Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Började ny kurs igår! "Lantbrukets ekonomi och politik". Var lite orolig eftersom jag hört så otroligt mycket negativt om den, men nu börjar jag undra om inte de som går året över oss är några extrema klagonissar...

Jag fick ett väldigt bra första intryck under gårdagen och ser fram emot att lära mig mer om detta. Ekonomi och politik är trots allt två väldigt centrala delar för lantbrukaren.

I övrigt så är det tenta i avelskursen igen på fredag. (Japp, jag har tenta hela tiden...) Känns bra hittills i alla fall. :)
 
Har fått sju timmar avkodade och där med en hel film klar redan nu på morgonen så nu tänker jag åka till stallet med gott samvete. Så härligt när saker och ting flyter på som det ska!
 
Eh, räknas fotnoternas tecken in i en texts antal tecken? :o Hade skrivit klart och hamnat under maxgränsen men nu när jag har lagt till alla fotnoter är den över gränsen :angel:
 
Och är det knäppt att vara ängslig att ens dator kan explodera eller råka ut för en miljon andra missöden innan jag hunnit skicka iväg min hemtenta..? :D
 
Och är det knäppt att vara ängslig att ens dator kan explodera eller råka ut för en miljon andra missöden innan jag hunnit skicka iväg min hemtenta..? :D
Jag är alltid jättenojig över sånt där, haha! :D Om det är ett dokument - mejla den till din egen mejl så du har en backup iallafall om datorn skulle strejka.

Jag har börjat mitt programs tyngsta kurs (enligt andra som läst) - växtfysiologi och zoofysiologi. Växtfysiologin är först och 15 kapitel i kurslitteraturen (på engelska) ska läsas, vi går 10-16 varje dag med en labb om dagen och en kortare labbrapport ska skrivas om varje labb. Kursen avslutas med mastodonttenta. Allt detta på 25 dagar!

Uääh :wtf:
 
@Idas jag gjorde enbart zoofysiologi, det var helt hemskt. Omöjligt att lära sig allt på en 12 veckors kurs (och då hade vi bara undervisning i snitt 3 timmar i veckan, resten av tiden skulle man plugga själv). Ni verkar ju i alla fall ha ett upplägg som gör det möjligt att lära sig så mycket som möjligt :)

Jag har gjort min presentation, och det gick helt ok :banana: Nu är jag helt färdig med alla kurser! Enbart 34 TA timmar kvar (kan jag göra på en termin, den här terminen gjorde jag över 70 timmar). Nu bara en massa forskning :bump:
 
22 h film kvar att koda av, inlämning av statistiken bör ske imorgon. Har sett totalt 266 h på minkar! Helt sjukt ju.
Nu ska bara hela arbetet skrivas och resultatet analyseras också :D
 
Skrev tentan, vilade hela helgen och så ny kursstart i måndags! Verkar bli en intressant kurs (och lättare än den förra *peppar peppar*) fast det är mycket schemalagt och många labbar. Men jag ser faktiskt fram emot den! :)
 
Skit också!
Handledaren vill boka om vår träff från tisdag till måndag. Jag har drygt 20 h film kvar och jobbar 13-18 imorgon. Kommer alltså ha jättesvårt att hinna skicka resultatfilerna innan jobbet utan det blir senare på kvällen.
Visst får hon "skylla sig själv" att hon bara har en dag på sig att kolla igenom på statistiken (plus helgen då :sneaky:) när hon bokar om sådär i sista minuten?
 
@zassoo Det var en rätt konstig tenta! Tyckte de flesta jag pratat med också så det är inte bara jag... :p Egentligen var det nog en rätt bra tenta eftersom frågorna var stora med mycket plats för slutsatser och funderingar men o andra sidan var det lite svårt att veta vad de riktigt ville ha. Så antingen har det gått jättebra eller också var jag helt ute och cyklade på varje fråga och så klarar jag den inte :p Men jag tänker som så att om jag inte klarar den så kan jag ju inte nog och måste plugga mer!
 
@tolksele Ja det tycker jag nog. Du har ju din planering och i den ingick att ni skulle träffas på tisdagen.

@Wysiwyg Åh såna tentor är svåra att känna hur det gick. Men det gick säkert bra för dig :)
 
Fick tillbaka andra deltentan i avelskursen, 77 % :) Skönt att ha den godkänd.

Haha men alltså första frågan... Man skulle tolka några diagram och jag visste inte alls. Men jag skrev ihop något fint som faktiskt kändes ganska logiskt. Tänkte efteråt att antingen får jag alla rätt eller alla fel.

Jag fick alla fel :p Så noll poäng på första frågan. Men full pott på allt annat så det vägde upp ;)

Nu laddar jag för nästa deltenta som är imorgon...
 
Idag startade ännu en ny kurs för mig: "Arkitekturhistoria" och jag säger å det.. Vi kommer ha fyra inlämningsuppgifter under kursen, varav första uppgiften vi fick idag är större än alla de uppgifter vi hade på den tidigare 15 poängs kursen. Vi kommer ha och göra om man säger så :crazy: (det är alltså en 7.5 vi läser parallellt på halvtid)
 
@Masqueradee Så de har alltså inte valt att ändra upplägg på kursen? Fortfarande 5 frågor där han vill ha 2 skrivna sidor per fråga typ? :meh:

-------
Jag är så otroligt opepp på plugg just nu. Vill helst gräva ner mig och inte titta fram förens denna terminen är över. Ny kurs startade idag, oorganiska material, som visserligen verkar mer intressant än den andra kursen vi läser parallellt men min plugg motivation är i botten! . snälla hjärna kom tillbaka från sommarlovet nu tack..?:banghead: Dock får vi möjlighet att testa på att blåsa glas i denna kursen, Det kommer bli kul!!:D
 
@LittleJohn Nope, ser ut som så nu också. Är han stenhård på att det ska vara två sidor per fråga? Det känns som att alla har målat upp värsta bilden av honom som sjukt sträng, vill inte svara på frågor, motsträvig etc men jag tycker inte alls han verkar vara så?
Va pepp jag blir på att läsa att vi kanske kommer få prova på att blåsa glas, sjukt fränt! :)
 
@Masqueradee Jag skrev nästan aldrig 2 hela sidor per fråga, tror knappt någon gjorde det. Men i princip alla som lämnade in uppgifterna fick godkänt. Att så att många har kvar den kursen tror jag är p g a att så många helt enkelt sket i att lämna in. Så, uppgifterna kräver inte alls så mycket som man först tror, däremot kunde frågorna vara lite konstigt formulerade så man inte riktigt visste vad det var han ville ha ut av frågan. Mina inlämningar är jag inte direkt stolt över så att säga;) Men godkänd blev jag! Han är nog väldigt rar egentligen och väldigt duktig på sitt område!Men hans pedagogiska sida kanske inte hör till hans bästa.
Glasblåsning ska bli himla spännande faktiskt :D
 
@LittleJohn Okej! För vi alla har fått intrycket av att han typ underkänt alla helt utan anledning, kickat studenter från klassen etc. Att man inte blir godkänd pga att man inte lämnat in är ju faktiskt bara ens egens fel! Tänk så mycket kan förstoras ryktesvägen..!
Nej.. Pedagogisk kanske han inte är. Han verkar dock vara riktigt blyg/nervös. Ser typ ingen i ögonen utan vacklar med blicken och verkar inte riktigt veta vart han ska göra av sig själv :)
 
@Masqueradee Haha! Tror inte han har gjort något sådant ;) Är nog snarare studenter som blivit lacka och börjar hitta på historier för att inte själva stå i dåligt ljus! Var många i vår kurs som blev förbannade över oklarheten i uppgifterna och typ "strejkade" men då får man faktiskt skylla sig själv att man inte får godkänt.
Nej bekväm i att föreläsa verkar han inte vara, tyckte ibland nästan synd om honom. Men mina tips är försöka hålla en positiv attityd, övertänk inte uppgifterna och bara uthärda så kommer det gå kalas bra! Vet flera i vår kurs som till och med fick VG trots att de trodde de skulle kugga helt:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Är någon av dessa plugg till betong?
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Wingates
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
10 622
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
2 3
Svar
42
· Visningar
738
Senast: pepp
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
577
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp