Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Molle__ Rätt val att välja den i vår alltså! Kommer ha läst gris, nöt, fjäderfä samt får, get och ren. Är galet sugen på häst men vet inte om det är värt att läsa mer än fem år.. Däremot blir det hästföretagande på distans i år ;)
Har förresten varit med och plockat värphöns som skulle transporteras från uppfödare till äggproducent. Det var en intressant dag. Jag var för övrigt kass :o
 
@tolksele @Molle__ Jag har också hört att den ska vara bra, men jag tänker inte prioritera den eftersom det är det djurslag jag är minst intresserad av. Hade jag haft plats i ramschemat så absolut :)
 
På tisdag är min tredje och sista tenta och därmed tentaveckan äntligen över! Hade första tentan i måndags och andra i torsdags.

Just nu känner jag mig som en tegelstensklubbad säl, men med visionen om att få tillbaka mitt liv efter tisdag (:love:) känner jag mig samtidigt ganska ostoppbar. Det. Måste. Gå. :devil:
 
*varning för gnäll-inlägg*
Jag förstår verkligen inte hur vissa lärare tänker.. Jag läser just nu en 7.5a på halvtid i Arkitekturhistoria samtidigt som jag läser Konserveringsvetenskap på samma poäng och upplägg. Under dessa veckor ska vi i arkitekturen ha 4 inlämningar på ca 10 sidor styck. Första inlämningen består av 3 frågor + 2 rit-uppgifter (aka rita en hel fasad på en herrgård + situationsplan samt en gotisk kyrka med sjukt många detaljer + situationsplan), det är alltså snarare 4 hemtentor vi ska skriva. Förberedelserna inför dessa uppgifter är ca 2-3 föreläsningar..
Totalt ser det alltså ut såhär:
Arkitektur:
- 4 inlämningar på totalt ca 40 sidor (får ej lämnas in över nätet utan måste vara utskrivet och inlämnat i hans fack)
- 2 betygsgrundande seminarier
Konservering:
- 4 betygsgrundande seminarier
- 4 inlämningsuppgifter
- hemtentamen
- praktisk övning i fält
Allt detta är alltså på 15hp totalt!

Kan då tillägga att vi under föregående 15hp-kurs har skrivit ungefär 5 sidor totalt.. Är så himla glad över att jag läst tidigare, många andra studenter känner att de fått en käftsmäll nu när allt måste klaras av, och när studierna dessutom bryts av jul och nyår.
*gnäll-inlägg slut*
 
@Masqueradee Woo, det var en del.. Blir trött bara av att läsa listan :p

Jaha, jag kuggade miljörättstentan med 1 poäng. Har dock klagat lite, i "feedbacken" står samma saker som jag skrivit i mina svar, kanske lite annat formulerat men med samma ord. Visserligen var feedbacken i det närmsta värdelös, jag har ingen aning om vad jag gjort fel. Därav " " ;)
Och dessutom hade jag helt missat att det var en tenta i GIS-kursen för över en månad sen. Missade dessutom omtentan. För att göra det ännu roligare ligger jag efter två ton med alla övningar och uppgifter där, är så illa att jag funderar på att skippa kursen..
Visst är det 75 % som gäller för CSN? Vill ju inte bli återbetalningsskyldig (det har jag inte råd med!). Det är jag ju uppe i, 15+7,5 hp. Ska bara få det där ynka poänget på tentan så jag slipper tänka mer :D

Nu ska jag tillbaka till mitt exjobb (och jag vill ha fler svar på min enkät! *insert inställsam min* )
 
Jag orkar inte skriva mer. Det går dåligt. Jävla exjobb. Tänkte fixa med lite diagram och grejer från mitt analysprogram, men självklart är hårddisken med filmerna borta.. Det går mer andra ord sämre, haha.
 
..och lagom tills att jag börjar komma någonstans och typ fatta någonting måste jag förbereda mig för att åka till jobbet. SUCK ALLTSÅ
 
Då har jag läst allting till morgondagens seminarium (ca 40-50 sidor) samt att jag är klar med båda rit-/förklara-uppgifterna till min hemtenta + att jag snart är klar med en av skrivfrågorna. *woop* *woop*
 
hahaha

@Masqueradee du verkar ha fått den där motivationen jag har tappat, kan du inte dela med dig lite? :p

Jag har spenderat dagen med att packa all mina saker, egentligen borde jag ha gjort presentationen jag ska leverera på Onsdag, gjort en massa kartor och möjligtvis satt ihop en arbetsplan för nästa år inför mötet med mina handledare på Onsdag.

:angel:
 
YES! Jag har fått något slags resultat från mina studier, det har till och med blivit en tabell i excel! :bump:
Nu ska jag bara göra en lika dan så att det finns något att jämföra med och diskutera kring :)
 
@tolksele Excel is the shit! Och resultat är ännu bättre!

Jag fick precis svar från min "handledare" till exjobbet. Bara 6 veckor senare.. Trevligt. Är det bara jag som råkar ut för såna på LNU? Har inte varit annat än krångel genom hela utbildningen..

Och nu ringde dessutom Jehova på dörren. Inte bra när man redan är irriterad.. Tycker lite synd om dem, jag var inte speciellt trevlig..
 
Jag har precis fått svar på ifall jag kommit in på mitt kurspaket eller ej med början i Januari.
Jag var tyvärr inte glasklart antagen, men inte heller nekad, svaret var:

Status: Prioriterad
"Prioriterad betyder att du får studera. Det finns vissa undantag:
  • Om det är för få som sökt kursen så att den inte startar.
  • Om det är så många som sökt till kursen att alla prioriterade inte kan få plats. Då görs ett extra urval. Detta kan ibland hända för vissa hantverksutbildningar.
Du får i dessa fall ett särskilt besked från skolan."

När vet jag ifall kurserna blir av eller ej?
Det är lite panik från min sida då lån/bidrag kommer vara min enda inkomst under åtminstonde januari-februari pga operation, så jag behöver verkligen kunna studera heltid på distans dessa månader..:nailbiting:
 
Fick precis reda på att jag är godkänd på mina första 15hp för terminen. Är dock inte alls nöjd med kommentarerna på vårt grupparbete, nästan så att jag började gråta för just nu känns allt bara skit... Vill mest bara åka hem till familjen och vännerna hemma i Uppsala.. It's just one of those days och även om jag är godkänd så tog kommentarerna hårt :/
 
Woohoo!
Jag fick ett poäng till på tentan! Jag är godkänd! Gud så skönt :) Då ska jag bara skriva klart projektarbetet sen är den kursen avklarad!

@Cydonia Du kommer få ett meddelande senare, alltid lika kul att vänta eller hur?
Distansplugg kommer nog gå bra. Jag har levt av det i snart två år, hittills inte varit några större problem. Eller ja, sista terminen har varit lite kämpig i och med att jag jobbat minst halvtid till och från. Men pengarna har suttit fint på sparkontot!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
314
Hemmet Är någon av dessa plugg till betong?
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Wingates
·
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
6 239
Senast: manda
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
12 415

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp