Bukefalos 28 år!

Vi som väntar kattungar 2009!

Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Äntligen är de ute, så underbart! :laugh: Vad otroligt stolt hon ser ut Amora, och vad lyckligt att hon fick chans att föda sina ungar inne i värmen :love:
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Äntligen är de ute, så underbart! :laugh: Vad otroligt stolt hon ser ut Amora, och vad lyckligt att hon fick chans att föda sina ungar inne i värmen :love:

Det känns helt underbart. Alla verkar må bra och Amora ser nöjd ut och allt blev bra tillslut. Jag tänker på om hon hade fött ute skulle hon lyckas samla mat så hon kunde ge di till 6st. Det hade ju varit rätt tufft. Bara på det här dygnet nu så har hon ätit massor. Hehe fortsätter hon så här så äter hon oss ur huset... :D Dessutom tänk så många helmösingar det hade blivit. Det var ju inte en liten kull hon fick.

Men det finns tyvärr en baksida. Nu när den runda magen försvann, så ser man tyvärr nu att hon är alldeles för smal. Men det är bara göda henne och fortsätta som nu med fri tillgång till bra mat.
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

KL


Fråga till er alla vana.

Min katthona Mysan är på parning nu, hon löpte innan men verkar nu har slutat helt. Det verkar inte hända nåt mellan dom, så fort hanen kommer i närheten och försöker så viftar hon till med tassen o fräser, är hon inte mogen? Hon är snart 11 månader och perserblandis, har hört att dom kan vara lite sena. Både honon och hanen är nybörjare och dom har varit tsm nu i ca 2 dagar. Ska vi avvakta nån dag till lr avbryta?
Dom verkar väldigt uttråkade båda två kanske jag ska tillägga.
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Har du testat henne för PKD, HCM? Är hanen testad? Om inte skulle jag omedelbart avbryta parningen, hon är dessutom i yngsta laget. Jag skulle aldrig para en hona innan hon fyllt ett år och var scannad för HCM.

/Erica
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

våran katt väntar ungar igen. det är hennes andra kull nu. hon är rund om magen. men vi vet inte när det är dags. kommer kanske redan nu i slutet av vecken eller den 1 juni. men jag skriver nästan varje så får ni veta hur det går för henne.
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Svarta katter är dessutom de absolut svåraste att fotografera, jag är så glad att mina inte kan bli helsvarta! :D

/Erica

Nänä, min katt är den perfekta kattmodellen, och nog är hon så svart man kan bli :p. Fast sen kanske de beror på vart man fotografera och med vilken kamera :angel:!

Pernilla_s: Grattis till dina små söta missar! Nu väntar du väl bara på fölet också, ett riktigt bebis år för dig :D.
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Världens sötaste Blåbär 3 veckor!!!:love:
Han växer och blir stor min lille pojk, hur ska jag kunna skiljas från honom?:angel:

27754538.jpg

27754542.jpg
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Nänä, min katt är den perfekta kattmodellen, och nog är hon så svart man kan bli :p. Fast sen kanske de beror på vart man fotografera och med vilken kamera :angel:!

Pernilla_s: Grattis till dina små söta missar! Nu väntar du väl bara på fölet också, ett riktigt bebis år för dig :D.

Tackar tackar! Ja det blir ett riktigt bebis år. Jag fick ju ingen egen i år och vill iofs itne ha det just nu heller, men man är ju van vid att få bebisar varje år nu (en 07:a och en 08:a) så då får man ju få lite djurbebisar. Och varför nöja sig med en när man kan få sju? :D
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Våran lilla katthona ska vi förmodligen para under sensommarn eller tidig höst.
Bild våran katt kommer snart och den tänka pappan har jag inga bilder på, fast han är fin.
Bilder på mini-hårbollarna kommer när dom har fötts :D

Mamma-katt: Svart/mörkbrun, semilånghårig. Lugn och gosig även mycket bus humör

Pappa-katt: svart7mörkgrå, långhårig, temperamentet vet jag inte så mkt om ;)
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

våran katt har blivit altt tjockare nu. hon får nog vilken dag som hälst.. vi vet inte hur många hon får. förra kulen så fick hon 5 stycken. men fick ta bort en pga att den inte hade nåt bakben. men vi får hoppas att det går lika bra denna gång. jag var med under hela förlossningen. ska vara med denna gång med utifall om hon behöver hjälp. hon är bara 2 år.
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

läste din gamla tråd och där skrev du att de är norsk skogskatt i henne också. om nu den stora andel av skogisen var renrasig föräldrer med stamtavla så bör du miste scanna mot HCM innan parning eftersom den finns hos både skogis och perser.

Hoppas btw ni fick bukt på kissproblemen på honan för håller sig inte honan attt göra sina behov i lådan är risken stor att hon lär kattungar att det är ok att kissa överallt... du vet, dålig förebild.

vore jag du skulle jag avbryta parningen.
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

ja det börjar närma sej nu. hon är rund som en fotboll.hon har börjat producera mjölk. nu. hon går omkring och letar en bra plats nu att föda på. hon har varit inne hela dagen idag. ne hon gick hon ut så jag antog att hon behövde få lite luft. eller nått sånt.men vi vet inte får hålla kolla på henne. under natten.
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

läste din gamla tråd och där skrev du att de är norsk skogskatt i henne också. om nu den stora andel av skogisen var renrasig föräldrer med stamtavla så bör du miste scanna mot HCM innan parning eftersom den finns hos både skogis och perser.

Hoppas btw ni fick bukt på kissproblemen på honan för håller sig inte honan attt göra sina behov i lådan är risken stor att hon lär kattungar att det är ok att kissa överallt... du vet, dålig förebild.

vore jag du skulle jag avbryta parningen.

Ingen av hennes föräldrar är renrasig skogis. Jag har läst lite om HCM och jag tycker att det var illa av den vet. jag pratade med när jag sa att jag ville ta en kull på henne, att h*n inget sa:crazy:

Jo då, kissproblemet försvann för flera månader sen som tur var:)

Parningen avbröts i söndags;) Jag hoppas på att det blev nåt men det tror jag inte då hon inte var det minsta intresserad av hanen. Synd för han ska snart kastreras:(
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Ingen av hennes föräldrar är renrasig skogis. Jag har läst lite om HCM och jag tycker att det var illa av den vet. jag pratade med när jag sa att jag ville ta en kull på henne, att h*n inget sa:crazy:

Jo då, kissproblemet försvann för flera månader sen som tur var:)

Parningen avbröts i söndags;) Jag hoppas på att det blev nåt men det tror jag inte då hon inte var det minsta intresserad av hanen. Synd för han ska snart kastreras:(

Det spelar ingen roll om föräldrarna inte var renrasiga skogisar, alla katter oavsett ras har lika stor risk att drabbas av HCM (undantaget ett fåtal raser såsom abessinier/somali och siames/oriental). Det innefattar både huskatter, norska skogkatter och perser. Synd att du inte läste på innan du bestämde dig för att avla på din katt, då kanske du själv hade sett att du bör scanna dina katter för HCM och PKD-testa din hona. Om din hona blivit dräktig kan du dock se till att hon scannas efter kattungarna är födda, DNA-testa för PKD kan man göra närsomhelst. Hanen kan scannas redan nu. Om din hona inte blivit dräktig så se till att scanna henne innan du bestämmer dig för att prova på någon ny parning.

Och jag tycker mest det är sorgligt att en veterinär kan rekommendera någon att avla på sin huskatt alls, när situationen med hemlösa katter ser ut som den gör i landet och katthemmen svämmar över av kattungar utan hem vid den här tiden på året. :cry: En veterinär om någon borde ju rekommendera kastrering istället med alla dess hälsofördelar!

/Erica
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Det har inte kommit några ungar än. men igår så var det ganska så oroligt för henne. hom gick omkring jammade mycket hon ville ha sällskap. får se om det blir i natt då.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 489
Senast: Soapbubble
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 250
Senast: Amha
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 333
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 206

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp