Vi som tränar för tävling i agility!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns att hämta på SAgiKs hemsida.

Tack!
Ska skriva ut och ta med till tävlingen, är han under 28 när domaren mäter så ska jag genast vifta med mätintyget. Så skönt att ha det avklarat redan nu i så fall!
När jag mäter hemma är han ju liksom allt mellan 26-29. :nailbiting:
 
Idag har jag och Kiro startat vår tredje klass 3 tävling och den första som genererat i pinnar, en agility och en hopp. Den i agility trots lite drygt 2 tidsfel. Tiderna är betydligt tightare nu i klass 3 och Kiro är en liten large och lite bekväm av sig som inte heller är så lätt att svänga tight över hinder så vi ligger väl ofta på gränsen tidsmässigt men jag hoppas att vi kan bli bättre men jag kommer inte jobba ihjäl mig med detta eftersom vi inte siktar mot de större tävlingarna utan tävlar mot oss själva först och främst.

Något jag tror vi skulle spara en del tid på är om han lär sig hoppa med mer flyt, framförallt på raksträckorna. Nu blir den en del parerande som gör att han saktar in, någon som har någon bra idé om hur vi kan träna detta?

Film på långsamt lopp:

Film på lite bättre lopp:
 
Jag ska köra en blåbärsklass den 28:e, ska bli spännande! Hittade ju inga officiella tävlingar i min närhet det här året nu när Tinja blivit 18 månader, så vi får debutera officiellt nästa år istället.
 
Bästa lilla tant Milla vann Dvärgpinscherklubbens KM i agility.
14370146_10154501793871228_3386686844617228077_n.jpg


Vi passade även på att ha med minibuketräff med @Blueberry, Ivan och Billy (och såklart min lilla Vips)
 
Eftersom att jag gillar att planera så har jag redan börjat fundera på vilken brukshundsklubb jag kommer vilja tillhöra. Bor mitt i en triangel i norra Stockholm och har ungefär lika långt mellan Danderyd-Täby bhk, Väsby bhk och Solna Sundbyberg bhk. Någon som har koll på vilken av dessa klubbar som har mest aktiv agilitysektor avseende träningar, tävlingar och tävlingsekipage? Tränade tidigare på Danderyd-Täby och Väsby förut men det är typ 10 år sedan så känner att jag har noll koll på nuläget.
 
Går just nu på handlingkurs, kom nyss hem från ett tillfälle. Jag är helt hopplös på byten, har ingen koll på varken fötter eller händer, men vi lyckades ändå sätta en träningsbana med framförbyten så snyggt att instruktören fick gåshud! :D:D
 
Eftersom att jag gillar att planera så har jag redan börjat fundera på vilken brukshundsklubb jag kommer vilja tillhöra. Bor mitt i en triangel i norra Stockholm och har ungefär lika långt mellan Danderyd-Täby bhk, Väsby bhk och Solna Sundbyberg bhk. Någon som har koll på vilken av dessa klubbar som har mest aktiv agilitysektor avseende träningar, tävlingar och tävlingsekipage? Tränade tidigare på Danderyd-Täby och Väsby förut men det är typ 10 år sedan så känner att jag har noll koll på nuläget.

Jag tycker att SBKs stockholmsavdelning verkar vara den klubb i hela Stockholm med mest agility. Finns flertalet träningsgrupper.
 
Eftersom att jag gillar att planera så har jag redan börjat fundera på vilken brukshundsklubb jag kommer vilja tillhöra. Bor mitt i en triangel i norra Stockholm och har ungefär lika långt mellan Danderyd-Täby bhk, Väsby bhk och Solna Sundbyberg bhk. Någon som har koll på vilken av dessa klubbar som har mest aktiv agilitysektor avseende träningar, tävlingar och tävlingsekipage? Tränade tidigare på Danderyd-Täby och Väsby förut men det är typ 10 år sedan så känner att jag har noll koll på nuläget.
DTBK är väldigt bra ställe att träna Agility på! Vi har många riktigt bra instruktörer, speciellt Lia och Jessica är två av mina favoriter. Individanpassat och positivt. Finns facebook-grupp för de som tränar Agility på DTBK, träningsgrupper och allt möjligt. Dessutom finns belysning utomhus :D
 
DTBK är väldigt bra ställe att träna Agility på! Vi har många riktigt bra instruktörer, speciellt Lia och Jessica är två av mina favoriter. Individanpassat och positivt. Finns facebook-grupp för de som tränar Agility på DTBK, träningsgrupper och allt möjligt. Dessutom finns belysning utomhus :D
Tack för referens, trivdes mycket bra där förut! :D
 
När börjar de lägga ut tävlingar med de nya storlekskategorierna, tro? De tävlingar som ligger ute på Sagik tävling verkar alla ha det gamla systemet (small, medium, large).
 
Min man har varit iväg i helgen och tävlat med två av våra agilityhundar :) ! Han och Smalis kom på en 12:e plats med ett hindernollat klass 2 lopp (dock med tidsfel) och ett diskat lopp.

Och så har ju han även tagit över tävlandet med Lyxa i agilityn där de tävlar klass 2. De nollade bägge sina lopp, hopploppet blev en 6:e plats (4 pinnar delades ut :p) och i agilityklass så kom de på andra plats och tog sin sista uppflyttningspinne :banana:

14721580_1134432799980184_3983581609168618025_n.jpg


De har två tävlingar kvar där hon är anmäld till klass 2 i både hopp och agility, så han kommer köra dem med. Sen så tar han upp henne till klass 3. wiiiie så kul!! Vår duktiga allroundaussie som är både lydnadschampion, brukschampion och spårchampion, nu hoppas jag de kan ta några agilitycert också, det hade ju inte varit tråkigt att ha en fyrdubbel champion :D !
 
När börjar de lägga ut tävlingar med de nya storlekskategorierna, tro? De tävlingar som ligger ute på Sagik tävling verkar alla ha det gamla systemet (small, medium, large).
Det är Sagik tävling som in har stöd för de nya storlekarna än. Från och med årsskiftet har alla tävlingar utom de som är internationell klass 3 de nya storlekarna.
 
  • Gilla
Reactions: Bri
Woop woop. Bästa Tanten som är 10,5 år gammal kvalade in sitt lag till SM 2017 i går :banana::banana:
Så det blir en resa till Östersund nästa sommar om hon fortfarande är pigg och kry. Min lilla ambitiösa miniplutt, Det bli det 6:e SM hon kvalat till. Hoppas inte hennes rygg sätter stopp för deltagande.
Bästa laget :D

14572267_1189349777799326_7944705089546884390_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hundträning Efter snabb förfrågan tar jag mig friheten att skapa en sammanslagen tråd för ALLA lydnadsklasser, där man kan följa allas träning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
166 563
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp