Bukefalos 28 år!

Vilka ritter planerar ni för era hästar 2010?

bright_sara

Trådstartare
Jag och min häst tänkte debutera i distansvärlden till våren och jag är lite nyfiken på vem som tänkt rida vilka ritter.

Så jag tänkte att vi kunde skriva en lista och fylla på efterhand.

Vedemaritten 10 april
50km CR - Goldget Kitty

Greveritten 1 maj
44km CR - Goldget Kitty
 
Sv: Vilka ritter planerar ni för era hästar 2010?

Jag har en häst som blir 19år säsongen 2010. Han gick sin första distans 1997 (som 6åring).
Vi har inga igentliga mål för -10. Vi ska genomföra några 50 km ritter.

Jag förstår din tanke med att fylla på i listan men vi kommer att börja med Greveritten 1 Maj o sen får vi se. Planeringen brukar nästan alltid spricka.
// Linda o Czin Cin ox
 
Sv: Vilka ritter planerar ni för era hästar 2010?

Det misstänkte jag också men tänkte att man kan ju alltid redigera allteftersom. Vi ska gå med i er klubb iaf så vi ses säkert ute på spåret.
 
Sv: Vilka ritter planerar ni för era hästar 2010?

ha! har ja lyckats värva ännu en ryttare till skånska?;)

själv satsar ja på att ev åka ner till tyskland redan i mars med min ena för att försöka få en godkänd CEI2* i hopp om att hinna få behörighet att starta SM i maj.
Blir det inte tyskland tar jag nog vedema och mina medhjälpare får ta min plats som funktionär i år igen haha
 
Sv: Vilka ritter planerar ni för era hästar 2010?

Absolut, allt är ditt fel! Bara att ta åt sig.. ;)

Uh, vad spännande det verkar. Vilken datum är det? Såg du proppen på SH förresten?
 
Sv: Vilka ritter planerar ni för era hästar 2010?

Trevligt!

Hojta gärna till så vi känner igen er.
// Linda
 
Sv: Vilka ritter planerar ni för era hästar 2010?

Jag säger som Mahlmt att planeringen spricker alltid :D, med det sagt så:

Vi tränar för att börja med CR på Greveritten och målet är att genomföra en 80 km på hösten, kanske Göinge eller någon i Danmark..

Min häst är 9 men detta blir hennes första tävlingssäsong i distans.
 
Sv: Vilka ritter planerar ni för era hästar 2010?

Planeringen för 2010 gäller först och främst att Sokrates får sin enstjärniga ritt, gärna även en tvåstjärnig.
Trots att han gick 5 ritter förra året med 2 segrar, en andraplats, en 5plats och 2 st BC, så har vi två ritter kvar på Noviskvalificeringen...;)

Så vi satsar på CR Ekenäs, sen 80 km på Björkvik, för att kunna starta 80* på A9.

Sen får han ett uppehåll pga avelsarbete, innan vi bestämmer hur resten av säsongen ser ut.

Dandher får halka med där jag har lust och tid.
 
Sv: Vilka ritter planerar ni för era hästar 2010?

ha! har ja lyckats värva ännu en ryttare till skånska?;)

själv satsar ja på att ev åka ner till tyskland redan i mars med min ena för att försöka få en godkänd CEI2* i hopp om att hinna få behörighet att starta SM i maj.
Blir det inte tyskland tar jag nog vedema och mina medhjälpare får ta min plats som funktionär i år igen haha

Du är en tillgång för klubben HarryHook ;), drar in nya medlemmar och majoriteten av nya besökare på vår hemsida kommer dit via din sida :D

Förlåt OT :o
 
Sv: Vilka ritter planerar ni för era hästar 2010?

Min målsättning är att få varsin godkänd 120km ritt på grabbarna. Sen får vi se.


/Linnea
 
Sv: Vilka ritter planerar ni för era hästar 2010?

ja de gör ja också;)
Ja fick dig fast i sporten när jag drog med dig till hallandsritten förra året va? det var ju så fint väder och för en som aldrig varit på en distanstävling lockade det nog...

Tävlingen i tyskland är den 5:e mars.
Såg proppen på SH ska skriva ut och fylla i den i dagarn faktiskt:)
 
Sv: Vilka ritter planerar ni för era hästar 2010?

ha, va roligt ju! Ska definitivt fortsätta locka fler till våran fin klubb;)

och glömde skriva planen för min debutant, hoppas få henne redo till antingen Greveritten eller Lilla Göingeritten. Hoppas hon ska gå någon femma ev en 80km senare på säsongen
 
Sv: Vilka ritter planerar ni för era hästar 2010?

Ojoj, då blir det pressat tidsschema men det ska nog lösa sig. Vill du ha en gångartsbedömning också så ställer jag gärna upp, bara att hojta. Blir det Greve CR då för ladyn? Red Dan idag, han har aldrig travat så mycket och med så mycket ryggarbete i hela sitt, var slut som soldat när vi var tillbaka, vi red 8 km.

Och ang. Hallands - nä det var nog Roskilde som gjorde det. ;)
 
Sv: Vilka ritter planerar ni för era hästar 2010?

Vi ska genomföra några 50 km/80 km ritter.
Vi ska börja med kanske 50/80 på vedmaritten i april. Sen får vi se.

Löparen/Ros-Marie
 
Sv: Vilka ritter planerar ni för era hästar 2010?

Vedemaritten och greveritten blir det nog för mig också!
Troligtvis PP 30 km på Vedemaritten och kanske CR 44 km på Greveritten... Har bara varit ute på 2 st PP-ritter innan, så detta kan nog bli en bra start. :)

Mvh Sunniva
 
Sv: Vilka ritter planerar ni för era hästar 2010?

Kul - då ses vi kanske både där och på westerntävlingar i vår?! ;)
 
Sv: Vilka ritter planerar ni för era hästar 2010?

Okej. jag hakar på idén med din lista... men som övriga säger, så kan ju saker förändras såklart...

Så här har jag tänkt mig i allafall:

Sydnärkeritten 4 april
40 km CR - Surprise Bandy och Sofia (BandyBoy)

Vedemaritten 10 april
50km CR - Goldget Kitty

Greveritten 1 maj
44km CR - Goldget Kitty

Hökensåsritten 9 maj
50 km T - Surprise Bandy och Sofia (BandyBoy)

Sydnärkeritten 4 juli
50 km T - Surprise Bandy och Sofia (BandyBoy)

Billingeritten 15 augusti
50 km T - Surprise Bandy och Sofia (BandyBoy)

Sämsholm blir årsdebut om vi är i form... Bandy har fått vila (för mycket?) i december... Kanske nöjer vi oss med en PP där istället.
Hökensås är bara ett MÅSTE, för det är helt underbara ridvägar och jag red alldeles för kort där förra året (PP19).
Sydnärke blev en "reservplan-för-att-klara-CR" förra året men OJ vilken bra reservplan! :love: Det var jättefina vägar och dessutom gillade jag konceptet med utställda vattenbaljor (bra för ryttare som har svårt med groomning, vilket jag och min man ibland har eftersom vi båda vill rida *ler*)
Slutligen - Billingeritten - det är vår tradition... Vi debuterade i distans där 2008 och då måste man ju bara rida den varje år liksom... :D

Vi ska inte försöka oss på annat än att bli snabbare i grind i år. Har förvisso en inneboende tävlingsdjävul i mig, men vi har inte rutinen för att låta den slippa ut än... men sen... :devil:
2010 fyller vi bara ut startfältet i tävlingsklass 50 km och låter er andra vinna... ;) :rofl:
 
Sv: Vilka ritter planerar ni för era hästar 2010?

Ett tips är daceritten här i växjö;) de har en satsning på nya ryttare i år med många CR och en 50km tävling, jag var m i våras CR 50km debut och satsar på att komma upp i 80km klasserna 2010, så de blir vedema 50km tävling och dackeritten 50 km tävling för mig sen får vi se :) lycka till!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 799
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 493
Senast: Hedinn
·
Distans Det slog mig precis att det nu är mindre än två månader kvar till Vedemaritten där jag hade tänkt ha min distansdebut och rida en PP...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
29 822
Senast: hermulen
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 769
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp