Vilken ras?

Sv: Vilken ras?

Vi övervägde Dalmatiner men valde bort främst på grund av pälsen. De fäller sjukt mycket.
Annars är det riktigt fina och härliga hundar!
Jag har dock förstått att rasen dras med vissa problem vad gäller rädslor/aggressivitet samt en del allergier. Så det gäller att välja uppfödare och kull med omsorg.
Har varit med om att uppfödare blånekar att det överhuvudtaget finns problem inom rasen - inte så seriöst :crazy:
 
Sv: Vilken ras?

Får tänka på det OM jag någon gång skaffar en Dalmatiner. Bra att du berättade :)

Lady_A: Det låter som en trevlig ras! Ska ha den i åtanke :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 327
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
3 849
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 963
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 544

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp