Bukefalos 28 år!

Vilken nosgrimma anser ni var bäst och humanast för hästen?

Pullar om jag ska ha nosgrimma. Sitter bäst och är effektivast.

Engelsk kanm an ha lös om man vill ha nosgrimma utan att behöva den.

Remont hindrar andningen om hästen går hårt även om den är rätt spänd men den är bäst om man vill förhindra att hästen gapar.

Aachen är rent ut sagt värdelös annat än om m,an som ngt sa vill ha fast martingal och nedre rem.

Engelsk fyller ingen annan funktion är att (mkt hårt psänd stänga munnen) sitta där för syns skull och ev skda munnen om den inte är tillräckligt lös.

Så ingen helst, måste man knyta ihop munnen - pullar.
 
Jag använder en engelsk nosgrimma. Skulle helst köra utan men behöver den för att tränset och bettet sitter stadigare.

Allt detta om att snöra ihop munnen på en häst, varför springer en häst runt och gapar och varför väljer man då att använda remmar för att få den att sluta och varför vill man få den att sluta (om det inte är för tävling/uppvisning)?
 
De få gånger jag rider på bett brukar jag inte ha någon nosgrimma alls. Men vilket som är humanast :confused: En löst spänd engelsk utan snokrem kanske..
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 195
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Jag ser det om och om igen. Narrativet att dressyrryttare är rädda för sina hästar - och att det går ut över hästarnas välfärd. Vad...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 807
Senast: fio
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 709
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 145
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp