Vilken ras passar mig?

min ras är nog för ovanlig för att klassas som tanthund men dom har nog potentialen :D vad hunden klassas som är helt oviktigt för mig. Jag letade länge efter en ras som passade mitt liv och tycker jag hittade rätt. Det är en ras som vissa tycker är superfin och vissa tycker är ful, det är inte ens MIN favorit utseendemässigt men utseendet är ändå en av de mindre viktiga delarna tycker jag
 
TS, vad är det med "tanthundar" som känns tråkigt?
Tråkigt är ett väldigt difust ord.
En tråkig hund för mig är tex en lat, ovillig hund som inte har någon som helst samarbetsvilja eller driv. Sen hur den ser ut eller om den är stor eller liten spelar ingen roll.
Det är lättare att svara dig om du specierar vad som är tråkigt och vad som är kul i en hund :)
 
Vad vill du ha för hund då?
Det du beskriver i ursprungsinlägget låter, för mig, som en typisk "tanthund". Dvs en lugn, snäll, lättsam hund som inte kräver så mycket.
Men sen vill du inte ha en "tanthund", vad är det då du vill ha? Vad är problemet med en "tanthund"?
 
Helst ingen typisk ”tant-hund”, tycker att dom är lite tråkiga..

Men den taskiga inställningen till glada sällskapshundar tycker jag att du ska vänta med att skaffa hund i några år till. Då har du antingen en annan livssituation och vilja/förmåga att ge en ”mindre tråkig” hund vad de behöver för att må bra, eller så har du mognat lite och förstått att det du erbjuder är perfekt för en glad sällskapshund som inte har så stora krav på aktivering.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 260
Hundavel & Ras Hej! Jag har länge funderat på att skaffa hund och väntat på rätt läge, vilket jag tror närmar sig. Jag har läst mig galen om de olika...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
15 697
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Hej! Jag håller på att bli tokig av beslutsångest och min nuvarande hunds pension kommer allt närmre. Jag vet verkligen inte vad jag...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 730
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Hej Jag vill gärna ha skaffa hund men är osäker på vilken ras som passar bäst till min livsstil. Och jag tror jag behöver hjälp. Här...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 633
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp