Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är färdig! :bump:
Ja alltså, men filmtittandet, inte hela examensarbetet. Men ändå!!! :banana:
Tog lite onödigt lång tid nu på kvällen kanske, det kan ha varit så att det varit mycket bukefalos emellan, men ändå!!
Ska ju ändå jobba natt hela helgen så kan lika gärna vända på dygnet igen. Känner mig sjukt nöjd. Kommer bli så skönt att "bara" ha skrivdelen kvar och kunna typ hinna klappa kaninerna också och sånt.
 
Nu är det dags för omtenta. Och hur mycket har jag pluggat den här gången? Räknas det att jag flyttade boken från ena änden av bordet till den andra för typ en vecka sen?
Gick in på kurshemsidan nu för en stund sen, för första gången på nästan två veckor. Passade på att kika på min förra tenta, som jag ju kuggade. Kunde inte se svaren men poängen. Och det var ju kul.. 1 (ett!) poäng från godkänd :banghead:

Ingenting går som jag vill med plugget just nu. Eller har gjort på länge.. För många bollar i luften och dålig administration i kurserna, då brakar det iväg.
Plugga heltid, jobba halvtid, två hästar och tre katter. Det tär på energin det.

Och min j%&/"#¤*a exjobbshandledare har fortfarande inte svarat på mina mail! Vore ju trevligt att få någon slags feedback och svar på frågor.. Men det kanske inte är sånt handledare ska göra? :meh:
 
Nu har jag skrivit tredje deltentan, den var superlätt! :laugh: Tyckte inte jag hade pluggat mycket alls men tydligen var det tillräckligt för jag hade verkligen koll på det viktigaste :up:

Nu ledigt från avelskursen fram till tisdag! Får försöka börja läsa lite för ekonomikursen kanske. Men bara lite :p
 
Idag har jag gjort en muntlig presentation som jag varit efter med, väldigt skönt att ha det avklarat då muntligt inte hör till mina favoriter!
Helgen kommer dock spenderas med plugg, har en rapport som ska vara inlämnad på söndag och jag har inte ens börjat ännu, bra där:cautious:
 
Hjälp!
Hoppas någon här kan hjälpa mig och förklara så jag förstår.. *känner sig korkad*
Jag håller just nu på att läsa Svenska och behöver hjälp med vad "syntaktiskt" är för något/innebär? Uppgiften är:
Analysera följande meningar syntaktiskt:
Kalle bakade bullar åt mormor i förrgår
 
Huff... Det är bara till att försöka hålla sig ovanför ytan de sista veckorna innan jullovet. Börjar kännas tungt nu med plugget. Orkade inte gå till bussen imorse så jag tog en senare, jag som aldrig kommer för sent :o

Två tentor och en inlämning kvar innan jul. Tentorna känns okej, jag vet vad som förväntas av mig och det blir nog inga problem där. Värre med inlämningen, ska göra en projektuppgift tillsammans med tre personer jag aldrig träffat och jag hoppas verkligen att det är vettiga människor... Bävar lite för att försöka få till träffar när vi har så olika tider (alla i gruppen läser olika program). Men jag hoppas att det går bra.
 
vi får tydligen våra betyg den 23:e. Vad är det här för konspiration? Är det dåliga betyg kommer man ju sitta och sura hela julafton!

Komiskt då vi också får betyg för skriv kursen från i somras, bara en fem månader efter att kursen slutade. Vet inte om man orkar bli sur över ett dåligt betyg när det var så länge sedan man gjorde den! (jag var jätte sjuk när jag lämnade in dem två sista delarna, så det kan ha gått hur som helst.)
 
Hjälp!
Hoppas någon här kan hjälpa mig och förklara så jag förstår.. *känner sig korkad*
Jag håller just nu på att läsa Svenska och behöver hjälp med vad "syntaktiskt" är för något/innebär? Uppgiften är:
Analysera följande meningar syntaktiskt:
Kalle bakade bullar åt mormor i förrgår

Blev nyfiken och började googla. Fattade noll. Det har med meningsbyggnad att göra, mer än så hängde jag inte med på..

@zassoo Jag skrev ett arbete i våras med två personer jag aldrig träffat, på en distanskurs. Vi skulle dessutom göra en beteendestudie ihop. Det gick jättebra! Vi tog en helg och gjorde studien, delade upp arbetet och lyckades skriva ihop det. Blev inte det mest enhetliga jag har lämnat in i mina dar, men det blev bra! Vi skulle dessutom förbereda en muntlig presentation av spektaklet till en träff ett par veckor senare. Det lyckades vi också få ihop på något sätt.

Och nu ska jag leta mig tillbaka till mina små insekter och kemikalier och attityder!
Dags att knåpa ihop en enkät som är både kort, lättanvänd och otroligt uttömmande.
Och dags att skicka ungefär femtioåtta mail till handledaren och fråga om hon kollat på projektplanen än och om hon kan hjälpa mig lite med just enkäten. Men det har ju bara gått ungefär 5 veckor sen jag skickade in allt sist, såatteee..
 
@sthu Jo det går säkert bra. Vet bara hur svårt det kan vara att bestämma mötestider ens med folk som har samma schema :p
 
Jag läser en kurs denna termin, Högskolepedagogik (alltså pedagogik för folk som ska undervisa på högskolan) och har precis lämnat in ett arbete som jag kallar "Hinder och möjligheter - om jämställdhetsarbetet i högskolan". Det var länge sedan jag skrev något som inte var en vetenskaplig artikel eller uppsats i statistik på engelska och det var verkligen SÅ KUL. Dels att skriva på sitt modersmål, dels att skriva lite mer populärvetenskapligt och dels att skriva om en av mina hjärtefrågor, jämställdhet.
 
Hade kursstart i torsdag, verkar vara en intressant kurs. Men jag blir vansinnig på min basgrupp :banghead:
Till och börja med är vi redan 8 pers och nu ska det läggas till ytterligare deltagare. Det är stört omöjligt att få till träffar då alla kan samtidigt, vi är sååå olika som personer och vill sååå olika med utbildningen. Jag som har jordens kontrollbehov får klåda av att försöka styra upp något bland folk som helst vill ut och supa skallen av sig på kåren :meh: Och självklart är största examinationen en gruppuppgift som ska lämnas in skriftligen och framföras under ett 45 minuters föredrag...:arghh:
 
Jag har ingen motivation till skolarbete öht. Har ex-jobb & en tenta att göra innan jul men jag kan inte sitta still i en minut. Avlivade min älskade häst i fredags efter en hälta som aldrig skulle bli bra, allt var planerat sen veckor tillbaka och tog förra veckan off från allt plugg och var i stallet. Men snart måste jag plugga till hästtentan och ta tag i exjobbet men det är mycket roligare och mer meditativt att sortera och tvätta hästsaker... Men snart så vaknar förhoppningsvis pluggnörden fram.
 
Äldrekursare har sagt att T3 är jättelugn och T4 tuff. Tycker T3 har varit skittuff hittills så jag undrar hur nästa termin blir.. :nailbiting:

Och om jag någonsin igen hör någon säga "jag har hört att det svåraste med ditt program är att komma in, sen kommer man igenom enkelt" kommer jag bli aggressiv.
 
@Molle__ Fy vad tråkigt! Klart att det förstör allt. Själv väntar jag på remiss till MR för min ponny som inte är halt (men uppenbarligen inte helt bra heller). Känns helt sjukt, HON ÄR JU INTE HALT! Sover mycket just nu, antar att kroppen inte orkar med riktigt allt som händer. Tyvärr ger det ju ännu mindre tid till att plugga..
Har en månad på mig att skriva klart exjobbet ungefär, känns stabilt. I alla fall fått resultaten klara med all statistik, nu ska det bara tolkas också :angel:
Tycker det är svårt att skriva runt saker, har massa små snuttar med fakta men det är ju bra om man får ihop någon slags helhet :p Och varje gång jag känner, yes, den här artikeln har det jag saknar! Så är den inte tillgänglig online utan att man får hosta upp massa dollar :mad:
 
Äldrekursare har sagt att T3 är jättelugn och T4 tuff. Tycker T3 har varit skittuff hittills så jag undrar hur nästa termin blir.. :nailbiting:

Det där är ju så olika. Den värsta terminen hittills för mig var inte den som var innehållsmässigt svårast utan den som hade det för mig sämsta upplägget. Den termin jag gillade bäst tyckte många var skitsvår eftersom upplägget då var precis det omvända mot för tidigare nämnda termin, vilket passade mig utmärkt. :D
 
Angående vad tidigare studenter (vägar kalla dem äldre när de i väldigt många fall är yngre än jag ;)) har sagt om kurser så har jag börjat ta det med en stoooor nypa salt... De som går året över oss har nämligen haft en tendens att vara extremt negativa. Så till den grad att vissa i klassen har valt bort kurser pga vad de hört. Sen visar det sig att det inte alls var så illa. Jag tycker man ska vara försiktig med vad man säger om kurserna just för att alla funkar så olika och föredrar olika saker :)
 
Håller med zassoo och tassen, stor nypa salt med vad äldre terminare säger. Om inte annat för att dina förväntningar också förmodligen kommer att forma vad du faktiskt kommer att uppleva... :)
 
@cherie @zassoo @Tassetass

Ja men ni har såklart rätt! :) Ingenting har ju stämt hittills så varför skulle det gör det om nästa termin.. Och den tror jag dessutom jag kommer tycka är rolig, då börjar vi verkligen få känna på kliniska biten mer än nu! :)

Och tentaresultatet kom idag, godkänd! Puh. Fast jag vågar inte riktigt tro på det förrän jag har tentan i handen och resultatet är inrapporterat :p Har hänt att kurssamordnaren skrivit fel på listorna så de som står som godkända ändå inte skrivit godkända tentor..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Är någon av dessa plugg till betong?
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Wingates
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
10 648
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
2 3
Svar
45
· Visningar
809
Senast: Unafraid
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
579
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp