Bukefalos 28 år!

Vill se Mia R´s schabrak!

Puttar upp denna tråd lite och lägger in mitt senast bidrag, ett egendesignat schabrak i svart med plommonlila och grå kant:

dsc_5691_53f878c32a6b2234f56796fe.jpg
 
Den här tråden borde uppdateras tycker jag, ser gärna fler :).
Är på g att beställa ett Mias. Lutar åt Design 3 med stora rutor i färgen Marin, med rosa band på båda och silversnodd emellan (eller vit snodd, eller pärlemo..). Tror ni den kombon kan se hyffsat okej ut?
Dom borde göra en app så man som man kan testa färgkombinationer i, jättesvårt att tänka sig hur det blir tycker jag.

Här är hästen som ska ha det, lite ljusare nu på sommaren kanske. Lite svår att hitta passande färger till.
DSC_1194_zpsywgvfoti.jpg
 
@*tove* Jag körde klippa och klistra i paint när jag skulle designa ett eget. Print screen för att få dit alla färgkombinationer och sedan latchade jag lite tills jag blev nöjd. Det var inte kombinationen som jag från början trodde skulle bli snyggast som jag valde till slut.
 
@EmmaN

Ja, det funkar ju.
Det blev i alla fall beställt idag, tog tillslut marint med silverband, silversnodd och rosa band. Hoppas det inte ser så illa ut. Har sökt massa bilder på mias schabrak och inte sett en enda kombo som jag tyckt varit ful så de flesta kombinationer gör ju sig rätt bra (ja, man behöver ju inte blanda rosa/röd och så kanske :p)

Uppdaterar med bild om 6-8v. Lååång väntan.
 
Den här tråden borde uppdateras tycker jag, ser gärna fler :).
Är på g att beställa ett Mias. Lutar åt Design 3 med stora rutor i färgen Marin, med rosa band på båda och silversnodd emellan (eller vit snodd, eller pärlemo..). Tror ni den kombon kan se hyffsat okej ut?
Dom borde göra en app så man som man kan testa färgkombinationer i, jättesvårt att tänka sig hur det blir tycker jag.

Här är hästen som ska ha det, lite ljusare nu på sommaren kanske. Lite svår att hitta passande färger till.
DSC_1194_zpsywgvfoti.jpg
Jag har ett marinblått med rosa kantband och vit passpoal. De är jättefint. :love: Funkar garanterat med silver eller pärlemo också!
 
Ok då kör vi, jag har fyra:

Vinrött med svart och vit snurra:
tumblr_o8baudMAag1rrws4ko1_1280.jpg


Beige med brun/guldsnurra
tumblr_nzke0subj21rrws4ko2_1280.jpg


Grått med svart,vit och vinröd snurra:

tumblr_nyhqvznpVI1rrws4ko1_1280.jpg


Och jag har verkligen INGEN fin bild på mitt vita men det har svart och guldband med guldsnurra

tumblr_o56hdjgfUU1rrws4ko1_1280.jpg


Alla är med stor ruta och rakt hörn!

Vill såå gärna ha ett mörkt grönt och ett plommon...
 
6-8 veckor stod det på hemsidan när jag beställde och nu har det gått 12 veckor O_o

Någon som kommer ihåg hur lång tid det tagit när ni beställt?
 
6-8 veckor stod det på hemsidan när jag beställde och nu har det gått 12 veckor O_o

Någon som kommer ihåg hur lång tid det tagit när ni beställt?

Varifrån har du beställt? Jag köpte mitt för flera år sen från Butiken i Stallet, tror det tog ca 5-6 veckor innan jag hade det hemma. Om jag var du skulle jag kontakta försäljaren.
 
@Pancakes
Beställt från samma.
Kontaktat två gånger. Ena gången för fem veckor sedan och då skulle det komma närsomhelst förmodligen och andra gången för två veckor sedan då jag skulle åka utomlands så bad dem att skicka till min kompis istället då vi beställt ihop. Börjar vara orimligt länge nu tycker jag :(
 
@Pancakes
Beställt från samma.
Kontaktat två gånger. Ena gången för fem veckor sedan och då skulle det komma närsomhelst förmodligen och andra gången för två veckor sedan då jag skulle åka utomlands så bad dem att skicka till min kompis istället då vi beställt ihop. Börjar vara orimligt länge nu tycker jag :(
Har också beställt mina därifrån, minns att andra gången tog det lite väl lång tid(när jag väl tänkte efter, hade ingen koll på antal veckor först) men ringde och då kom det veckan därpå.
 
@Pancakes
Beställt från samma.
Kontaktat två gånger. Ena gången för fem veckor sedan och då skulle det komma närsomhelst förmodligen och andra gången för två veckor sedan då jag skulle åka utomlands så bad dem att skicka till min kompis istället då vi beställt ihop. Börjar vara orimligt länge nu tycker jag :(

Den butiken är tyvärr väldigt långsam.. Beställde Mias därifrån och det tog 16 veckor(!!!) när hon sa 5-6 veckor. Hörde inte heller av sig om att det blev försenat eller erbjöd ngn kompensation förrän jag själv fick jaga och jaga samt säga jag ville ha kompensation.
 
@Beeboppe
Har mailat och fått svar att Mias är efter i produktionen pga sjukdom och dödsfall i familjen. Tycker det är dåligt dock att de inte hört av sig själva och meddelat förseningen, utan att jag fått jaga på dom O_o
 
@Beeboppe
Har mailat och fått svar att Mias är efter i produktionen pga sjukdom och dödsfall i familjen. Tycker det är dåligt dock att de inte hört av sig själva och meddelat förseningen, utan att jag fått jaga på dom O_o

Jag känner ju till Mia personligen och att butiken skyller på detta utåt känns inte ok. Personen blev sjuk för en lång tid sedan och då stärktes teamet upp. Har svårt att tro på butiken i detta fallet. Känns som ett försök att lägga över sin egna flathet och jag tycker du ska kräva kompensation av butiken.
 
Fina schabrak alla har:love::love:

Skrev fel förra gången jag frågade det här:o
passar Mias schabraken hästar med hög manke?:) Min häst har väldigt hög manke så det är svårt att hitta schabrak som inte trycker på manken
 
Fina schabrak alla har:love::love:

Skrev fel förra gången jag frågade det här:o
passar Mias schabraken hästar med hög manke?:) Min häst har väldigt hög manke så det är svårt att hitta schabrak som inte trycker på manken
Hur hög manke pratar vi om? Karprygg ger ju en rejäl manke men om du tittat tex på det gula ngn la ut så ser du det är utskuret lite uppåt där manken ligger eller hur man ska förklara det. Det är ngt slags teddyludd undertill:)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 318
Senast: MiaMia
·
Utrustning Har ni tips på schabrak som ligger helt still utan att man behöver sätta fast dem? Mina PS-schabrak ligger helt still, är jättenöjd med...
2
Svar
30
· Visningar
3 211
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 807
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 629
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp