Bukefalos 28 år!

Vilken hjälm?

Dolce

Trådstartare
Vilken hjälm har ni och vad tycker ni? Jag blir så himla svettig i min och vill ha en som "andas". Tycker Charles Owen/JW hjälmarna i sammet med ljusa "käkremmar" är så snygga men är de ute? Känns som om sammetshjämens tid är förbi? Har jag fel? Samt hur är ventilationen i den?

Tack för svar=)
 
Dom hänger allt med fortfarande, men jag har hört många säga att dom är väldigt varma. Har aldrig provat någon själv dock, och det kan ju vara individuellt vad man tycker. :)
 
Jag köpte senast en Lamicell Transformer och kan inte vara mer nöjd. Skärmen tog jag bort i vinter så pannlampan passade men nu är den tillbakasatt. Mycket bra ventilation!
 
Jag älskar sammetshjälmar!! Alla jag har och har haft har vart i sammet. :) :bump:
Har 2 st nu en från ett märke som jag tror heter PRO air och den blir man riktigt svettig i...så den är väll mest aktuell på sommaren då "luftas" den mer. Den andra är från okänt märke men den luftas ordentligt så den älskar jag! Så det är inte alla sammetshjälmar som är varma:up::love:
 
Jag gick ned två storlekar från CO till Samshield för att jag tydligen har ett väldigt avlångt huvud. :crazy:
Har alltså ridit i för stor (rund) hjälm i över 20 år. -Men o andra sidan så fanns det inte långsmala hjälmar i samma utsträckning på den tiden. Då red vi alla omkring i champions sammetshjälmar. :D

Sammetshjälmen är inte ute, den funkar fortfarande. Dock är den inte lika vanlig eftersom den oftast är sämre ventilerad än ventilationshjälmarna.
 
Vilken hjälm har ni och vad tycker ni? Jag blir så himla svettig i min och vill ha en som "andas". Tycker Charles Owen/JW hjälmarna i sammet med ljusa "käkremmar" är så snygga men är de ute? Känns som om sammetshjämens tid är förbi? Har jag fel? Samt hur är ventilationen i den?

Tack för svar=)

CO-hjälmarna är som kokhättor. Har aldrig ägt en varmare hjälm. Sommartid vägrar jag dem.
 
Suck vad tråkigt att de är så varma, undra om det gäller alla CO hjälmar....samsheild är väldigt populära..
 
google troxel hjälm
Sa det igår men som vanlig är det bortaget, diskriminering som har pågått länge.

Du får prata om troxel och tipsa om att märket finns osv. Men inte lägga in länkar till var man kan köpa hjälmen. Då åker inläggen som reklam.

Så bara tipsa om att troxel modell si är ventilerad och trevlig och borde uppfylla önskemålen tex - det är helt okej.
 
Har de hunnit komma ut VG1 hjälmar på marknaden än? Vet några modeller skulle komma i maj, väntar med spänning på dom då jag ska köpa ny.
 
Utseendemässigt älskar jag co-hjälmarna, men ja, den är mycket varmare än min "vanliga" med ventilation som jag rider med till vardags. Nu är inte jag så känslig för värme, snarare en fryskyckling, vilket kanske bidrar till att jag inte upplever det som att bli kokt i co-hjälmen.
 
Jag har en CO JW hjälm som jag älskar men den är för vinterbruk eftersom den blir väldigt varm.
På sommaren har jag en Lamicell crystal. Mycket lättare och svalare.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 158
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
36
· Visningar
3 534
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 240
Senast: ako
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 437
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp