Vilka här är uppfödare?

Sv: Vilka här är uppfödare?

:rofl:

10138_10151412030236158_250620468_n_zpsa33aaf7f.jpg
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Har ni varit med om att digivande honor kan få känsligare mage än tidigare?
Malla har haft stålmage, jag har gett henne diverse olika blötmatsorter utan att magen sagt ifrån. Även under dräktigheten. Men nu kan hon plötsligt inte äta blötmat längre utan att det blir total diarré? Hon fick idag Sheba Havets läckerheter som hon ätit massor av gånger utan problem tidigare, men några timmar senare så rann allt ur typ. Självklart får hon inget mer av den nu, men jag är förvånad över reaktionen?
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Har tyvärr inte hört ngt om det förut men det är väl inte helt omöjligt att kroppen är lite svajig vid digivande.

KL

Nya, spännande planer :) hon paras såfort gon löper :)
11774_10151648478986159_1397005795_n.jpg
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Härligt!!
Här händer det också saker. De små är döpta:

S*Palace&Main's Bonnie by Lisuanto's
S*Palace&Main's Bessie by Lisuanto's
S*Palace&Main's Bradley by Lisuanto's
S*Palace&Main's Bailey by Lisuanto's
S*Palace&Main's Bayron by Lisuanto's
S*Palace&Main's Bryan by Lisuanto's

Uppfödaren tyckte jag kunde ha med mitt stamnamn på kullarna som föds hos mig :D

Malla kommer paras om, förhoppningsvis redan i höst! Uppfödaren och jag tar ihop en kull och vi har hittat en vitfläckad hane som vi tror kan passa. Min idé :p Jag kommer behålla en hane ur den kullen i så fall, jag vill så gärna ha en ny kokatt och har aldrig haft en hane. Han kommer dock inte gå i avel, utan kastreras och bara vara utställnings/sällskapskatt.

Samt att Bonnie stannar på foder då.

Småttingarna ligger lite efter i sina vikter (tydligen inte ovanligt när kullen är så stor) så jag kommer börja stödmata 1-2 gånger dagligen. Dom blir 3 v idag, så jag hoppas dom snart börjar äta egen mat och slipper stödmatas. Men så länge. Malla kommer även hon stödmatas med mjölkersättning. Hon äter mycket, men fel mat och behöver få i sig mer nyttigheter.
 
Senast ändrad:
Sv: Vilka här är uppfödare?

Jättefina namn! Smart lösning att få med ditt stamnamn också:)

Men nog ska det vara Byron med den klassiska stavningen?

Kan man få se nya bilder snart? Har prickabstinens:o
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Dom har bott i hallen (Mallas idé) och där har det varit för mörkt att fota utan blixt. Nu när ögonen är öppna, så har jag inte vågat fota med blixt, därav bristen på bilder. Nu har jag flyttat ut lådan i vardagsrummet = mer ljus = fler bilder :D
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Men åh så sött!:love:

Fast den ena lilla tjejen där verkar inte riktigt ha fattat var mjölkfabriken är:D
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Kanske finns hemliga mjölkställen nånstans? Det är lite svårt för dom att få plats alla nu, den största (andra från vänster) buffar lätt bort sina små syskon. Dom är bedårande söta oavsett :love:
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Namnet får väl inte vara mer än 30 tecken, eller minns jag fel?

35 va de vist :D
 
Senast ändrad:
Sv: Vilka här är uppfödare?

Tack på båda! :D Jag är mycket nöjd med allt, även om stödmatningen av ungarna inte gick bra alls nu. Testar igen i morgon. Malla slickade glatt i sig från sprutan :p
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Mina små ligger ungefär 100-150 g efter "normalkurvan", men är ändå pigga och glada. Troligen beror det på att dom är många, 2 av dom är i tunnaste laget kanske, men med fin muskulatur. Men som sagt, ingen direkt hull. Jag försöker mata dom nu med KMR 2 ggr/dag och det går åt pipan kan man väl säga, dom vägrar öppna munnen! Stoppar jag in sprutan i munnen och alltså tvingar upp den (från sidan) så jamar dom för glatta livet.
Nån här som haft ungar som varit små, men ändå blivit normalstora sen? Tips på hur jag får i dom mer mjölk?
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Jag tog droppar av kmr på mitt finger och duttade på deras nosar så de fick in lukten. Sen var jag elak och sprutade in droppar i munnen och efter ett tag lärde de sig att det där geggiga var rätt gott. :o
Jag vet flera som växt ifatt låga födelsevikter bla honan som bodde hos mig tidigare. Snart ska de börja äta mer fast föda och då går de säkert upp snabbt i vikt.
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

En av dom älskar den, men självklart är han inte en av dom små... Jag fortsätter förstås kämpa, men känner mig rätt usel :( Ska köpa hem en nappflaska idag, kanske kan gå bättre.

Vad glad jag blir av att läsa det du skriver!! Då finns det hopp för mina små ändå :love: :bow:
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Mina (Paxis kull) var ju jättesmå hela uppväxten pga struligt kejsarsnitt. Vecka tre tror jag de låg på 150 g... De kom igen bra när de började med fast föda och var normalstora vid leverans (runt 2 kg). Nu är de massiva grabbar allihop :d
 
Sv: Vilka här är uppfödare?

Min sista kull gick ju inte upp alls den första veckan!!! pga att mamma katt sinade. Vi nappade varannan timme och lyckades hålla dem på ungefär samma vikt men inte mer.
Nu är de 16 veckor och den största kom ikapp rätt fort när de fick komma till amma. Men den minsta (väger nu snart 1.6)som stödmatades rätt länge trots ammans fantastiska mjölk är fortfarande lite mindre.
Alla veterinärer som jag pratat med har rått mig att inte stirra mig blind på vikten utan titta på tonusen. Är de pigga? Är de glada? Om ja, då så!
Dessutom var jag väldigt orolig för att de skulle ha tagit skada av sin första traumatiska vecka men naturen är fantastisk och veterinärerna sa att de skulle komma ikapp. Vilket de gjort!

Själv tycker jag att nappflaska är skit att använda (alla jag provat är för hårda så man tappar känslan för dosering i början)utan föredrar spruta med 'dutt'. Alltså mjuk napp.
Man kan ju glömma att de ska suga själv i början utan man får helt enkelt vira in ungen ordentligt i filt, ha ett sjuhelsikes tålamod och räkna med ersättning överallt. :D Vissa små lär sig fort medan vissa inte alls vill ha.

Jag skulle nog inte oroa mig så mycket om jag var du. Så länge de går upp och inte stannar eller går ner så är det ingen fara kan jag tycka.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 067
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 288
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 091
Senast: linnsan
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 587
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp