de gillade varandra och så, men det har inte hänt något alls mellan dom, och det kommer förmodligen inte att bli något där.

Men problemet för min del var att när väl träffade honom så kände jag att det visst kanske fanns nåt där från min sida iaf...
Och nu då så vet jag inte alls vad jag ska göra, för vi är väldigt tajta som vänner, och jag är osäker på vad jag vill och är rädd att förstöra vänskapen, och på fredag kommer han hit och då ska vi dricka lite alkohol, och jag blir sjukligt flirtig när jag dricker... hur ska detta sluta nu då? :D
 
Kul med ny tråd.
Här känns det mest blöö just nu, träffade smålänningen i fredags vilket var trevligt och så. Han är en trevlig kille och sådär, men så himla på vilket är ganska störande.
Sedan känns det rätt tveksamt med en kille som varken har jobb, körkort och dessutom bor hos sina kompisar.
Man vill ju gärna ha någon som är hyfsat självständig och har ett ordnat liv sas.
 
Bara jag som lyckas hitta dessa desperata eller har ni också råkat ut för liknande?:(

Alltså, jag tycker att jag är väldigt tydlig i min profiltext med att jag söker en partner for life, så att säga, samt att jag tycker att ett geografiskt långt avstånd inte är aktuellt för min del.

Trots det får jag så gott som dagligen mail ifrån 20-åringar, gifta män samt män som bor så långt bort ifrån mig man bara kan komma. Och jag börjar bli rätt irriterad på det!

De flesta ignorerar jag bara, men nu när jag fick ett mail ifrån en i Laholm så frågade jag om han verkligen hade läst min profiltext. Han svarade att han läst vartenda ord, varvid jag frågade varför han tyckte att vi skulle brevväxla då?

Han svarade att han hoppades på dejt, såklart. Och när jag påpekade avståndet så tyckte han att det inte var något bekymmer för han kunde flyga till Arlanda på 50 min.....
Jag beundrar verkligen alla som inte ser något som helst hinder i avstånd och jag är avundsjuk på folk som får långdistansförhållande att fungera. Men jag tillhör ingen av de kategorierna. Fast det spelar ingen roll att jag skriver det i profiltexten.

Så dom som skriver till mig är "på" på ett annat sätt än vad dina verkar vara @Voff
 
Alltså, jag tycker att jag är väldigt tydlig i min profiltext med att jag söker en partner for life, så att säga, samt att jag tycker att ett geografiskt långt avstånd inte är aktuellt för min del.

Trots det får jag så gott som dagligen mail ifrån 20-åringar, gifta män samt män som bor så långt bort ifrån mig man bara kan komma. Och jag börjar bli rätt irriterad på det!

De flesta ignorerar jag bara, men nu när jag fick ett mail ifrån en i Laholm så frågade jag om han verkligen hade läst min profiltext. Han svarade att han läst vartenda ord, varvid jag frågade varför han tyckte att vi skulle brevväxla då?

Han svarade att han hoppades på dejt, såklart. Och när jag påpekade avståndet så tyckte han att det inte var något bekymmer för han kunde flyga till Arlanda på 50 min.....
Jag beundrar verkligen alla som inte ser något som helst hinder i avstånd och jag är avundsjuk på folk som får långdistansförhållande att fungera. Men jag tillhör ingen av de kategorierna. Fast det spelar ingen roll att jag skriver det i profiltexten.

Så dom som skriver till mig är "på" på ett annat sätt än vad dina verkar vara @Voff
Det är jättedrygt med folk som inte verkar ha läst profiltexten alls. Känns så onödigt att slösa energi på någon som söker något helt annat än det man själv söker.
 
Jag har tex i min profil:
"Vi börjar med att lära känna varandra i ett lugnt och sansat tempo utan stress och överdrivna förväntningar"

"Jag hoppar helst över telefonkontakt för att undvika att förtidiga förväntningar byggs upp. Tar heller en träff tidigt för att se om det finns ett klick i verkligheten och tar det sen där ifrån"

Ändå ber de om nummer, vill adda på facebook, tjatar om kik osv osv.
 
Har skrivit i min profil att jag söker någon jämngammal med mig eller några år äldre. Ändå skriver killar som är mycket yngre, yngsta var 19 O_o Svarar inte ens då, tar bara bort det.
 
Jag är inte heller intresserad av långa avstånd precis som du @Mona . Hade jag haft all tid och pengar i världen så hade jag gärna åkt land å rike runt och provdejtat.
Men nu har jag jobb, barn och en jäkligt taight ekonomi så jag kan verkligen få ihop ett långdistansdejtande.
Vet inte hur många gånger jag svarat "tack för att du skrev men tyvärr bor du för långt bort för mig"
Och bara fått tillbaka att "det är inga problem för mig...."

Nä...för dig nej. Men för mig kanske:banghead:
 
Jag är inte heller intresserad av långa avstånd precis som du @Mona . Hade jag haft all tid och pengar i världen så hade jag gärna åkt land å rike runt och provdejtat.
Men nu har jag jobb, barn och en jäkligt taight ekonomi så jag kan verkligen få ihop ett långdistansdejtande.
Vet inte hur många gånger jag svarat "tack för att du skrev men tyvärr bor du för långt bort för mig"
Och bara fått tillbaka att "det är inga problem för mig...."

Nä...för dig nej. Men för mig kanske:banghead:

Ja, det där är en klassiker... Och jag kan verkligen inte för mitt liv begripa hur dom tror att man ska kunna lära känna varandra?! Det är ju krångligt nog som det är, även om man råkar bo i samma län!
 
Fick ett meddelande från en igår. "Jag tycker om dig och din presentation" (det var hela meddelandet) Kollade på Eniro. 62 mil....
Jag svarade som jag brukar. Fick tillbaka "Men om du tycker om mig kan vi iaf ta en dejt och se vad som händer sen"

Tycker om han???
Ta en dejt?
Ja för fan. Jag hoppar in i bilen så tar i en kopp kaffe sen åker jag hem. Och känns dejten bra så kör vi så nån gång i veckan eller två till vi kanske hittar klicket. Funkar ju inte ens att mötas halvvägs :meh:
 
Den där killen som väldigt mycket verkade stämma med och som jag tänkte föreslå en dejt med när han kom tillbaka från sin tipp hann före. Han frågade mig idag om jag ville ses senare i veckan :)


Killen som redan frågat om jag ville ses men som inte kändes rätt och var ung kommer jag inte att träffa trots allt. I går kväll och idag har jag fått några meddelanden som alla har gränsat till att vara för "på" och mer av den varan vill jag inte träffa.

Bara jag som lyckas hitta dessa desperata eller har ni också råkat ut för liknande?:(

åh jag har en sån på halsen :s Han träffade jag dock inte på nätet, utan han fick syn på migpå ett evengemang, känner min vän och frågade ut henne om mig. Efter att ha tjatat på henne 1 vecka om att hon skulle fixa en dejt med mig så la han till mig på fb och frågade själv..jag sa nej, han fortsätter att pika om det, jag har sagt nej igen och han tycker att min vän ska skälla på mig så jag ändrar mig... :arghh::meh:
 
För mig hade det varit ett problem.

Driv är sexigt.
Jag gillar människor som VILL något och som gör det. (Om så bara att sätta dit den där sista listen....)
Jag håller med!
Jag tycker även att nördighet är sexigt, när han är lite lagom insnöad på något ämne.
 
Herr Kantarell är ju trevlig och är mycket intressant att samtala med. Det är intressanta diskussioner som flyter på lätt om spännande ämnen. men tyvärr har han ingen fingertoppskänsla alls för känslomässiga el sociala gränser. Har försökt vara tydligt för att föröka få honom att bromsa och därmed ge det en chans att kunna få en riktigt intressant vänskap. Nu är jag ju inte ute efter att leta vänner i första hand men det har ju hänt förut att man faktiskt gillat personen rätt bra på ett vänskapligt plan och så blev fallet här. Efter att Herr Kantarell inte hört av sig på hela helgen trodde jag att han förstått vad jag menade men icke. Idag kom ett nytt sms med önskemål om dejt mm som visar att han inte riktigt förstått/accepterat vad jag uttryckt. Så jag fick helt enkelt säga att jag avtackade mig vidare kontakt. Tycker det är så jobbigt att behöva säga det när personen faktiskt har flera riktigt bra kvalitéer. Han har hittills inte svarat på meddelandet.

Sen fick jag ett mail ifrån "han med mycket som verkade stämma med och som varit bortrest"
Han har förerslagit lunchdejt på onsdag 12.00.
Jag tackade ja.
Vi har varit sparsamma med kontakt. Enbart en del mail, inga nr utbytta. Vi är överens om att först se om det finns en chans till klick och hellre ta sånt senare om vi känner för det.

Då var vi där igen....ett "arbetsnamn" på dejten :down:
Han får kallas Herr H

Mitt syskon har nätdejtat ett tag och har efter en del taskiga dejter och kringelikrokar träffat rätt som det verkar . Kärleken spirar för fullt och de har kommit fram till att satsa på varandra. Finns hopp för nätet :)
 
För mig hade det varit ett problem.

Driv är sexigt.
Jag gillar människor som VILL något och som gör det. (Om så bara att sätta dit den där sista listen....)

Ja jag gillar när människor, både vänner och partner, vill något. SEn behöver det inte vara ngt stort projekt eller så..men det tråkigaste jag vet är personerna på dejtingsidan som itne har ngt att berätta om sig själva. De säger att "jag är en vanlig kille" har ett vanligt jobb, gör inget speciellt på fritiden, har inga speciella drömmar eller ställen jag vill besöka"
Får jag sådana svar orkar jag inte fortsätta. Folk behöver ha någon vilja, passion eller intressen. Sen vet jag ju av erfarenhet att det finns risk till krock eftersom den personen kanske tycker det är jobbigt när jag inte är hemma utan vill hålla på med intressen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Min hund är gammal och har ont i lederna, och jag försöker underlätta livet för honom. Jag vill hitta låga pallar som jag kan ställa...
2
Svar
30
· Visningar
1 216
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Min orkeslöshet är total och nu i helgen hade jag jobbigt med mående och allt känns så meningslöst. Men ändå vill jag inbilla mig att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 134
Juridik & Ekonomi Jag har det senaste ett och ett halvt året använt kreditkort för att betala mina utgifter. Nu ska detta läggas ner i juni, så söker nu...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 967
Senast: mumin
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
169
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp