Bukefalos 28 år!

Vilka är det som skall dra runt Sverige?

Inte_Ung

Trådstartare
Vilka är egentligen dessa "Dom" som skall göra "det"?
Vanliga kommentarer år i stil med:
"Dom" borde ordna med bostäder som folk har råd med!
Vilka "Dom" och hur då?
"Dom" borde fixa till litet i parkerna så att det blir rent och fint!
"Dom" drar in på allt, se hur vården ser ut!

Nå vilka skall göra allt det där och vem skall betala?
 
Vilka bra frågor

Jag tycker att vi borde fokusera mer på laget än jaget.

Vill man ha förändringar så får man börja med att bidra lite själv oxå.

Tex kan man engagera sig politiskt
 
Men du som verkar känna så mycket folk , "någonannania" känner du väl. :p Gratis jobbar Någonsnnannia oxå. Skitbra, du får träffa hen så du vet vem som gör saker.
 
Även vissa politiker tycker ju att "Dom" finns.
Dessa "Dom" skall beskattas hårt för att få in pengar till den kassa som de vill förbruka.
Frågan är ju då vilka dessa "Dom" är?
Vilka är det som jobbar och tjänar så mycket att de kan påläggas ytterligare skatter?
Dessutom så anser vissa politiker att det bara är att anställa flera resurser som t.ex. lärare.
Vilka är dess "Dom" som skall vara de resurserna?
Fler vacanta tjänster har ju ingen någon nytta utav, utan där måste ju finnas en passande människa till uppgiften.
 
Vill man ha en förändring så får man börja med sig själv, gnälla och vänta på "Nån Annan" är inte konstruktivt för fem öre. Jag brukar kläcka ur mig "agera för helvete och lös problemet" när nån står som fallen från skyarna och det är sällan (aldrig) populärt men det är där lösningen finns oavsett vad det gäller.
 
Är du på Almedalen ?
Nej, jag sommarjobbar med att köra buss i SL-trafiken, kollektivtrafik måste ju finnas även under semestertider.
Så jag är den som kör bussen när alla skall åka och fira midsommar.
Vissa är tacksamma medan andra klagar på att jag måste hålla på säkerhetsföreskrifterna om barnvagnar.
Det är där som jag hör alla möjliga märkliga uttalanden om vad "Dom" borde göra.
Min äldste son är däremot på Almedalen.
 
Nej, jag sommarjobbar med att köra buss i SL-trafiken, kollektivtrafik måste ju finnas även under semestertider.
Så jag är den som kör bussen när alla skall åka och fira midsommar.
Vissa är tacksamma medan andra klagar på att jag måste hålla på säkerhetsföreskrifterna om barnvagnar.
Det är där som jag hör alla möjliga märkliga uttalanden om vad "Dom" borde göra.
Min äldste son är däremot på Almedalen.
Jag var mönstermedborgare när jag åkte bussen hem från jobbet sent igår kväll, tar en 10-15 minuter genom stan. När jag klev av sa jag det jag tänkte "Så skönt det var att åka med någon som körde så lugnt!"

Chauffören blev överlycklig och önskade mig välkommen tillbaka :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 948
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 384
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 680
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 928
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp