Bukefalos 28 år!

Vill se Mia R´s schabrak!

Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Visst är det snygga lindor ?!
Nej, de är inte från Mia's utan fleecelindor från Aerborn inköpta 2006 från Bole.
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

*KL*

Åh är så sugen på att köpa de med raka hörnen. men vet inte vilka färger? jag har en typiskt brun häst, inget spännande med den bruna färgen. Vissa bruna hästar är lite mer "chocklad" bruna mm men inte min.
Kör mkt på svart och blått. Tycker inte han är fin i bruna schabrak. Rött vägrar jag då det är min "oturs" färg ;) Men gärna med en röd passpoal mn annan färg som dominerar. japp så tramsig är jag... ;)
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

*kl*

Den här tråden har jag missat. Måste läsa ikapp mig. :D

Jag har bara en Mias, specialbeställde en vojlock eftersom det är så hopplöst svårt att få tag på vojlockar numera. Kruxet är ju bara att den knappt syns på hästen. :p Kornblå med vit passpoal och kornblått kantband.

Så är ser den ut i sadelkammaren:

sadel2_51960fbee087c33cebd518da.jpg


Här är den in action med gammelgubben:

hoche_20_519f5aa5ddf2b363de1c7726.jpg
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Just ja... Stoet har ju ett ländtäcke från Mias. :o Får försvara mig med att jag inte använt det på mer än ett år då hon varit mammaledig.

Så här ser täcket ut:

110911_165643574.jpg


Och här är prinsessan med täcket på sig:

coolariel_199749012.jpg
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Lånar knapp

Jag tycker Mias schabrak är väldigt bra och har specialbeställt alla tre jag har köpt. Ett rött med svart kantband, vit passpoal och svart band vid det raka hörnet, stora rutor. Ett grönt med svart kantband, vit passpoal och svart band vid det raka hörnet, små rutor. Ett vitt med vitt kantband runt om, svart kantband, silvrig passpoal och grått band vid det raka hörnet, stora rutor. Här kommer bilder på dom, kan ta bättre om någon är intresserad.






 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Jättefina schabrak !
Men främst är jag lite kär i din häst! Hon har så härligt uttryck och ser verkligen fin ut att rida. Kloka ögon och lite ponnylook i ansiktet :love: är det fullblod i henne? (Ser lite så ut)
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Tack tack :), jo det är lite fullblod i henne faktiskt så du har helt rätt.
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

*kl*

Jag lyckades fynda två fina Mias schabrak när jag var i Globen i helgen. Det gröna har jag letat efter i snart ett år... :D

2013-11-30-1808_529a1b87e087c322a4a55cbf.jpg


2013-11-30-1804_529a1a90ddf2b33e69284a0b.jpg


Det blir invigning av något av dom ikväll.... ;)
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Någon som har koll på dom gula nyanserna hos Mias?

Hur ser dom ut och vilket namn? Finns ju flera att välja på men vill ha lite mer klargul eller ljusgul. Inte senapsgul.
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Jag har ett blått dressyrschabrak från Mia rs med klargul passpoal. Tror det ligger en bild lite längre bak i tråden
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Kostar lite olika hos olika återförsäljare, men tror jag lagt 400-500 på mina, några kronor till med eget färgval.
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Svaret på din fråga är defenitivt JA!
Du kan ju själv gå in och se alla anmälda utställare.
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

De står inte med som utställare, eller heter de något annat är Mias på listan?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
814
Senast: valy
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 701
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 506
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 515
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp